remcylinders loskrijgen; hoe?
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 963

Gepost: 05 januari 2008 03:13 PM

nou, een mooie dag voor indoor remrevisie.

De cylinders zitten echter knoetervast. Iemand een idee? ik heb al de heet/koud techniek geprobeerd met kokend water en ijsblokjes.

Het betreft de remklauw van een 64 id, dus remplaten, is hier een poelie voor of een andere ingenieuze techniek?
Het is een alu blok met twee rvs cylinders erin. 1 is eruit. de ander echter…. nog niet .

tips & triks welkom!

.komma

Profiel  

robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314

Gepost: 06 januari 2008 02:17 PM
  [ # 1 ]

ik heb zelf goede ervaringen (niet bij een id) met een ouderwetse vetspuit. Het gat van de remslang afsluiten met bv een oude remslang die je met een griptang dichtzet, ontluchtingsnippel een beetje open en daarop de vetspuit zetten. De andere zuiger moet je dan terugzetten en fixeren met een stukje hout/lijmtang. Zon vetspuit (te koop voor ongeveer 15-20 euro) geeft aardig wat druk. Krig je m daarmee niet los dan zit ie ECHT vast…...

Profiel  

Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 963

Gepost: 06 januari 2008 02:26 PM
  [ # 2 ]

tnx.

Gister na het eten nog even inventief geweest. hou je vast:

Andere cylinder die los zit erin, vullen via opening met lhm. Losse cylinder zo langzaam uittrekken. Dan ingang afsluiten.

U gaat vervolgens op de lossen cylinder staan. Dat is 95 kilogram druk.

Dan omdat dat niet helpt, en springen ook niet.  Sad, Met de tang, terwijl ik op de losse cylinder sta, trekken aan de vaste. Dat had ie niet verwacht!

los.

een uurtje gymnastieken was het wel . Confused

nu alles weer blij in elkaar.  Smile

mag op slot!

.komma

Profiel  

erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243

Gepost: 11 januari 2008 12:23 AM
  [ # 3 ]

inventief is dat zeker!

maar uh met een beetje perslucht gaat het ook goed hoor.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook