13 van de 22
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Rekening rijden?
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 02 december 2009 09:15 PM
  [ # 181 ]

Heb ook even de gegevens type ingetoetst.

* Ik rij ongeveer 8000km max met de Peu, de rest met de motor >20000km i.v.m. files
* De CX kent hij niet

PEUGEOT 205; 1.4 3DRS (1998)
basistarief per kilometer   1,5 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1  € 204
kilometeromslagpunt2   13.693 km

1 Huidig jaartarief motorrijtuigenbelasting voor provincie Noord-Holland, andere provincies zijn iets duurder
2 Rijdt u minder kilometers per jaar, dan bent u goedkoper uit

Wat huh ik wel raar vind is, waarom is Noord Holland goedkoper? Maakt dat nog wat uit? Of ben ik automatisch door het programma in Noord Holland gestationeerd? Dan maarkt zo’n simpel programma een grote blunder…...... want ik woon in Zuid Holland. Dat gaat je uren kosten om argue het uit te leggen dat er iets niet klopt. En dan moeten we ervan uitgaan dat het dadelijk bij de Staat wel goed gaat, ik hou me hart vast

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 december 2009 09:18 PM
  [ # 182 ]

Waarom NH goedkoper is weet ik niet, maar vreemd genoeg is het 1 van de goedkopere provincies in de wegenbelasting…

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 02 december 2009 09:19 PM
  [ # 183 ]

Wat ook raar is via kenteken krijg ik wel een berekening en via het invullen van alle gegevens niets

Peugeot 205 Génération 1.4i (1998)
3 deuren - 5 versn., handgeschakeld
Er zijn onvoldoende gegevens beschikbaar om van deze auto een kilometerheffingberekening te maken.

Arjan Verkade schreef:

Waarom NH goedkoper is weet ik niet, maar vreemd genoeg is het 1 van de goedkopere provincies in de wegenbelasting…

Met rekeningrijden zou dat toch niet meer mogen uitmaken waar je woont, want je betaald wegenbelasting! ...... toch, naar de auto die je rijdt. Gaan ze dan ook nog verschillende tarieven rekenen?

Profiel  
 
Gepost: 02 december 2009 09:26 PM
  [ # 184 ]

Ze vergelijken met het huidige houderschapsbelastingtarief om het omslagpunt te berekenen. Dat dit in Noord-Holland het laagst is, heeft dan weer te maken met de provinciale opcenten, dat is namelijk de enige variabele in deze.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 03 december 2009 09:04 AM
  [ # 185 ]

Wellicht heeft de snelwegdichtheid er iets mee te maken ? Boven Amsterdam is die namelijk niet zo heel erg groot. Je kan de hele wereld aftuffen op een snelweg, eenmaal bij Zaanstad/Krommenie Assendelft aangekomen houdt echt alles op… Daaarvoor kun je nog kiezen voor de A7 richting afsluitdijk en je kunt nog een oversteek wagen richting de A9 die bij Alkmaar alweer ophoudt. En niets dat van west naar oost loopt om die 2 met elkaar te verbinden. Eigenlijk moeten wij geld toe krijgen om hier te wonen en rijden.

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 03 december 2009 09:22 AM
  [ # 186 ]

Ik heb niet het idee dat de snelwegdichtheid boven amsterdam nou zo laag is. Vergelijk maar eens met delen in het oosten en noorden van het land, dan zie je dat dat best meevalt. Of zouden ze daar nog veel minder betalen… Wink

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 03 december 2009 09:59 AM
  [ # 187 ]

Zoals Graddus aangeeft, ze pakken de provincie met de laagste opcenten in de houderschapsbelasting om een indicatie te geven van het omslagpunt.
Dat NH de minst dure provincie heeft ongetwijfeld geen directe relatie met het wegennet, maar zal wel ergens liggen in het feit dat het altijd een vrij rijke provincie is geweest en dan heb je minder belastinginkomsten nodig om de begroting sluitend te krijgen.

Patrick

nb. met onze Berlingo kunnen we ruim 12.000 kilometers in NL rondrijden. Dat gaat wel lukken. Xantia is een ander verhaal.
Iemand een goede Xantia kopen??  Wink

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 03 december 2009 01:41 PM
  [ # 188 ]
JaapJ schreef:

Wellicht heeft de snelwegdichtheid er iets mee te maken ? Boven Amsterdam is die namelijk niet zo heel erg groot. Je kan de hele wereld aftuffen op een snelweg, eenmaal bij Zaanstad/Krommenie Assendelft aangekomen houdt echt alles op… Daaarvoor kun je nog kiezen voor de A7 richting afsluitdijk en je kunt nog een oversteek wagen richting de A9 die bij Alkmaar alweer ophoudt. En niets dat van west naar oost loopt om die 2 met elkaar te verbinden. Eigenlijk moeten wij geld toe krijgen om hier te wonen en rijden.

De Westfrisiaweg zal de verbinding moeten worden tussen Alkmaar en Hoorn/Enkhuizen/Lelystad maar die zit al jaren in de pen, maar kan de uitgang daarvan niet vinden. Het heeft Camiels’s aandacht, maar er is geen doekoe.

Profiel  
 
Gepost: 03 december 2009 01:50 PM
  [ # 189 ]
JaapJ schreef:

Wellicht heeft de snelwegdichtheid er iets mee te maken ? Boven Amsterdam is die namelijk niet zo heel erg groot. Je kan de hele wereld aftuffen op een snelweg, eenmaal bij Zaanstad/Krommenie Assendelft aangekomen houdt echt alles op… Daaarvoor kun je nog kiezen voor de A7 richting afsluitdijk en je kunt nog een oversteek wagen richting de A9 die bij Alkmaar alweer ophoudt. En niets dat van west naar oost loopt om die 2 met elkaar te verbinden. Eigenlijk moeten wij geld toe krijgen om hier te wonen en rijden.

Natuurlijk Jaap, het is volkomen logisch als je bedenkt dat er in Zeeland zomaar vijftig kilometer autobahn ligt, daar moeten die gekke zeeuwen natuurlijk wel extra voor betalen. Wat me bij de vraag brengt of de kilometers die we straks door de westerscheldetunnel gaan rijden dan ook dubbel betalen worden? We betalen tenslotte al tol om de rest van Nederland te kunnen bereiken, het zou oneerlijk zijn als we die zeseneenhalve kilometer straks zonder heffing door zouden mogen Evil or Very Mad

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 03 december 2009 05:16 PM
  [ # 190 ]
graddus schreef:
JaapJ schreef:

Wellicht heeft de snelwegdichtheid er iets mee te maken ? Boven Amsterdam is die namelijk niet zo heel erg groot. Je kan de hele wereld aftuffen op een snelweg, eenmaal bij Zaanstad/Krommenie Assendelft aangekomen houdt echt alles op… Daaarvoor kun je nog kiezen voor de A7 richting afsluitdijk en je kunt nog een oversteek wagen richting de A9 die bij Alkmaar alweer ophoudt. En niets dat van west naar oost loopt om die 2 met elkaar te verbinden. Eigenlijk moeten wij geld toe krijgen om hier te wonen en rijden.

Natuurlijk Jaap, het is volkomen logisch als je bedenkt dat er in Zeeland zomaar vijftig kilometer autobahn ligt, daar moeten die gekke zeeuwen natuurlijk wel extra voor betalen. Wat me bij de vraag brengt of de kilometers die we straks door de westerscheldetunnel gaan rijden dan ook dubbel betalen worden? We betalen tenslotte al tol om de rest van Nederland te kunnen bereiken, het zou oneerlijk zijn als we die zeseneenhalve kilometer straks zonder heffing door zouden mogen Evil or Very Mad

Ach ja het was maar een idee. Ik heb bij het opperen daarvan uiteraard niet de snelwegdichtheid alle andere gebieden bestudeerd, stom, en helemaal niet de daarbij behorende wegenbelastingen….Bovendien was het akelig vroeg, en had ik gewoon m’n nest in moeten kruipen. Ik had alleen het idee dat je in Noord Holland echt moeite moet doen om op een (van de anderhalve) snelweg te komen, en in andere provincies juist moeite moet doen om er vanaf/vandaan te blijven….

Profiel  
 
Gepost: 03 december 2009 06:03 PM
  [ # 191 ]

Kom je ook wel eens buiten Noord-Holland Jaap? Very Happy De randstad, ja, die ligt vol met snelweg, maar daarbuiten vind ik het toch nogal meevallen hoor…

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 03 december 2009 06:10 PM
  [ # 192 ]

Ik kom wel eens buiten NH, maar blijf wel vaak binnen de randstad dan idd. Bovendien: als ik dan ergens onherbergzaam heen kachel is het toch via ons dichtbevolkte snelwegennet, dus valt het me zeker minder op.
Ik lees net dat we veel (de meeste van europa) snelweg / km2 hebben maar juist weinig per inwoner.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 03 december 2009 06:32 PM
  [ # 193 ]
JaapJ schreef:

Ik kom wel eens buiten NH, maar blijf wel vaak binnen de randstad dan idd. Bovendien: als ik dan ergens onherbergzaam heen kachel is het toch via ons dichtbevolkte snelwegennet, dus valt het me zeker minder op.
Ik lees net dat we veel (de meeste van europa) snelweg / km2 hebben maar juist weinig per inwoner.

da’s dan ook een van de redenen van de congestie op onze wegen tijdens piekmomenten. en we hebben weinig alternatieven in de vorm van een goed secundair wegennet, mja je kan ook niet alles asfalteren.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 03 december 2009 09:15 PM
  [ # 194 ]

Ach er ligt in Nederland een heel acceptabel net van provinciale wegen. Alleen word het doorgaande verkeer daarop geweerd als zijnde sluipverkeer. Dan komen er weer zoveel klachten van aanwonenden.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 221
Geregistreerd: 23-01-2005

Gepost: 19 december 2009 09:04 PM
  [ # 195 ]

Het draagvlak voor de kilometerheffing lijkt voor een groot deel af te hangen van het standpunt van de ANWB. De AMWB directie zegt namens de leden te spreken, maar heeft de leden niet geraadpleegd. Daarom heb ik als ANWB-lid op http://www.kilometerheffing-nee.nl een petitie ingevuld om aan de ANWB duidelijk te maken dat ik tegen de kilometerheffing ben. Als veel ANWB-leden dit doen, begrijpt Van Woerkom misschien dat hij beter naar zijn leden moet luisteren.
Naast deze speciale petitie voor ANWB-leden (die er pas sinds gisteren is) staat op http://www.kilometerheffing-nee.nl al een maand een petitie voor iedereen open. De teller staat inmiddels boven de 130.000. Er is dus nog hoop.

Profiel  
 
 
13 van de 22
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook