2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Erik636 xsara 1.6 vtr: piepende remmen opegelost
jumpy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70

Gepost: 05 januari 2008 02:29 PM
  [ # 16 ]

als je interesse hebt ,ik heb nog 2 pionier 2 weg speakers liggen 13 cm komen uit mijn xsara berline ik meen 130 watt(zal het even moeten nakijken),mogen eg voor weinig!!! P

ballon Citroen C1 Exclusive

Profiel  

Erik636
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

Gepost: 05 januari 2008 02:35 PM
  [ # 17 ]
jumpy schreef:

als je interesse hebt ,ik heb nog 2 pionier 2 weg speakers liggen 13 cm komen uit mijn xsara berline ik meen 130 watt(zal het even moeten nakijken),mogen eg voor weinig!!! Razz

haha, er zitten achter al speakers in dus die laat ik nog even zitten Wink
Wil in ieder geval voor even iets meer er proberen uit te krijgen.

Profiel  

Erik636
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 januari 2008 02:36 PM
  [ # 18 ]
lampo schreef:

De koude lucht bij de passagierszijde kan veroorzaakt worden door het ontbreken van het interieurfilter. Waar het harde plastic aan de onderkant ophoudt zit een soort stoffen lap vast met drie plastic torx schroeven. Als je deze loshaalt klapt de flap naar beneden en kun je bij het interieurfilter komen. Elders op dit forum staat nog wel een uitgebreidere beschrijving met foto’s, succes!

Verder heb ik zelf Focal speakers in mijn auto zitten, wel een stukje duurder dan Pioneer, maar daar krijg je dan ook veel voor terug!

ook jij bedankt voor de info…
Ik ga er van de week eens naar kijken.
Gelukkig heb ik er zelf geen last van Rolling Eyes  Alleen mij vriendin Laughing

Profiel  

Erik636
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 januari 2008 06:16 PM
  [ # 19 ]

Zoals het topic al zegt het koude lucht probleem is opgelost clap
Was net maar even naar de dealer geweest…. De monteur ging even kijken onder het dashboard kastje en zei “ik zie het al, je probleem is opgelost” Nou das mooi natuurlijk Very Happy hij haalde een kapje weg en het pollenfilter viel naar beneden. Deze was dus losgegaan dan wel verkeerd gemonteerd…. Even testen en de koude lucht was weg. halelujah

Er komt nu gelijk meer lucht uit de rooster en het lijkt wel een sauna in de auto Cool

En voor het mega bedrag van 20 euro, gelijk maar een nieuw pollenfilter er in laten zetten.

Profiel  

Erik636
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 januari 2008 12:46 AM
  [ # 20 ]

Vraagje…

Mijn voorremmen piepen. Hoe kan ik controleren of de blokjes nog wel voldoende zijn en of de schijven moeten worden vervangen??

Of is dit echt iets wat door dealer moet worden bekeken?

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7818

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 januari 2008 01:11 AM
  [ # 21 ]

Wiel eraf, dan kun je zo zien hoeveel frictiemateriaal er nog op de blokken zit. Ik zou zeggen dat als er aan beide kanten van de schijf nog slechts een millimeter of 2-3 zit vervangen de boel.

De schijf is wat lastiger in te schatten. Slijtage kun je opmerken door de opstaande rand die dan begint te ontstaan. Sommige dealers draaien de schijven af als ze er nieuwe blokken opleggen.

Twijfel je, laat dan de garage even kijken zou ik zeggen. Liever niet bij een kwikfit, die zijn iets te eager om onderdelen te vervangen (heb ik het idee).

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1146

Gepost: 10 januari 2008 09:47 AM
  [ # 22 ]
Erik636 schreef:

Vraagje…

Mijn voorremmen piepen. Hoe kan ik controleren of de blokjes nog wel voldoende zijn en of de schijven moeten worden vervangen??

Ook last van… te harde remblokken kunnen de oorzaak zijn. Ik had zelf bij de grote beurt nieuwe schijven gekregen, maar piepen deden ze nog. Onder garantie van de grote beurt nagekeken en ze piepten niet meer, tot 2 weken lang en nu wel weer dus.

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5490

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 10 januari 2008 08:44 PM
  [ # 23 ]
r1Ch schreef:
Erik636 schreef:

Vraagje…

Ook last van… te harde remblokken kunnen de oorzaak zijn. Ik had zelf bij de grote beurt nieuwe schijven gekregen, maar piepen deden ze nog. Onder garantie van de grote beurt nagekeken en ze piepten niet meer, tot 2 weken lang en nu wel weer dus.

Het zelfde probleem. Effe was het geluid weg. nu al n tijd terug.

Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 10 januari 2008 09:24 PM
  [ # 24 ]

Vraag er specifiek naar dat ze kopervet aan de buitenkant van de blokjes smeren bij het monteren. kdr

Dit zou een boel gepiep moeten voorkomen, destijds werkte het goed bij de Ferodo DS2500’s. Trouwens piepen mijn remmen ook een beetje, maar niet zodanig dat ik me eraan stoor.

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Erik636
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 januari 2008 09:37 PM
  [ # 25 ]

Binnenkort maar even langs de dealer…
Heb vandaag een andere radio ingebouwd. Wat een wereld van verschil met de oude… Gelijk veel meer geluid en beter ook clap Het is er een met een usb ingang aan de voorkant, even je usb stick vol gooien op je computer, in de radio proppen en gaan met die banaan Cool

Zondag de boxen in de hoedenplank bouwen, en mini versterkers (ofzo iets, was een composet) tussen de tweeters en de boxen bouwen. Word het ook allemaal weer wat beter van… hoop ik Very Happy

De boxen in de achterkant gaan eruit want die kunnen de voorste speakers al niet bij benen, ze kraken als de hel Razz

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 10 januari 2008 09:44 PM
  [ # 26 ]

Die miniversterkers zijn scheidingsfilters die, zoals de naam al doet vermoeden, het geluid splitsen in laag-midden voor de woofers en hoog voor de tweeters. Dat moet dus wel goed klinken, bij mij wel in ieder geval Very Happy

Ikzelf ga morgenmiddag aan de gang, hopelijk krijg ik de boel een stukje beter op orde weer. Ik heb er trouwens voor gekozen de originele radio te laten zitten en een sub/versterker combi in te bouwen..

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27944

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 januari 2008 12:08 PM
  [ # 27 ]

Dat de remmen piepen hoeft niet te betekenen dat de remmen op hun einde zijn Wink

Volgens mij heb ik 10 duizenden km’s gereden terwijl ze af en toe piepten Wink

Bij normaal rijgedrag zijn de voorremmen tussen de 100.000 en 130.000 voor de eerste keer op denk ik.
Ik heb mijn voorschijven en blokken bij de 118.000 vervangen Wink

p.s. ik kan Van Schie in ‘s-Gravenzande wel aanraden als een goede dealer Wink

Profiel  

Erik636
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 januari 2008 09:01 PM
  [ # 28 ]
Arjan Verkade schreef:

Dat de remmen piepen hoeft niet te betekenen dat de remmen op hun einde zijn Wink

Volgens mij heb ik 10 duizenden km’s gereden terwijl ze af en toe piepten Wink

Bij normaal rijgedrag zijn de voorremmen tussen de 100.000 en 130.000 voor de eerste keer op denk ik.
Ik heb mijn voorschijven en blokken bij de 118.000 vervangen Wink

p.s. ik kan Van Schie in ‘s-Gravenzande wel aanraden als een goede dealer Wink

Ik ga er volgende week even naar laten kijken…. de km stand staat nu op 128000 dus misschien zijn ze wel op…. hoop het eigenlijk niet, maar we gaan het zien.

Ik kom eigenlijk altijd bij van den Burgh in Monster. De auto’s van mijn ouders komen er vandaan en ze geven goede service vind ik zelf dan Wink

Er is altijd wel tijd om even naar de auto te kijken en dat is opzich wel een voordeel.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27944

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 januari 2008 09:33 PM
  [ # 29 ]

v.d. Burg is wat kleiner, volgens mij werken ze ook veel samen Wink
Dus misschien zit er niet veel verschil in Wink

Ben benieuwd of ze op zijn.
Als je mazzel heb zijn ze al een keer vervangen door de vorige eigenaar en piepen ze alleen Smile

Profiel  

Erik636
< 100 berichten
Rank

Gepost: 13 januari 2008 08:04 PM
  [ # 30 ]

Ik hoop dat ik mazzel heb Rolling Eyes

Maar dat zal wel niet Wink

Vandaag mijn boxen helemaal af gemaakt clap
Voor tweeters en boxen van phoenix gold en achter in de hoedenplank 220 watt 3 weg jbl’s
Is een heerlijk geluidje wat er uit komt dance

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook