die uitlaat kun je anders altijd nog ff bij de werkplaats van Martijn laten doen. Nette budget beurtjes waarbij je weet wat je te wachten staat.
Enige nadeeltje bij de xm is dat bijna alle modellen uitgezonderd zijn, maar heel veel kan het niet schelen vermoed ik.
Nogmaals, mijn kennis van autotechniek reikt niet zo ver dat ik over de eerlijkheid van de garage een uitspraak kan doen.
Maar ik kan natuurlijk ook wel tot twee tellen.
Ze zijn niet alleen onvriendelijk, maar na het telefoontje te doen waar ze me zeiden dat de leiding al besteld was in Parijs deed ik een mailtje met een CC naar de directie. Een anderhalf uur later kreeg ik plots telefoon van het atelier (om 17:30, ze waren toch al dicht om 16:00?) dat de leiding donderdag al in Parijs was besteld (?) en dat die normaal maandag voormiddag prima in de garage moet aanwezig zijn.
Nu kijk ik op het papier van de vervangwagen, staat daarop dat de auto tot mijn beschikking is tot volgende week vrijdag “duur van de herstelling”, dus wanneer de leiding zou aangekomen zijn volgens de balievrouw…
Wie heeft het nu juist natuurlijk
Dus dit alleen al is voor mij reden genoeg om dit een niet klantvriendelijke garage te noemen.
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…
Juist dus ook het onderdeel nummer gekregen van het Atelier: 4885c0
Dat voorstel van de uitlaat is inderdaad mss nog niet zo stom…
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…
Oke
Ahum, weer een nieuwe week, dus een nieuw hoofdstuk in de Saga Der LHM Leidingen!
Juist een mailtje gehad van de garagist (ze durven niet meer te bellen blijkbaar), de leiding zou te lang duren om naar België te transporteren. Daarom hebben ze nu beslist om de leiding dan toch zelf te maken!
Dit, naar hun eigen zeggen, om mij sneller te kunnen helpen. Alleen waren ze dan vergeten te vermelden wanneer de wagen klaar is. Of allesinds, wanneer ze het mogelijk zien om de leiding na te maken.
Met een beetje geluk laten ze vandaag nog weten over de hoe en wat, en vooral de wanneer!
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…
YEE, Doorbraak!
De garage wist mij te verheugen met een telefoontje…HIJ IS KLAAR!
Morgen om negen uur ‘s ochtends mag ik mijn vlaggenschip terug gaan ophalen uit de klauwen van het beest!
Aaaahhh, zaaalig…..
En, dan moet ik morgen natuurlijk enkele mooie foto’s zien te schieten van de XM, dan weten jullie eindelijk over welk rijdend zweefpaleis het gaat
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Hoera!
en vielen de kosten nog een beetje mee?
In totaal met werkuren en BTW inbegrepen kwam het op 625 euro.
Ze hebben uiteindelijk geen nieuwe uitlaat of uitlaat-ophaning moeten steken.
Wel vertelde ze dat sommige andere leidingen ook redelijk verroest waren, dus daar kon ik met de tijd ook nog problemen mee krijgen. Maarja, ik ben van plan haar zeer goed te verzorgen, en daar hoort fatsoenlijk onderhoud door echte Citroën fans bij
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Een boel centen maar als het goed is, zeer de moeite waard
Jah, inderdaad…
Er zijn twee onderdelen die ze dus hebben moeten vervangen, een terugslagklep voor de achterkant omhoog te houden tijdens stilstand en een LHM leiding die ze zelf hebben gemaakt. Dit plus werkuren….Toch wel pittig
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…
Kijk eens aan… Dat is wat ik voor mijn 2pk betaald heb
Heel flauw van hun dat ze pas zolaat beslissen zelf hun leiding te maken, maar goed: het is wel leuk dat ze op deze manier hun concurrenten ook een kans geven bij een volgend euvel
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Het is zelfs meer dan ik voor mijn XM heb neergelegd
Hoewel dat niet helemaal eerlijk is want ik ben inmiddels zelf een aantal financiele slachtingen verder ops:
De XM heeft mij 2.250 euro gekost, wat ik zelf nog weinig vind, enfin, gezien de staat van de wagen en de uitvoering. Ik vermoed dat die voor gerust meer over de toonbank had gekunnen.
De kosten die nu gemaakt zijn worden trouwens ook door de verkoper zelf nog betaald, omdat die zeker wou dat ik de echte XM ervaring kon hebben, aangezien hij de afgelopen tien jaar zoveel plezier aan de wagen had beleefd.
Dus uiteindelijk zijn enkele de kosten van de vervangwagen voor mijn reken, zo’n 75 euro, dus een extreme meevaller
Maar inderdaad weer een levensles wijzer, nooit ten nimmer nog naar die garage!
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…
Ik weet niet van wie je de auto hebt gekocht, maar een stevige dankjewel is hier wel op zijn plaats! Van een liefhebber gesproken…
Zonder indiscreet te willen zijn: is hij zelf overgestapt op een C6?
ik wil wel eens wat pics zien van deze sloep.
en idd, ik zou ff een leuke fles bij de verkoper brengen.
misschien een flesje lhm for old times…
Idd, zo iemand kom je niet vaak tegen!
Maar, tot zijn eigen grote spijt is hij overgestapt op Volkswagen. Hij was naar het autosalon geweest en zat te twijfelen tussen een C5, C6 of Peugeot 407. Maar de misses stond perse op een Volkswagen Jetta, hij had z’n zin de jaren ervoor mogen doen, luidde het verdict
Dus ja, geen Citroën voorlopig voor hem, de fakkel overgedragen so to speak , hehe
Edit:
De pics ga ik proberen morgen te verzorgen!
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…