goed einde 2007
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 01 januari 2008 08:40 PM

Gisteren op weg naar schoonouders om nieuwjaar te vieren, relaxed rijden, stuur losjes vast, cruise-control op 120km/h, Radio 2 top 2000 als muziek.
Deze muziek werd ineens overstemd door een steeds harder wordend geluid, ongeveer halverwege de route en net bij een afslag waar dus ook auto’s rechts van me reden. Net na de afslag de vluchtstrook op, kon niet echt iets merken wat er aan de hand was (geen lampje op het dashboard), maar zoiets duidt toch op problemen. Ongeveer 5 jaar terug hadden we na kerst hetzelfde met de DS, maar toen was de motor vastgelopen.
Aan de kant om de auto heen gelopen, en ja hoor, de rechter-voorband was zo plat als een dubbeltje en rookte nog wat na. Wiel vervangen, doorgereden tot de enigste file in het hele land die avond, sluiproute genomen en achteraf teruggedacht moet ik zeggen dat die hydraupneumatische vering toch perfect werkt. In elke andere conventioneel geveerde auto had ik misschien in de vangrail gezeten, maar had ik waarschijnlijk ook eerder iets gemerkt voordat het te laat was.

Vandaag het kapotte wiel eens aan een compressor gehangen, de band deukte netjes uit en leek verder intact, totdat ik duidelijk bobbeltjes op de flanken voelde verschijnen, deze band kan dus afgevoerd worden.
Bij het afkoppelen van de compressor kwam het probleem aan het licht : het ventiel was lek…...
Hopelijk brengt het volgend jaar meer geluk.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27933

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 januari 2008 09:35 PM
  [ # 1 ]

Goed om te lezen dat het systeem je in zo’n situatie toch erg veilig aan de kant van de weg zet Cool

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5010

Gepost: 01 januari 2008 09:40 PM
  [ # 2 ]

Is mij inderdaad ook twee keer overkomen met de Xantia. Eén keer met linksvoor en één keer met rechtsvoor. En je moet een lekke band inderdaad horen (of op gewezen worden door een medeweggebruiker).

Profiel  

bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 08 januari 2008 10:49 PM
  [ # 3 ]

Weet iemand van een slechte partij ventielen die geleverd zijn ergens voorjaar vorig jaar ? Vanmiddag was het namelijk weer raak, nu links-voor en dit keer niet op de snelweg, misschien is de band dit keer wel te redden. Bij het oppompen bleek ook dat het ventiel gescheurd was waar het ventiel door de velg steekt….... Sad
Ik begin nu toch wel aan sabotage te denken en vertrouw de m’n huidige banden niet meer. Ik zal Sanders vragen om alle ventielen om te wisselen…...
Hopelijk einde verhaal….... Shocked

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook