Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gisteren avond in de parkeergarage even de carter ontluchtings slang op het luchtfilterhuis teruggeduwd. Wereld van verschil!
Ze loopt weer keurig op benzine stationair! Op LPG moet de afstelling nog eens nagezien!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ah mooi. De verdamper wordt nu wellicht ook een stuk warmer nu de stift weer functioneert? Wellicht kan zoiets parten spelen bij de LPG afstelling? Of maakt t geen reet uit hoeveel warmte de verdamper krijgt (via de stift) als het maar genoeg is?
Wel verhelderend, zo’n foto. Ik ben bij mij niet van die hoeveelheden koek in de hotspotbuisjes tegengekomen trouwens.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee hitte maakt niet uit, hoewel je eigenlijk precies zo veel warmte wil dat het gas verdampt om geen extra hitte in de motor te brengen.
Het kostte een uurtje stoklen en bikken en meppen om de pijpjes leeg te krijgen.. Vieze koolstank kwam eruit. Op LPG zal dat veel minder vaak gebeuren!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Toch grappig. ik kan me nog een discussie uit het verleden herinneren over waarom die gasstift in het verleden de verdamper niet heet genoeg kreeg! Ik weet niet of deze oorzaak toen nog de revue heeft gepasseerd?
Was het trouwens niet veel slimmer om de stift op het spruitstuk of de tussenpijpen aan te sluiten? Want daar komt natuurlijk veel meer hitte langs.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mpostma schreef:Toch grappig. ik kan me nog een discussie uit het verleden herinneren over waarom die gasstift in het verleden de verdamper niet heet genoeg kreeg! Ik weet niet of deze oorzaak toen nog de revue heeft gepasseerd?
Was het trouwens niet veel slimmer om de stift op het spruitstuk of de tussenpijpen aan te sluiten? Want daar komt natuurlijk veel meer hitte langs.
IDD! Nu weet iedereen opeens dat die pijpjes steeds dicht kolen!
Dit is de simpelste manier om in te bouwen. Ga maar die tussenpijp uitbouwen om er een stift in te lassen!!
Ik heb nog een unit liggen waar de gasleiding in alu gegoten tien keer om het pijpje heen zit gedraaid.
Die is nog effectiever!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nou ik heb er weer wat mee.
Na een kwartieertje rijden op de snelweg met 80- 120 km/h (in de spits rijdt ik het dorp binnen. Na een aantals stoplichten wil ik wegrijden.. auto houdt in, slaat af en is met geen moeglijkheid te starten… Na heel lang doorstarten op benzine ging ze weer….
De verdamper was lekker warm. De stift was heet.
Wat heb ik nou weer?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Nou ik heb er weer wat mee.
Na een kwartieertje rijden op de snelweg met 80- 120 km/h (in de spits rijdt ik het dorp binnen. Na een aantals stoplichten wil ik wegrijden.. auto houdt in, slaat af en is met geen moeglijkheid te starten… Na heel lang doorstarten op benzine ging ze weer….
De verdamper was lekker warm. De stift was heet.
Wat heb ik nou weer?
Heb je orsouw nou al gebeld?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
LPG op? Afsluiter kapot?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Of gewoon 1 april?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
na een half uurtje afkoelen werkt alles weer normaal… Het heeft dus met warmworden te maken…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DriverD schreef:Of gewoon 1 april?
nee was het maar waar..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Lijkt erg op een defecte bobine. Heb zelf tijden met een dergelijk euvel (bij een ds) te maken gehad. de oplossing bleek simpel namelijk een andere, nieuwe bobine.
Mogelijk is bij jouw bobine de olie er uit gelekt. Electrisch deugt de bobine dan niet meer en wordt te warm. Na een tijdje afkoelen is ‘ie weer normaal en kun je weer verder.
teveel citroenen
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja heb ik ook aan gedacht. Alleen zojuist weer zonder problemen 20 minuten gereden waarvan 5 minuten stilstaan in de file…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Ja heb ik ook aan gedacht. Alleen zojuist weer zonder problemen 20 minuten gereden waarvan 5 minuten stilstaan in de file…
5 minuten is wellicht niet voldoende? Laat die auto anders eens een kwartier stationair draaien. En controleer het Co..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste