Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ik denk dat het komt omdat dealers dit (bijna) nooit doen…
Maar waarom ben je met de vc naar een dealer gegaan? Alles was toch goed na Renard? :
durf het bijna niet te zeggen….
op weg naar berlikum alles perfectemanto, contact aan, vc check en perffect veren. In berlikum starten op naar huis te gaan… ^&*^*&^879 niet meer dus…
Heb er al ff met Renard over gemaild. vandaga komen als het goed is de elctro spullen binnen en dan solderen. Wilde ff hier aan de lexia om te kijken welke storing er stond. Leek makkelijk, vlak bij het werk ipv puur om uit te lezen naar beneden leeuwen te moeten.
ga nu gewoon heel rap solderen, want het komt me de neus wel uit inmiddels.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
op weg naar berlikum alles perfectemanto, contact aan, vc check en perffect veren. In berlikum starten op naar huis te gaan… ^&*^*&^879 niet meer dus…
Trek die kleine zwarte stekker eens los van je VC, en dan weer vast, grote kans dat alles weer gaat klikken en zoemen enz… Bij mij wel iiig.
zat er nog een cruciale volgorde in bij het loshalen van die stekkers ?
Want dan loop ik idd zo ff de garage, trek de boel los en laat dat zo de rest van de dag. Prik het er dan wel weer in als ik naar huis ga.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Nee, bij mij ff loshalen en weer vastklikken. Ik was niet eens op zoek naar storingen, en niet bewus van grote problemen met de vering. Alleen dat zelfdiagnose het niet deed. En toen….opeens hoor ik weer klikken en zoemen en het veergedrag was weer zoals ik van de vorige XM gewend was…....met ook veel minder gerommel in het vooronder….
Ik heb één keer gehad dat zelfdiagnose er weer mee kapte, en toen deed hetzelde truukje het weer goedkomen….
ambijajance schreef:Nee, bij mij ff loshalen en weer vastklikken. Ik was niet eens op zoek naar storingen, en niet bewus van grote problemen met de vering. Alleen dat zelfdiagnose het niet deed. En toen….opeens hoor ik weer klikken en zoemen en het veergedrag was weer zoals ik van de vorige XM gewend was…....met ook veel minder gerommel in het vooronder….
Ik heb één keer gehad dat zelfdiagnose er weer mee kapte, en toen deed hetzelde truukje het weer goedkomen….
Slecht contact ergens : Of breukje in een kabeltje?
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ik vermoed toch zelf een beetje vastlopende VC, een beetje het Blue Screen of Death gevoel….
ambijajance schreef:Ik vermoed toch zelf een beetje vastlopende VC, een beetje het Blue Screen of Death gevoel….
Kun je dit iets nader omschrijven? Een vastlopende computer waarin zich geen bewegende delen bevinden
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Jan-hendrik schreef:ambijajance schreef:Ik vermoed toch zelf een beetje vastlopende VC, een beetje het Blue Screen of Death gevoel….
Kun je dit iets nader omschrijven? Een vastlopende computer waarin zich geen bewegende delen bevinden
jij gebruikt zeker geen Windows he ?
maar uhm , bedoelde je ene loscontacje bij mij of ambijajance?
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Kun je dit iets nader omschrijven? Een vastlopende computer waarin zich geen bewegende delen bevinden
Ik krijg het gevoel dat je er geen barst van gelooft ??
Nogmaals: het zijn vermoedens, en ik ga het niet nader omschrijven….
jij gebruikt zeker geen Windows he ? Wink
maar uhm , bedoelde je ene loscontacje bij mij of ambijajance?
Een aantal jaren geleden ben ik noodgedwongen overgestapt van Mac naar Windows PC. W98, 2K, en nu XP SP1. Nog nooit ‘vastlopers’ gehad (even afkloppen). Vastlopers had ik alleen maar met mijn Puchjes en andere motoren vroeger
‘loscontacje’ is voor verschillende uitleg vatbaar, maar ik doelde op de op de VC aangesloten bedrading. En dat kan gelden voor jou zowel als ambijajance
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Ik krijg het gevoel dat je er geen barst van gelooft??
Zo wil ik het niet stellen. Ik heb ook van alles meegemaakt in enkele decennia met Citroens. Vervang het laatste woord van je vraag maar door “begrijpt”
En als je ‘het’ niet nader omschrijven kan/wil . . . ook prima, hoor2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Hm, die truc heeft bij mij nog niet gewerkt, daar is toch wat meer mee loos.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Nee bij mij werkt die truc ook niet, maar ik ga ‘t weer eens proberen.
Na het bezoek aan Chyparse anderhalve week geleden is het veren wel een stuk soepeler geworden maar vooral voor is het nog te hard. Tot nu doet mijn vc ook niet aan zelfdiagnose.
Maar ik moet binnenkort eens aan het solderen slaan. De VN’netjes heb ik (waarvoor nogmaals dank Jan ) en ook diodes. Nu nog even tijd. Mss komend weekend.
par eXeMple! schreef:Nee bij mij werkt die truc ook niet, maar ik ga ‘t weer eens proberen.
Na het bezoek aan Chyparse anderhalve week geleden is het veren wel een stuk soepeler geworden maar vooral voor is het nog te hard. Tot nu doet mijn vc ook niet aan zelfdiagnose.
Maar ik moet binnenkort eens aan het solderen slaan. De VN’netjes heb ik (waarvoor nogmaals dank Jan ) en ook diodes. Nu nog even tijd. Mss komend weekend.
jij hebt ook een kaartje naar het oosten gestuurd ?
ik heb overigens wel van Lucas begrepen dat solderen 1 deel is, Volgens hem dient de VC daarna wel via een lexia gereset te worden. Hij blijft ook hameren op de stuursensor..