Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Het zou ook echt zonde zijn om wel de koppakking te vervangen maar de distributieriem, waterpomp en spanrollen te recyclen; je hebt het dan toch allemaal los. Mocht je al die zaken pas hebben vervangen dan is het een ander verhaal, maar dat is bij de motor in kwestie niet helemaal duidelijk.
Overigens zou je ZX1.4i eens kunnen vragen of hij je wil helpen met je koppakking, hij schijnt veel ervaring te hebben met dit soort motoren. Al staat me ergens bij dat hij niet aan deze motoren wil werken als ze in een BX hangen, maar dat weet ik niet echt zeker.
Eveneens ben ik tevens ook.
En als ie dan toch in de buurt is zou hij meteen die van mij mogen doen
Maar voor de doe het zelver ben je aan materiaal incl spanrol, db-riem en waterpomp, niet meer dan 200 euro (zie hbase) kwijt.
Dat betekent dat de garage dan nog steeds 500 euro arbeidsloon rekent. Dat is bij de citroendealer nog steeds 7 arbeidsuren (a 70 euro), wat ik toch nog steeds veel vindt.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Mighel schreef:En als ie dan toch in de buurt is zou hij meteen die van mij mogen doen
Haha, nou misgun ik Sohail natuurlijk niet de eer om aan een BX te mogen werken, maar ik vind het toch het leukst en interessants om zoiets zelf te doen.
Ik misgun het hem zeker niet, maar bij dit karweitje zou voor mij wat extra gereedschap, en kennis nooit weg zijn.
Mijn gereedsschapskist mist nog een momentsleutel, en gereedsschap om te kijken of de kop recht is. Al is dat op te lossen.
Bij dit karwei kunnen fouten toch duur zijn. (oke een 2de hands blok is ook maar 100 euro )
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Mighel schreef:(oke een 2de hands blok is ook maar 100 euro )
Maar daarvan kun je dan ook weer eerst de koppakking beetpakken…
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Als het blok goed is kun je het beter laten hangen, vervangen komt veel meer bij kijken.
Kopje is niet zo heel moeilijk. Je moet alleen zorgen dat je distributie goed staat en kop goed aantrekt
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Het zijn gewoon knalharde prijzen.. dat zet mij toch aan het denken.. Kan veel zelf, maar heb zowel D-riem als koppakking nog nooit gedaan. Indien mijn besluit vast staat en ik genoeg vertrouwen heb om het zelf te doen (de kracht in jezelf) dan gaat er uiteraard een vervolg komen met een uitgebreid verslag op dit forum. Allereerst denk ik zelf die waslijst van achterstallig onderhoud weg te werken, waaronder de remblokken en het verversen van LHM. Koppeling is denkelijk ook aan vervanging toe..
En idd, de kennis die hier heerst is ruimschoots voldoende!
Se concentrer sur l’essentiel