Hier nog een overzichtsfoto van de achterkant.
[url]http://img398.imageshack.us/img398/7361/s0087by4.jpg [/URL]
Ik vraag me trouwens wel af hoe dat eraf kan. Maargoed morgen meer.
Ik zal morgen ook wat nieuwe foto’s schieten. Als het goed is kan de nieuwe ruit er morgen weer in.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Je houdt je BX erg mooi bij, ik kan niets anders zeggen. Maar toch blijf ik me afvragen waar je het geld vandaan haalt om twee 16v’s dusdanig grondig te laten onderhouden. Zelf doen is voor mij nog wel te behappen maar jij besteedt bijna alles uit. Hoe dan ook, petje af hoor!
Eveneens ben ik tevens ook.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7766.jpg)
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zo
Dat is inderdaad goed verroest zeg! Maar goed dat je het meteen aanpakt. En ik snap niet dat de eerdere eigenaren niet zoiets eerder aanpakken.
Succes, enne hoe is het met de zilvere gesteld?
Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Dat zal het antwoord inderdaad wel zijn
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Dat zal het antwoord inderdaad wel zijn
Lol!
Zo is het inderdaad wel een beetje eigenlijk.
Naast mijn opleiding (pabo) werk ik nog 30 uur in de week bij de supermarkt) Dat doe ik met veel plezier alleen ik werk inderdaad alleen nog maar voor bx-en en uitgaan. Dat is eigenlijklijk best kansloos.
Magoed ik geniet ook echt van beide 16v’s. En die 16v met airco die nu op mp staat lust ik ook wel dus daar ga ik morgen meteen achteraan… Wie weet.
Magoed de witte 16v kan ik morgen ook weer halen. De auto is zeer strak moet ik zeggen. Alleen de achterkant is nog niets aan gedaan.
Het achterstuk moet namelijk uit frankrijk komen. En er is 2 weken levertijd. Dus het achterstuk is vandaag al wel besteld. Maar het wordt pas volgende maand aan de auto gelast.
Dit heeft tot gevolg dat er vanaf morgen weer een zilvere pijl door nunspeet rijdt
De witte gaat de garagebox in. Om 20 maart maart naar de garage te gaan voor onder andere grote beurt en d-riem.
Hoe de zilvere 16v er verder voorstaat zal ik in het andere topic toelichten.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Kuckkuch
Ff stof afblazen.
Ik rij sinds vandaag weer in deze 16v. Die zilvere heeft namelijk een kansloze startmoter en ik werd echt gek van dat k*t hok.
Ik heb helaas door nog een onbekende oorzaak een flinke kras. (schade aan de wielkast)
Dus meteen de spuiter gebeld. Volgende maand gaat ze er weer heen en krijg ze ook dat nieuwe eindstuk. Verder wil ik nu dus ook de linker achterdeur en de wielkast gespoten hebben.
Daarna maar eens kijken voor eindelijk een nieuwe apk.
De ruit is trouwens echt supergoed gedaan. Zal binnenkort even foto’s daarvan maken. Verders ben ik wel zeer content met deze auto.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Morgen wordt het stuurhuis dan eindelijk vervangen. Dat lhm gezuip was ik een beetje beu.
Maar nu gaat het serieus beginnen. Ik wil volgende maand dan eindelijk een orgineel schuif-kanteldak inbouwen.
Maar wat heb ik nodig? Er zit nu nog een gewoon dicht dak op.
Wat ik iig nodig denk te hebben.
- hemeltje (daar zit het dakraam toch aan vast?)
- mechaniek
- andere dakplaat?
- zonnekleppen en de console om het dak te bedienen.
De planning is dat het begin augustus gedaan word. Hoe zit dat eigenlijk met de afvoerleidingen. Waar lopen die langs of zitten die alleen in de dakplaat?
De bovenstaande onderdelen zoek ik ook allemaal nog. Ik daar heb ik nu dus een maand te tijd voor.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Je zult de hele dakplaat moeten vervangen, met het hemeltje en bijbehorende meuk. Ik ken er maar één die dat ooit heeft laten doen, namelijk citroenbxcx hier op het forum.
Hoe graag ik ook in een BX zo’n origineel open dak heb, ik zou er niet aan beginnen. Je haalt de auto half uit elkaar terwijl dat niet nodig is, en loopt kans dat ‘t na de operatie gaat rotten en lekken.
Die afvoerslangen gaan trouwens links en rechts door de A-stijl naar ergens in het voorscherm, en door de C-stijl, waar ze achter het achterlicht uitkomen.
Het lijkt me trouwens een dure grap, zo’n schuifdak laten inbouwen… alleen al omdat de dakplaat waarschijnlijk (alweer?) gespoten moet worden.
BX19TZI schreef:?
De bovenstaande onderdelen zoek ik ook allemaal nog. Ik daar heb ik nu dus een maand te tijd voor.
ik heb de hele handel liggen van een 1600TZI. Echter zou ik je raden:
niet doen!
Ik zal het bij mijn GTI wel kunnen doen, omdat ik een andere schuifdak heb. Dus daar zal ik niet al te veel moeite mee hebben. Maar zonder een schuidak alles moeten doen??
never ever!
Ik zal het bij mijn GTI wel kunnen doen, omdat ik een andere schuifdak heb
Heb je een aftermarket dak? Zelfs dan is ‘t niet te doen, bij een fabrieksdak is de complete dakplaat anders. Er zit een omgevouwen rand rond het dak, er zitten extra schroefpunten waar de hemel en het mechaniek vastzitten, en zelfs de handgrepen zijn anders.
Harm schreef:Ik zal het bij mijn GTI wel kunnen doen, omdat ik een andere schuifdak heb
Heb je een aftermarket dak? Zelfs dan is ‘t niet te doen, bij een fabrieksdak is de complete dakplaat anders. Er zit een omgevouwen rand rond het dak, er zitten extra schroefpunten waar de hemel en het mechaniek vastzitten, en zelfs de handgrepen zijn anders.
zeker,
maar je hoeft niet beginnen met zagen en de handel is recht….
mijn mechanische schufdak(Hollandia) heeft volgens mij de zelfde afmetingen als die elektrische originele dak…...
ik denk dat dit dak toen een optie was, ipv de elekrische ofzo.
en ik heb de hemel!
en de paneel met bediening en de zonkleppen…....
maar goed,
de BX moet zo of zo aangepast worden
da’s duidelijk
Je kunt zo’n origineel dak niet zomaar effe in het gat van een Hollandia dak hangen, de bevestiging is volgens mij compleet anders.
Harm schreef:Je kunt zo’n origineel dak niet zomaar effe in het gat van een Hollandia dak hangen, de bevestiging is volgens mij compleet anders.
dat dak hangt in de hemel en dat geheel wordt ineens gemonteerd. Je hoeft dat nergens in te hangen ofzo…...
of waroom denk je zit mijn dak nog in de hemel? Ik heb zeker niet dat dakje en de hemel apart demonteerd. dat was zo gedaan(oke twee uur)
De dakplaat van een standaard BX is heel anders als die van een BX met fabrieksdak (zoals Harm al zei)
Dus een fabrieksdak in een BX hangen die nog nooit een fabrieksdak heeft gezien, lijkt mij zeer onbegonnen werk.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90