Nou was ik een weekje of wat terug helemaal in de zevende hemel… Renard had m’n veercomp verwisseld en ik kon eindelijk genieten van het bijbehorende comfort.
Vande week had ik echter zoiets van huh, wat voel ik nu ? En vanmorgen dacht ik nog ff dat het aan de kater lag, maar het lijkt wel of ik weer terug bij af ben… Ook gaat het sportlampje niet meer branden bij contact.
Op 10/1 heb ik welliswaar een afspraak al staan maar ik vraag het me toch af, kan zo’n veercomp om zeep geholpen worden? Ik bedoel door rijgedrag of weet ik veel wat ? Ik heb gene stekker losgehad, ook niet van de accu of zo en toch is het weer hetzelfde als voor deze comp.
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Tja, je kunt pech hebben dat de veercomputer weer is overleden… De vraag is echter wara het door komt, het kan een electroklep zijn of overledne diodes. Renard kan dit vast voor je fixen.
Domme vragen bestaan niet.
Simmetje schreef:Tja, je kunt pech hebben dat de veercomputer weer is overleden… De vraag is echter wara het door komt, het kan een electroklep zijn of overledne diodes. Renard kan dit vast voor je fixen.
pech is pech en dat kan gebeuren idd. Maar als ik je gedachten ff probeer te volgen ( valt niet mee vandaag )
als een electroklep kapot is, dan zou die nu net kapot moeten zijn gegaan toch? aangezien tussen comp 1 en comp 2 het dus wel ff gewerkt heeft.
een overleden diode is zo’n ding dat IN de veercomp zit ?
Al met al ben ik nu ff blij dat ik veercomp 1 nog niet heb weggedaan. Misschien is dat ding begrijp ik dus helemaal niet kapot.
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Mijn sportlampje gaat ook niet meer aan op contact, kon dat nou ook een stekker zijn die je even los en weer vast moet maken ?
Nu C5 tijger…
Das behoorlijk klote Gompy, helemaal omdat het eindelijk weer goed was.
Ik heb zelf hetzelfde gezeur, zoals je al wist. Hoewel het de laatste dagen perfekt gaat met verkeersdrempels etc, brandt ook mijn lampje niet bij starten. Daarvoor heb ik de ecu al gereset, de stekkers eraf gehad, en in verschillende volgorden weer terug gezet. Deze week ga ik nog de stekkers van de hydroactiefbollen schoon maken, maar heb zo’n vermoeden dat dat niet al tegek veel verschil zal maken. Misschien nog even de computer laten uitlezen, maar dan sta ik op gelijk niveau met Gompy en das dan afwachten wat er van komt.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Waar ik het bij Renard ff over wil hebben is of er iets is dat een computer omzeep kan helpen.
Misschien heb ik idd gewoon pech, kan altijd en shit happens. Maar stel dat ik er een nagelnieuwe in laat zetten en er zit ergens iets dat die vervolgens ook omzeep zou helpen…
Wil gewoon ff zeker weten dat ik gewoon pech heb… en dat ik niet het gevolg verhelp en de oorzaak laat zitten.
Dat lampje lette ik overigens weinig op, merkte gewoon dat ik weer aan he stuiteren was en dat lampje heb ik daarna bekeken.
Wat ik me trouwens ook afvraag is van welke xm modellen de veercomputer is uit te wisselen. Is een tct voor wat betreft de veercomp gelijk aan een 16v bij voorbeeld ?
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
balen dat ie t nu weer niet doet.
die veercomputer is toch (weer) een kwestie van laten uitlezen?
wat voor km-stand heeft je XM nu eigenlijk?
uitlezen is het probleem volgens mij niet. Je kunt alleen zien of de computer info van de sensoren ontvangt. Je kunt er niks aan instellen ofzo. Beetje read but no wright enzo.
zit inmiddels op de 218500
moet toch eens aan een diesel gaan denken. Aanschaf in feb/mrt met 185k ops:
wat me overigens opviel was dat als ik de xm in de laagste stand leg en dan het contact afzet er soort schok door de auto heen gaat. Geen idee of het ermee te maken heeft maar toch.
Hmm, das zwaar balen Gomp, aan de telefoon klonk je net zo lekker gelukkig… Ik heb voor de test nog wel een 16v veercomputer liggen, mocht je er wat aan hebben. Zo ook nog een van een tct en een van een 24v
Ik hoor t wel
Enne, dat gevoel wat jij zegt had ik ook na het vervangen van mn computer door die van lucas. Eerst heerlijk veren. Later helemaal weg. T rotte is dat t geleidelijk gaat en dat je t dus pas laat merkt.
Nu blijkt het voor een groot deel te liggen aan lucht in de achterremleidingen en een foutieve hoogte-afstelling. Bij jou vond ik het ook wel heel erg a la terreinauto… Ik zou dat zowiezo ook na laten kijken eerst. Dat zijn de simpele dingen om te vervangen…
Xsara Coupe
da mooi Marco, een setje computers om te proberen. Het maakt niet uit uit welke uit voering ze komen?
Dat van die lucht zou kunnen. Volgens Renard merkte hij dat er een stevige hoeveelheid lucht ( stikstof) in het systeem zou zitten.
De 10e staat idd hoogte en ontluchten op het progam.
wordt vervolgd..
daar ligt het bij mij in ieder geval niet aan, bij het vervangen van de hydroincage voor schone lhm heb ik de remmen goed ontlucht, zowel voor als achter.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
‘k Neem maar een abbo op dit draadje, heb precies hetzelfde probleem. Echter is het alleen bij hogere snelheden, boven de 100 ongeveer, maar het is ook niet continu.
Heeft de TS dit ook???
Geen idee waar ik het zoeken moet.
See, buy, fly C5 V6
Het is bij mij geleidelijk gegaan. na de nieuwe vc was het top! Naarmate de snelheid hoger werd voelde je de xm stugger worden.
Wat me wel direct opviel/tegenviel, ik kon direct na het bezoek aan Renard ook niet de scheiding tussen sport en comfortstand merken.
Met kerst ff heen en weer naar Dsl. met 180+ was een waar genot. Geen geschok maar wel stevig.
Langzaam is het echter minder geworden bij lage snelheden. In het begin leek het wel of de LHM eerst warm moest worden. pas na een paar km werd het veren soepeler.
De laatste paar dagen moest ik het echt opzoeken, lage snelheid hoge versnelling en dan werd het wat soepeler. Ik heb wel aan mezelf zitten twijfelen hoor. Misschien was ik er wel aan gewend en ervaar je het weer als normaal.
Vanmorgen met de kater in me kop was het wle duidelijk… terug naar renard, dis nie goe
gompy58 schreef:Het is bij mij geleidelijk gegaan. na de nieuwe vc was het top! Naarmate de snelheid hoger werd voelde je de xm stugger worden.
Wat me wel direct opviel/tegenviel, ik kon direct na het bezoek aan Renard ook niet de scheiding tussen sport en comfortstand merken.
Met kerst ff heen en weer naar Dsl. met 180+ was een waar genot. Geen geschok maar wel stevig.
Langzaam is het echter minder geworden bij lage snelheden. In het begin leek het wel of de LHM eerst warm moest worden. pas na een paar km werd het veren soepeler.De laatste paar dagen moest ik het echt opzoeken, lage snelheid hoge versnelling en dan werd het wat soepeler. Ik heb wel aan mezelf zitten twijfelen hoor. Misschien was ik er wel aan gewend en ervaar je het weer als normaal.
Vanmorgen met de kater in me kop was het wle duidelijk… terug naar renard, dis nie goe
Klinkt heel bekend… Hier precies, maar dan ook precies hetzelfde na het monteren van de door lucas gereviseerde computer Jammer genoeg heb ik geen computer liggen voor het nieuwe model xm, zoals de mijne, om te testen of dat zou helpen…
Misschien dat die in de tct wel even voldoet..
Ik wordt er momenteel ook wat moe van. Ik kan hem nu wel handmatig goed krijgen, das voor mij wel hoopgevend. Maandag 7 januari kan ik de dame als het goed is in hoofddorp ophalen. Dan hoor ik ook precies hoe of wat. We kunnen dan wel meteen even de xm’s naast elkaar zetten en kijken hoe of wat?
Xsara Coupe
Heeft renard aan de bollen oid gezeten?
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Ah, dit schept een hoop duidelijkheid! Dan hebben wij precies hetzelfde probleem…of uitdaging.
Je gaat idd twijfelen, dat klopt. Van de week trapte ik ook even het gas in hier op de A27 en dan ga je het echt merken…totaal geen zweefeffect meer.
Het probleem is echter wel bekend.
Ik weet niet of je deze link kan openen: http://f1.grp.yahoofs.com/v1/0Kl6R8IknQ9zpvcKLlySbrCcn9ouCTNvutdTgWgue4KjQb2xBx6W4gTPcTSL9NOlG8I0ySS2x1ucB5tsuoZxYtwsX802Aw/repairing_ecu.pdf
Maar dit is de diode-oplossing!
Misschien hebben we beide hier wat aan, ik ga maar weer eens studeren hahaha!
See, buy, fly C5 V6
De diode oplossing is leuk, maar is hier niet de oplossing. Ik heb splinternieuwe diodes IN de computer, maar nog heb ik precies hetzelfde als Gompy.. Ik heb al veel geprobeerd. Intussen een 2000 euro bij de dealer. Spoelen, nogmaals spoelen, blauwe olie, nieuwe bollen rondom, computer gereviseerd, nieuwe elektroklep…
Je zou er haast radeloos van worden. Maar ik ben vastbesloten haar goed te krijgen. Zeker na al die investeringen en het feit dat mijn xm als origineel nederlands exemplaar met bijbehorende geschiedenis gewoon redelijk zeldzaam is…
Xsara Coupe