Hallo mensen
Omdat de koop van mij eerste bx chic is afgeketst heb ik een progress op het oog uit 1992 met rond de 160000 km op de teller nou wou ik een paar dingen weten over een progress.
Heeft een progress ook een zwart dash.
Op de progress zit nog ( lelijke ) stryping is dit er nog af te halen na zoveel jaar en komt er dan geen kleurverschil.
En kent iemand deze wagen misschien het kenteken is ds-xx-33
en hij staat in werkhoven.
een progress heeft inderdaad een zwart dash, en gti-stoelen. Motorisch is ‘t gelijk aan een Chic, qua uitrusting is een Progress een 16 TGI (dus zonder luxe) met wat dingen als zwart dash, gti-interieur en l/m velgen.
De striping is er volgens mij wel af te halen, maar niet heel makkelijk.
Zit er wel stuurbekrachtiging in.
En elektrische ramen zitten die er in niet dat het nodig is maar wel makkelijk.
volgens mij was de stuurbekrachtiging een exta/optie. bij de chic wel standaard, of het moet een automaat zijn, dan wel standaard
Striping verwijderen wordt idd. wel een lastig verhaal denk ik
Is onderhand wel vrij hard, en plakt nog aardig goed.
Zo lelijk is die striping toch niet ???
Om over kleurverschil nog maar niet te beginnen
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Een Progress heeft nooit stuurbekrachtiging, zelfs niet als optie. Helaas dus. Verder zit er eigenlijk niks elektrisch in.
Harm schreef:Een Progress heeft nooit stuurbekrachtiging, zelfs niet als optie. Helaas dus. Verder zit er eigenlijk niks elektrisch in.
klopt ja, zat een beetje scannend te lezen en zag ergens 1.6 staan ops:
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Harm schreef:Een Progress heeft nooit stuurbekrachtiging, zelfs niet als optie. Helaas dus. Verder zit er eigenlijk niks elektrisch in.
Ik ken toch echt een vrij luxe Progress, al moet ik bekennen dat dat niet helemaal origineel is
@ topicstarter: als het een goede BX zou ik ‘m niet laten staan, maar vaak heb je voor weinig meer geld of zelfs hetzelfde geld een luxe TZI op de stoep staan waar je gewoon extra plezier aan kunt beleven.
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Er heeft toch echt een keer een progress mét stuurbekrachtiging te koop gestaan, stond nog een heel stuk bij over dat het zo bijzonder was dat het erop zat.
Eveneens ben ik tevens ook.
Op welke bx en zit dan wel standaard stuurbekrachtiging.
Ik heb ook nog een 16 tzi zien staan is het daar wel standaard op.
De auto is wel rood en dat verweerde toch nogal snel op een bx of valt dat wel mee.
Totaal aantal Berichten: 79
- Xantia 1.8i 16V Millesime
Striping kun je er goed afhalen als je dit eerst goed verwarmd met een föhn of een elektrische verfbrander. Peuteren tot je een stuk hebt om er af te trekken. Brand je vingers niet en brand de lak er niet per ongeluk af. Op deze manier kun je ook lelijk geworden stickers van je auto af halen zonder lak te beschadigen. Daarna de laatste resten er af poetsen met wat ontvetter en dan even wat autopoets er over heen voor de bescherming.
volgens mij was er stuurbekrachtiging te krijgen op de 1.6 en 1.9, maar vaak niet standaard. volgens mij wel standaard op een chic, gti en op de automaten.
(mocht je een 1.6 automaat willen met stuurbekrachtiging, ik weet er nog wel 1 (hint hint hint) )
ik ook met nog maar 125k op de teller en een boekwerk aan onderhoudshistorie
Ik ook, met airco , maar ik vermoed dat ts een handbak wil en een zwart dashboard….....
Totaal aantal Berichten: 27901
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
robinrossie schreef:Op welke bx en zit dan wel standaard stuurbekrachtiging.
Ik heb ook nog een 16 tzi zien staan is het daar wel standaard op.
De auto is wel rood en dat verweerde toch nogal snel op een bx of valt dat wel mee.
1.4 normaal gesproken geen stuurbekrachtiging
1.6 TGi, geen stuurbekrachtiging.
1.6 TZi optie
1.6 Chic (actie model op basis van de TZi, ook met zwart dash, spoiler etc.) stuurbekrachtiging standaard.
1.6 TZi automaat, standaard.
1.9 altijd standaard.
Uiteraard zijn er natuurlijk genoeg zelfknutsels die het wel hebben, maar of je zo’n auto wil is een 2de
Totaal aantal Berichten: 79
- Xantia 1.8i 16V Millesime
MaartenH schreef:volgens mij was er stuurbekrachtiging te krijgen op de 1.6 en 1.9, maar vaak niet standaard. volgens mij wel standaard op een chic, gti en op de automaten.
(mocht je een 1.6 automaat willen met stuurbekrachtiging, ik weet er nog wel 1 (hint hint hint) )
Kost dat dan??