Dat die busjes iets van 3.3 cm zijn kan kloppen. Ook moet er in je kleppendeksel een metalen plaat zitten die voorkomt dat de olie rondspettert.
Deze bleef bij mij wel klem zitten in het kleppendeksel bij het demonteren.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Mwah, die olie spettert toch wel in het rond, daar is het kleppendeksel voor. Maar het moet iets beter gericht worden en daar dient blijkbaar deze plaat voor. Busjes van 3.3 cm klinkt me niet onaannemelijk.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Plaat is bevestigd. Heb hem van een Ax gebietst. Toch wel een raar id, maar bedenk wel dat de plaat toch een functie zou moeten hebben, anders zou die er niet zitten. Ik kan nu ook de schroefjes van het kleppendeksel wat steviger aandraaien. Motor schoongemaakt en LHM gecontroleerd. Heb er maar een klein beetje LHM erbij gedaan. Het leek allemaal in orde.. Testrit gemaakt en het lampje toch 2 keer gaan knipperen. Daarna niet meer… Ik wil het nog eventjes aanzien de komende dagen.
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Heb je de auto in de hoogste stand gezet en toen gevuld tot het parapluutje in het kijkglaasje tussen de streepjes stond?
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Ja, het oranje parapluutje stond er perfect tussen. Opvallend is ook dat het lampje alleen knippert bij een stevige rechtse bocht..
Se concentrer sur l’essentiel
Misschien ontbreekt het dekseltje onderin de vlotterbuis. Daardoor zakt de vlotter dan te snel als de LHM één kant opgedrukt wordt. Mogelijk ook een kwestie van een keer goed schoonmaken.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Ja, ik heb een goede instructie thuis liggen. Gelukkig niet zo erg moeilijk.. Indien de deksel er niet meer is vermoed ik dat het ergens in het reservoir ligt..
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Grote olievlek gevonden op de oprit. Vermoedelijk heeft de spatplaat ook bij de vorige eigenaar effect gehad op olieverlies, vandaar dat hij/zij deze heeft verwijderd. Ik baal er natuurlijk van omdat ik niet weet hoe ik dit nu kan verhelpen behalve het stevig vastdraaien van het kleppendeksel..
Se concentrer sur l’essentiel
Archi schreef:Grote olievlek gevonden op de oprit. Vermoedelijk heeft de spatplaat ook bij de vorige eigenaar effect gehad op olieverlies, vandaar dat hij/zij deze heeft verwijderd. Ik baal er natuurlijk van omdat ik niet weet hoe ik dit nu kan verhelpen behalve het stevig vastdraaien van het kleppendeksel..
waar lekt ie nu dan? Uit het kleppendeksel? Het kan zijn dat het kleppendeksel verbogen is met het verwijderen van de spatplaat. Als het kleppendeksel niet strak genoeg aansluit (heb je wel een nieuwe pakking gebruikt) dan zul je wellicht wat moeten bijbuigen. Of het zit nu juist te strak.
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Ja de pakking is nieuw. Zojuist alles gecontroleerd en schoongemaakt. De olie sijpelt vanaf de linker en rechterbovenhoek naar beneden. De lekkage is rechts meer dan links. Kan goed zijn dat het kelppendeksel scheef is: de rand was kletsnat van de olie. Indien bij het naar huis rijden straks blijkt dat er weer olie lekt dan haal ik de spatplaat er weer uit.
Heb ook sludge ontdekt onder het kleppendeksel.
Se concentrer sur l’essentiel
kijk ook eens of de oliedamp-afvoerslang (die dikke slang vanaf het kleppendeksel naar het ?luchthuis?) niet verstopt zit.
Ik geloof dat als die goed verstopt is, er druk kan ontstaan in/onder het kleppendeksel.
*disclaimer; ik dacht het bovenstaande ergens gelezen te hebben, maar weet het niet meer zeker.
Het kan in ieder geval geen kwaad om deze slang even schoon te maken. Sludge wil deze slang nog wel eens verstoppen.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Archi schreef:Grote olievlek gevonden op de oprit. Vermoedelijk heeft de spatplaat ook bij de vorige eigenaar effect gehad op olieverlies, vandaar dat hij/zij deze heeft verwijderd. Ik baal er natuurlijk van omdat ik niet weet hoe ik dit nu kan verhelpen behalve het stevig vastdraaien van het kleppendeksel..
Dat kan niks met de plaat te maken hebben, alleen met de afdichting.
Heb je een nieuwe klepdekselpakking gebruikt? En heb je die volgens de regels der kunst op de hoeken en evt de hele onderzijde ingesmeerd met vloeibare pakking? En niet alleen tussen kop en pakking maar ook tussen pakking en deksel? Het is een vreselijk lekkagegevoelige constructie heb ik gemerkt.
Strak aandraaien leidt tot lekkage waar je niet meer vanaf komt omdat de deksel krom gaat. Zeker als de afstandsbusjes er niet bij zijn is het risico groot dat je het zo krom draait dat het blijft lekken.
Edit: ok, je hebt een nieuwe pakking. Daarmee hield ik het ook niet droog, en heb toen na navraag besloten dat vloepa de oplossing was.
Ich bin ein Breaker
Als de plaat er eerder niet zat en nu wel, vraag ik me af of het kleppendeksel niet is verbogen om het eerder wel te kunnen laten passen.
Dit komt allemaal best kritisch en te stevig of te licht aandraaien leidt tot lekkage. Ik heb gemerkt in het verleden dat het wel uitdagend was om het zonder vloeibare pakking dicht te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Als de vloeibare pakking een wondermiddel is ga ik het meteen toepassen. De spatplaat laat ik mooi zitten, die zit er tenslotte niet voor niets. En ik heb nog een optie: het kleppendeksel halen waar ik de spatplaat heb gehaald. Zou dat niet een betere optie zijn? Die zou tenslotte wel recht moeten zijn dan..
Se concentrer sur l’essentiel
Hallo ik denk dat het klepdeksel inderdaad krom is, heb ik ook een keer gehad met een peugeot 205, dus haal het deksel maar van de sloop en niet te vast draaien, daar kunnen ze niet tegen.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.