Ik wil graag wat opheldering over de nummers in mijn onlangs aangeschafte (eerste)ID.
het serienr. is 3615980 op dat plaatje staat dat et om een ID 19_p gaat en het gewicht staat erop.
Eronder is een plaatje gemonteerd dat op zijn kant hangt, daarop staat het nummer 0023026576.
op de motor staat het nummer 0223004531 en DAAR staat ID 19_f….
hoe kan het dat de een P zegt en de ander F? of is dat normaal??
Verder heb ik GEEN kleurnummer plaatje en heb ik een ander chassisnummer op de balk onder de motorkap (ingeslagen voor de bol) dit munner staat ook op mijn kenteken. Achter de bol is nogmaals het nummer ingeslagen van het plaatje met het serienummer (zie eerste nummer in mijn verhaal)
Kan iemand mij opheldering geven over al deze nummers?
Bij voorbaat dank
Dag Serge-ID,
het nummer op je zwarte plaatje is je chassisnummer. Het nummer 3615980 moet dus óók op de balk onder de motorkap staan (is eigenlijk logisch). Helaas is dat bij jouw ID niet zo. Maar belangrijker is dat het nummer dat is ingeslagen in de balk onder de motorkap overeenkomt met het nummer op je kentekenbewijs, en blijkbaar is dat het geval. Voorlopige conclusie: het zwarte plaatje is dus niet het originele plaatje, waardoor alle informatie die er op staat, discutabel is (dus óók de informatie dat het om een ID 19 P gaat).
Op het plaatje dat er in langsrichting onder hangt, staat het koetsnummer.
Het motornummer heb je al ontdekt.
Aan de hand van je chassisnummer dat op je kentekenbewijs én de balk staat, kun je achterhalen om welk type het écht gaat, want je weet natuurlijk óók niet of er de originele motor in ligt…..
Dat je het kleurplaatje mist, is jammer. Slechts aan de hand van de typebepaling in combinatie met het bouwjaar kun je via http://www.nuancierds.fr achterhalen welke kleuren en welke combinaties (kleur, stof etc.) toen geleverd werden.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
.....en als je aan de hand van je “goeie” chassisnummer wilt gaan zoeken: kijk dan even op http://www.id20.de
Succes !!
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Kleurnummerplaatjes kwamen bij mijn weten pas bij modeljaar 1965, dus als jouw auto ouder is dan klopt het dat je geen kleurnumerplaatje hebt.
Rob
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
robie schreef:Kleurnummerplaatjes kwamen bij mijn weten pas bij modeljaar 1965, dus als jouw auto ouder is dan klopt het dat je geen kleurnumerplaatje hebt.
Rob
Staat chassisnummer ook op de plaats volgens het kentekenblad deel 1b?
Serge,
Het chassisnummer klopt bij jouw bouwjaar 1964, waarschijnlijk zit er een verkeerd plaatje op. Een ID uit ‘64 is altijd een ID19P, pas in 66 werdt het een ID19B. Kleurplaatjes waren er toen nog niet, waarschijnlijk kan je de kleur wel achterhalen achter de deurpanelen. Origineel werdt de ID nooit in Blanc Carrare geleverd, dus ik denk dat het Blanc Paros is, een populaire kleur toendertijd.
Bij mijn vorige ID Berline zat ook een motor met motorplaatje ID19F, mijn gedachte is dat het blok eigenlijk in een Break hoorde maar dat Citroen ook deze wel gebruikte voor de Berline. er is geen verschil!
En het plaatje van mijn huidige ID: (ook ‘62)
Mijn Vorige ID in Blanc Paros;
Het verschil tussen een ID 19 P en een ID 19 F motor weet ik niet meer. Mogelijk werden ze inderdaad door elkaar gemonteerd. De motor van een Break wijzigde begin 1963 (het werd eigenlijk een DS 19 motor), tegelijk met de introductie van de handgeschakelde DS19 (DW) Vanaf toen waren ze in elk geval niet meer uitwisselbaar zonder aanpassingen. (andere krukas, cilinderkop,carburateur).
Bij de in Frankrijk geassembleerde modellen tot 8/64 ontbrak meestal het complete chassisnr. Als het er stond, of delen ervan, dan stond het schuinlopend en ingeslagen tussen ruitensproeierreservoir en rechterveerbol. De in Belgie vervaardigde modellen hadden altijd een met vier puntlassen opgelast plaatje met het chassisnummer tussen het ruitensproeierreservoir en de rechterveerbol.
Verder is een redelijke benadering van het bouwjaar en maand mogelijk aan de hand van bv. dashbord, ruitenwissers, kaartje op kabelbundel linksachter op C-stijl, cijfers op draagarmen , etc.
een kleurnummer op een kofferklep heb ik nooit gezien.
dus als ik het goed begrijp klopt mijn nummer op het plaatje wel, het staat namelijk ook ingeslagen tussen het reservoir van de ruitenwisservloeistof en de veerbol. Hij was wel weg geschilderd dus ik denk dat ze daardoor een nieuw nummer geslagen hebben bij de import, 12 jaar geleden.. Ik heb het nagekeken en ik denk dan ook dat de kleur paros is..
Ik naam dan aan dat de F op het motornummer staat oor familiale?? Kan iemand me vertellen waar de P voor staat bij het chassisnummer
Nou ben ik toch even de draad kwijt…..Je schrijft in je eerste bericht dat je een ander chassisnummer hebt op de balk onder de motorkap. En nu schrijf je dat het overgeschilderd is en er een nieuw nummer ingeslagen is. Mogelijk kun je wat duidelijkheid geven in wat “anders” is, en wat “nieuw” is. En als nu blijkt dat alle chassinummers op alle plekken overeenkomen, tja, dan is er niets aan de hand .
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Dan is daar niets aan de hand, ik heb twee chassisnummers op die balk.
De één komt overeemet het plaatje op de auto. De ander staat niet op de originele plaats maar na de veerbol. Dat nummer is op mijn kemtekenbewijs genoteerd. Ik snap al die nummers niet vandaar dat ik de vraag stelde, nu denk ik zelf op te maken dat ze er een nieuW nummer ingeslagen hebben omdat het nummer (originele nummer) weg geverfd was…
Ja, nu heb ik de draad weer te pakken: je hebt twee chassisnummers en nu ik je eerste bericht voor de tweede keer goed lees, staat dat er ook, en dat “nieuw ingeslagen nummer” is een ander nummer dan het oorspronkelijke (dat op de juiste plek is ingeslagen). En liggen die nummers, qua bouwjaar, ver uit elkaar ?? Vervelend. Maar hoe dan ook: er is blijkbaar wél overeenkomst met één van de ingeslagen nummers en je kentekenbewijs, toch ?? Maar wat er nu uiteindelijk correct is ?? Ik denk dat het plaatje in combinatie met het (inmiddels weer leesbare) chassisnummer op de juiste plek tevens het originele is. Zolang een keurmeester bij de APK hier geen problemen in ziet, heb je weinig problemen te verwachten. Maar het kan ook helemaal de andere kant op gaan als daar wél moeilijk over gedaan wordt…....erg vervelend
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zoiets heb ik wel eens op een Chevrolet gezien. Als die hier komen wordt het nummer van het VIN-plaatje ergens ingeslagen. Dat was slecht leesbaar geworden (roest etc.), waarna hetzelfde! nummer elders opnieuw werd ingeslagen… Waarom er dan nu een nieuw nummer is ingeslagen is me onduidelijk, op de oude papieren zal toch een prima nummer gestaan hebben?? Maar hoe dan ook, keuren ze ‘t goed dan is het geen echt punt!!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Mijn vorige snoek was een ID19P van modeljaar 65-66. Hierbij was het originele chassisnummer ingeslagen voor de veerbol (dus tussen veerbol en stuurhuis).
Weet iemand het originele gewicht van een ID 19-P
Ik zie nu net op mijn kentekenbewijs een gewicht van 1182 Kg, terwijl op het typeplaatje over de 1700 kg staat genoteerd… De kleur staat op grijs terwijl het echt blanch paros is.. wielbasis 313 cm.
Ja, op het typeplaatje van mijn DS staat ook 1780 kg., maar dat weegt zij écht niet . Als het goed is, staat er bij het gewicht op het typeplaatje P.T.C. voor, en dat betekent: Poids Total en Charge autorisé, vrij vertaald: max.toelaatbaar gewicht met inzittenden. En dat is bij mijn DS 490 kg. méér dan haar eigen gewicht. Dus bij benadering kun je het nu zelf uitrekenen voor je ID.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Zie ook deze link naar duitse DS club, hier staan per type alle gegevens, dus ook gewichten (zowel leeg als totaal):