BasisBIX schreef:De dakplaat van een standaard BX is heel anders als die van een BX met fabrieksdak (zoals Harm al zei)
Dus een fabrieksdak in een BX hangen die nog nooit een fabrieksdak heeft gezien, lijkt mij zeer onbegonnen werk.
juist!
dat aanpaswerk is zeer ingewikkeld en moet nauwkeurig gebeuren. Zit er al een echte (andere)schuifdak moet dat weer aangepast worden.
dat is iig makkeliker en nauwkeuriger te doen, als de zag te pakken.
Eigenlijk is het echt ongeloofelijk. Maar ook de 16v maakt me nu heel snel ouder. Ik word echt helemaal gek van die hoeren bx-en.
Stuurhuis vervangen was dus een drama. Zelfs het subframe moesten ze een stukje laten zakken. Terwijl mij eerst werd verteld dat uurtje of 3 werk wel voldoende was. Magoed dat hebben ze gedaan. Vervolgens knapt de “hoofdslagader” van het hydrolisch systeem. (geen idee welke het is maar zo werd het mij verteld om het mij duidelijk te maken)
Dus gister zou ik hem kunnen ophalen maar door de hoofdleiding ging dat dus niet door.
Dat was een probleem want hij moest vanmorgen bij een andere garage zijn voor de verse APK.
Nouja dat vanmorgen dus af moeten bellen. Ik heb de garage gebeld waar die stond voor stuurhuis en die moesten hem van mij dan ook maar meteen keuren en dat MOEST vanavond klaar zijn. Want ik heb hem het weekend echt nodig.
Hele tijd niets gehoord vandaag en om 2 voor 6 gaat de telefoon. De garage, hij is niet klaar!!! Tijdens het uitlijnen knapte er een remleiding. Echt ongeloofelijk. Die leiding wordt maandag besteld en dat is de auto op zijn vroegst WOENSDAG klaar. Daar koop ik dus helemaal niets voor want donderdag ga ik vakantie. En dat wil ik niet meer met deze auto. Ik word gewoon echt knettergek van deze dingen. De rekening loopt inmiddels ook al weer op richting de 1000 euro. Ik kan er gewoon niet meer tegen.
En meteen rees bij mij de vraag. Hoort uitlijnen ook bij een APK keuring of wat? Ik had die auto gewoon echt nodig van het weekend en de garage had me verzekerd dat die klaar was. Maar niets is minder waar. Ben gewoon echt kwaad.
Het lijkt wel een film waarin echt alles misgaat. Ik denk dat ik met bx-en nooit eens geluk zal hebben. Wat een hoerendingen. Bovendien rijdt hij dus met mijn auto een ritje van 30 km (daar werd de auto uitgelijnd)zonder dat ik het weet. Daar ging de remleiding dus stuk en moest iemand anders met de auto ambulance mijn bx dus ophalen. Kost me uiteraard ook gewoon arbeidsloon. Ik vind dat raar…. Gewoon mijn peut oprijden slaat toch nergens op?? Of loop ik nu te hard van stapel en gaat dat altijd zo?
Zucht….
Ik sta bijna op het punt allebei de bx-en te verkopen en alles wat me aan bx herinnerd weg te doen. Mijn geduld is gewoon helemaal op.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7766.jpg)
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dit is echt wel balen! Hoeveel pech kun jij wel niet hebben?
Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Da’s wel bizar veel pech zeg!
Maar dat betekent wel dat de leidingen al slecht waren, als zoiets je in je vakantie ergens in de bergen gebeurt….........
Sterkte man!
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_729.jpg)
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat het even volhouden is…
Als je hem nu weg doet en een andere koopt, dan koop je weer andersmans elende
Nu weet je wat er allemaal aan gedaan is, wat de staat zal verbeteren.
Als je zoveel pech blijft hebben bij bepaalde garage’s overweeg dan naar een andere te gaan. Evt. een specialist
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
koop een zx henk
Het zit je niet bepaald mee, nee. Ik zou persoonlijk wel enige coulance claimen, want 30 km rijden met een auto hoeft helemaal niet nodig te zijn en zeker zonder overleg.
Verder vind ik het buitengewoon moedig om bx te blijven rijden en alles uit te besteden. Dat kost nu eenmaal gigantisch veel, want op half werk kan ik je zo te lezen niet betrappen. En dan blijf met een bx 16v behoorlijk bezig.
Dus ja, of doorinvesteren tot de pijnpunten verholpen zijn.
Of een 1400 Deauville kopen, zeer degelijk .
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1325.jpg)
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je loopt net effe te hard van stapel: uitlijnen hoeft niet bij de apk, maar WEL als je een stuurhuis vervangen hebt en als het subframe is losgeweest. Dat ie daarvoor naar een specialist gaat, dat is toch juist goed? En ja, dat kan een stukkie rijden zijn…
Fik nou niet meteen die garage-gast af, want ik was persoonlijk nooit aan de klus begonnen zonder alle leidingen te mogen vervangen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Goed als er dan toch een hoop geld uitgegeven moet worden. Dan moet ik dat maar doen. Ik bedoel ik heb zelfs de kansloze gasbak nog 1 kans gegeven.
Dus morgen bel ik de garage
Ik wil nu meteen extra dingen gedaan hebben.
- grote beurt
- d-riem, waterpomp spanrollen
- nieuwe kleppendekselpakking
Ik neem de auto dus niet meer mee op vakantie.
Na de vakantie wil ik dat de auto helemaal goed is tot de volgende 10.000 km beurt! Ik ben knettergek ik weet het. Maar het moet maar eens afgelopen zijn met die ellende.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_646.jpg)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tsja, €1000,- in een BX, dat is en blijft een berg geld natuurlijk. Aan de andere kant, ik heb eens vernomen dat dit type BX het dubbel en dwars waard is en dat zulke bedragen daar nu eenmaal bij horen. Kortom, even slikken en doorkachelen.
Of idd een B(ni)X kopen! Als daarvan het stuurhuis kapot is en je hebt geen twee rechterhanden, dan gooi je hem gewoon weg!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1325.jpg)
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik begrijp iets niet…..
Gaan jullie (B-iks en de TS) nu zeuren dat een garagehouder 15 km heen en 15 km terug rijd voor het uitlijnen? Tssss….
Als ie het niet doet staat er hier over 4 weken te lezen dat die eikel van een garagehouder niet eens de moeite heeft genomen om de uitlijning na te laten meten, en dat je nu 2 nieuwe voorbanden van hem gaat claimen
Het is ook niet snel goed hé.... hebben jullie ooit wel eens aan een auto staan te werken, voor een klant, waar het een na het ander afbreekt, lek gaat of dol draait? Nee? Laat me jullie dan ook even vertellen dat een garagehouder enorm baalt als het niet lukt zoals was afgesproken of ingepland in de werkplaats…....En dan moet je de klant gaan uitleggen waarom het tegen zat, en die klant denkt meteen: Jajajajaja… het zal wel, je wil me een poot uitdraaien…
En dat ie met zoveel tegenslag niet op tijd klaar is, tja, da’s logisch hé...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ow ja hoor nu begrijp ik het wel. Ik vertrouw die man echt wel. Maja ik wil wel graag alles weten, daardoor ben ik misschien ook wel een zeur. Maja zo ben ik nou eenmaal.
Dat het nooit goed is zeg ik ook niet direct. Maja ik had die auto daar gebracht met de voorwaarde dat die afgelopen donderdag al klaar zou zijn. Want het weekend had ik hem echt nodig. Anders zou ik na het weekend hebben afgesproken. Op dat moment baal ik dus dat die dan niet klaar is.
En waterman het is me al wel 20x gebeurd dit. En ik overdrijf niet. En altijd ga ik weer naar die mensen terug omdat ik ze vertrouw. Maar deze keer had ik expliciet vermeld dat ik de auto moest hebben dit weekend. En dat was geen enkel probleem. En nu heeft die een extra dag gehad en is die nog niet klaar. Daar baal ik nou wel van ja. Nu moet ik ander vervoer regelen en dat vind ik niet prettig.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Btw tis offtopic maar ik wilde het toch ff melden.
Mijn eerst auto. De BX 19 tzi is overleden. Erg jammer. Ding heeft een vastloper gehad. Heb nog met eigenaar gesproken maar was net te laat. Anders had ik hem teruggekocht.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3769.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Tsja er kunnen natuurlijk meerdere dingen tegen zitten bij zulke reparaties aan oude auto’s, daarom zou ik het ook ruim van te voren voor elkaar willen hebben ipv de zelfde week.
Maarja mooi dat je er mee verder wilt, en wel succes natuurlijk!
Waar ga je nu mee op vakantie dan?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Precies! Je hebt te maken met een oude auto, hoe je het wendt of keert. En dat betekent helaas dat reparatie van het één tot gevolg kán hebben dat er iets anders misgaat (dat de octopus het begeeft bij het (tijdelijk) aan de kant werken van het subframe omdat je je stuurhuis wil vervangen is niet ondenkbaar). En het loshebben van het subframe wil inderdaad zeggen uitlijnen, tenzij je een garagist wil hebben die alleen doet wat je hem vraagt en jou vervolgens een auto teruggeeft waarbij je jezelf bij de eerste de beste bocht te pletter kunt rijden?!
Dus in geval van BX: reken altijd op meerdere reparaties die volgen, en daarmee dus ook op meer kosten en meer benodigde tijd?!
Ook ik vind het dapper dat je het allemaal in de auto steekt, want ik neem aan dat je je wel beseft dat deze auto bij verkoop nooit het bedrag gaat opbrengen dat jij aan investering hebt gedaan? Sterker nog, ik denk dat je die grens ettelijke reparaties geleden al over bent?
Desalniettemin, respect dat je het allemaal laat doen, al vind ik het allemaal moeilijk te lijmen met de gedachte dat je student bent? Van het geld dat jij in de BX’en hebt gestoken rij je in ieder geval een knappe jonge tweedehandse middenklasser volgens mij?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )