Ik ben van plan dit mooi op school op een brug te doen morgen das net zo makkelijk
Maar loctite zou ik ook nieuw moeten kopen dus kan ik beter nieuwe moeren kopen, is het gewoon M16 of hebben ze hier bij citroen iets moois voor gemaakt
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik zou lekker de oude moeren gebruiken. Of die moeten zo makkelijk erop te draaien zijn dat je het zonder steek- of ringsleutel kan doen, maar anders zou ik me daar geen zorgen om maken. Je lagers zijn waarschijnlijk al weer 4x op voordat die moer een keer een puntje van zorgen zou kúnnen worden..
Als je een revisiesetje koopt voor de lagers, zit er ook een nieuwe lange bout + ring + moer bij.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dan heeft ‘ie die nette armen van mij straks voor niks overgenomen . Kan je wel daarna je oude armen gaan opknappen, ik ken iemand die dat nu ook doet.
Oh wacht ja, hij gaat geen lagers vervangen maar gewoon in 1x keer goede armen eronder hangen.
Ja, dat is wel zo makkelijk.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Zeker, en als je dit op school op een brug kan doen, dan moet dit gewoon goed gaan. Succes!!
Het is bijna helemaal goed gegaan, ik 2 nieuwe moeren gehaald gewoon M16 meot er fijne draad op
Dus wou ik het met loctite doen hadden ze ook niet alleen voor conische afdichtingen dus die maar een beetje erop gesmeerd misschien dus toch nog is andere erop draaien.
Verder ben ik een van de ringen kwijt die aan de moer kant zaten, nu gemonteerd zonder ring hier moet natuurlijk ook een ring op ik kan hier ook gewoon 2 M16 ringen achter alkaar voor gebruiken neem ik aan? omdat de orginele zo dik is.
De orginele lager aan deze kant was ook nog goed maar ik dacht doe er maar gewoon 2 tegelijk nu al spijt van.
Verder zat er aan 1 van de armen een soort van tandwieletje zou voor ABS moeten zijn zeiden ze, dit maakt niet uit neem ik aan?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik zou iets langer zoeken en een fatsoenlijke ring erop zetten, en zeker geen 2 ringen gaan gebruiken. Loctite is niet noodzakelijk voor die moeren, gewoon weer goed vastmaken en dat gaat nérgens meer heen.
Die armen met ABS, is dat er een van mij? Of komt die onder de auto vandaan?
Ik zou ook iets meer tijd nemen om een berichtje te typen, want van sommige regels valt echt niks te maken.
Die arm met ABS komt inderdaad van jou af, ik had het ook niet in de gaten totdat een leraar zij ‘let op dat je het ABS deel niet beschadigd’ toen ik de remschijf eraf moest halen.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ze komen van dezelfde auto af, maar daar was het hele ABS systeem verwijderd, en dacht ook dat de armen omgewisseld waren, maar blijkbaar was dat er maar één. Voor jou maakt het niks uit.
Vandaag op en neer na de nurburgring geweest, maar het viel mij op dat het oranje lampje van de tempratuur ging branden, ik stond stil na een flink stuk snelweg dus hij kan het wel wat warmer krijgen maar wat me nog meer opviel was dat de fan afsloeg terwijl de tempratuur nog niet helemaal op orde was.
Toen heb ik de kachel even aan gezet en na 2 seconden was het lampje uit.
Maar dat lampje hoort natuurlijk helemaal niet te gaan branden.
het koelvloeistof pijl is oke, waar moet ik het gaan zoeken? in de termostaat?
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Blijft jammer dat niet alle BXen een temperatuurmeter hebben.
Als je fan gewoon aanslaat, zou ik de thermostaat eens vervangen ja. En misschien als je het koelsysteem toch al leeg hebt, ook de thermoschakelaar vervangen? Als de fan uit gaat terwijl dat lampje nog brand, hoort ook weer niet lijkt me.
Mijn ex-Xantia werd ook steeds te warm (95 - 100 graden, wat tijdens normale rijomstandigheden gewoon 80 - 85 moet zijn), en na het vervangen van de thermostaat en thermoschakelaar was dat voorbij. Ook is mij toen verteld dat je er niet te lang mee door moet rijden, dan zou het je een koppakking kunnen kosten.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Heeft de koelvin van jouw auto twee snelheden ?
Of die 2 snelheden heeft zou ik niet weten als ik hem hoor aanslaan gaat die toch snel en maakt daarbij genoeg herrie.
Maar ik vindt het zo raar dat die alleen na een lang stuk snelweg en dan stilstaan warmloopt, ik kan hem net zolang stationair laten draaien en de fan slaat dan vrij regelmatig aan, en dan loopt die dus niet warm.
Het is dus net of de fan te laat reageert na veel windkoeling alhoewel laats op de duitse snelweg op topsnelheid het lampje ook licht begon op te lichten.
Verder is de slang vanaf de termostaat na de radiateur ook vrij warm die hou ik hoogstens 10sec vast.
Dus dit zou betekenen dat de termostaat wel open gaat?
Of hij 2 snelheden heeft kun je zien aan het thermocontact in de radiateur,
die heeft dan 3 aansluitingen.
Ik vroeg het omdat bij mijn BX 16 trs de lage snelheid niet werkte en
de hoge snelheid dan wel is te laat leek te komen. ( ging het oranje lampje heel kort aan )
Ik heb hem gemaakt ( vervangen van een weerstand, komt nogal is voor volgens Citroën )
en sindsdien hoor ik de lage snelheid heel vaak en de hoge nauwelijks meer,
dus ik denk dat die hem nu wat koeler houdt.