4 van de 27
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

Willems BX GTI 16V MK2 (WIT) met pijn in het hart verkocht
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 januari 2008 01:33 AM
  [ # 46 ]
BX19TZI schreef:

Ik heb erover nagedacht om dit hok te gaan slepen. Maar ze moet dan in versnelling staan anders heb ik geen remdruk en dergelijke.

Maar als de auto een lekke kop heeft. Is dat dan slecht voor het blok om te slepen. Hij maakt daardoor wel compressie lijkt me. Het zal dan dus ook olie lekken op het spruitstuk? Maar als de moter niet loopt zal die toch niet warm worden? Of raden jullie mij slepen af?

Hoe dan ook een ophaal poging zal eind deze week plaatsvinden. Very Happy

Ding heeft compressie, dus word warm. Niet doen, maar dat had ik je al verteld. De punten bij een auto ambulance zijn: trekauto, en iemand met BE.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

FmXXX-STanie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 354

Gepost: 21 januari 2008 01:35 AM
  [ # 47 ]
BX19TZI schreef:

Ik heb erover nagedacht om dit hok te gaan slepen. Maar ze moet dan in versnelling staan anders heb ik geen remdruk en dergelijke.

Maar als de auto een lekke kop heeft. Is dat dan slecht voor het blok om te slepen. Hij maakt daardoor wel compressie lijkt me. Het zal dan dus ook olie lekken op het spruitstuk? Maar als de moter niet loopt zal die toch niet warm worden? Of raden jullie mij slepen af?

Hoe dan ook een ophaal poging zal eind deze week plaatsvinden. Very Happy

slepen gaat zeker wel lukken vriend !
ik heb een bx bij breda weggesleept !
helemaal naar hoogeveen !
en dat wou best..
gewoon met de handrem remmen als je echt snel remmen moet..
en anders kun je gewoon remmen met de rem..
je moet alleen wat harder trappen dan..

maar het valt echt te doen..
alleen niet voor degene in de bx die gesleept word die is dan helemaal door de auto geschud !!

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 januari 2008 01:39 AM
  [ # 48 ]
FmXXX-STanie schreef:

gewoon met de handrem remmen als je echt snel remmen moet..
en anders kun je gewoon remmen met de rem..
je moet alleen wat harder trappen dan..

maar het valt echt te doen..
alleen niet voor degene in de bx die gesleept word die is dan helemaal door de auto geschud !!

Levensgevaarlijk!

Profiel  

FmXXX-STanie
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 21 januari 2008 01:41 AM
  [ # 49 ]

valt echt reuze mee hoor..

ben alleen een x bij de benzinepomp over het sleepkabel gereden toen moest die geknoopt worden Twisted Evil  Rolling Eyes

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 januari 2008 01:42 AM
  [ # 50 ]

Valt helemaal niet reuze mee. Die handrem remt voor geen meter als je echt hard op de rem moet. Zonder hydrauliek vind ik het zwaaaaar onverantwoord om zo’n eind met een BX te gaan slepen. Levensgevaarlijk!

Profiel  

FmXXX-STanie
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 21 januari 2008 01:51 AM
  [ # 51 ]

nouja met de handrem remmen remt echt wel goed hoor…
en zonder vering is niet zo erg..
het was bij ons toch helemaal vanaf brada naar hoogeveen snellweg snelweg sen nogmeer snellweg !

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 januari 2008 01:53 AM
  [ # 52 ]
FmXXX-STanie schreef:

nouja met de handrem remmen remt echt wel goed hoor…
en zonder vering is niet zo erg..
het was bij ons toch helemaal vanaf brada naar hoogeveen snellweg snelweg sen nogmeer snellweg !

Ik hoop dat je zelf inziet hoe belachelijk onverantwoord en gevaarlijk bovenstaande is. Over de snelweg slepen met alleen een handrem!!! En een kabel die het laatste stuk alleen nog maar in elkaar geknoopt zat. Dat jij blijkbaar niet zo’n grote levensverwachting hebt is prima, maar er zijn ook nog andere mensen op de weg. En ik wens niet een combinatie die jij hierboven beschrijft tegen te komen. Levensgevaarlijk!!!!!

Edit: niets persoonlijks, maar ik denk er echt zo over!

Profiel  

FmXXX-STanie
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 21 januari 2008 01:55 AM
  [ # 53 ]

ja maar ookal komt er een kettingborsing van dan kon ik met 2 meter tussen bijde wagens ook niet meer remmen dus dat ongeluk klapt toch wel dan…

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 januari 2008 01:58 AM
  [ # 54 ]

*Zucht*, er hoeft maar iets onverwachts te gebeuren waardoor de slepende auto een beetje stevig moet remmen. Dat ga jij nooit halen met je handrem. Als je hydrauliek hebt, waarschijnlijk wel om dat je dan fatsoenlijk kan remmen. Ik hoop echt dat je dit soort streken in de toekomst niet meer uithaalt, voor zowel je eigen veiligheid als de veiligheid van het overige verkeer om je heen!

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2953

- C35 2.0 benzine
Gepost: 21 januari 2008 02:51 AM
  [ # 55 ]

voor zo iets zou ik een aanhanger huren/lenen, of het moet maar 10 km zijn, dan zou ik het met een gangetje van 30 nog wel op de handrem durven.

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 21 januari 2008 09:00 AM
  [ # 56 ]

stannie je rijd volgens mij ook heel je veerpoten naar de kl*te als je deze sleept zonder draaiende motor.

een bx mag gewoon niet gesleept worden Exclamation  Exclamation  Exclamation  en toch zeker niet vanuit breda naar groningen het is gewoon levensgevaarlijk.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 819

Gepost: 21 januari 2008 11:03 AM
  [ # 57 ]

Ben je je verstand een keer kwijtgeraakt, het lijkt er anders wel op Confused

Slepen over de snelweg mag NIET! En dat is niet voor niks!!!!

Profiel  

Bart1989
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3180

Gepost: 21 januari 2008 11:16 AM
  [ # 58 ]

Als je op de snelweg strand mag je hem ervan af slepen. Verder mag het alleen via provinciale wegen buiten de bebouwde kom en natuurlijk binnen de bebouwde kom, een autoweg is ook uit den boze,

Profiel  

Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 819

Gepost: 21 januari 2008 11:27 AM
  [ # 59 ]
Bart1989 schreef:

Als je op de snelweg strand mag je hem ervan af slepen. Verder mag het alleen via provinciale wegen buiten de bebouwde kom en natuurlijk binnen de bebouwde kom, een autoweg is ook uit den boze,

Over de vluchtstrook met een langzame snelheid, en ook alleen als je daar gestrand bent wat dus niet het geval is. De eerstvolgende afrit moet je er dan ook af!

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 974

Gepost: 22 januari 2008 09:50 PM
  [ # 60 ]
GWHENDRIKS2 schreef:
BX19TZI schreef:

Nou er zijn dus nog steds 2 opties.

Optie 1: einde maken aan de illusie en dit hok gewoon compleet uit elkaar trekken.  Crying or Very sad
Optie 2: auto nieuwe pakking geven en daar de apk slepen. Very Happy

Optie 1 is helaas het meest waarschijnlijk. Koppakking kan ik niet zelf vervangen en als ik dat weer uit besteed kost me dat klauwen met geld. Dan zal er zoals gebruikelijk bij een Bx weer flink wat tegen zitten bij de APK.

Magoed over een paar dagen ga ik de auto ophalen (misschien wordt weekje uitgesteld) dan wordt de beslssing nog niet gemaakt.
Als nou iemand mij kon helpen met het vervangen van de koppakking dan zou ik er wel voor gaan om het hok daar de apk te slepen.

Eerst ga ik het ding halen en een flinke wasbeurt geven. Daar wordt ik sowieso al vrolijker van. Wink

Ehh zeg Fidel (zoe heet je niet maar wel jouw avatar Laughing! ) ga je nou eigenlijk voor optie 2. Opknappen.

Als ik deze topic lees, zit er voor deze bx 16v nog een toekomst in het vooruitzicht?

Gert Cool  Cool  Cool

Ja Videl is het btw.
Maar idd de toekomst voor de 16v is zeer rooskleurig. Dinsdag komt ze eindelijk hier heen en dan wordt er meteen aan de kop gewerkt en het hok apk klaar gemaakt.

Ik hoop dan over 2 maanden weer te gaan genieten!! Eindelijk!!

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

4 van de 27
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook