3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Bandro: CITROEN XSARA 1.4I Difference - onderdelen erbij
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 21 januari 2008 02:54 PM
  [ # 31 ]
Bandro schreef:

nog niet, volgt volgende maand

ff me geld verdelen tussen alle zaken die lopen Confused

Kan idd niet alles tegelijk doen nee..

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 januari 2008 05:23 PM
  [ # 32 ]

Ik zou me er ook niet al teveel van voorstellen, zo’n open luchtfilter. Het grootste verschil zit met name tussen de oren. pas als je echt een 57i kit met cold-air intake monteert (zoals ik destijds op de 1.8i16V) ga je echt iets merken. Maar dat komt misschien ook wel weer door het betere geluid.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Bandro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 05-01-2008

- Xsara 1.4I Difference II
Gepost: 21 januari 2008 06:22 PM
  [ # 33 ]

ik kijk nog wel, mss een vervangingsfilter.

Eerst maar ff het slechte weer goed doorkomen en dan weer verder kijken

U96 4-life

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 januari 2008 09:11 PM
  [ # 34 ]
Bandro schreef:

Zaterdag ff naar Duitsland gegaan (Kleve) totaal 250 km gereden die dag, auto houdt zich prima, de 1.4 is goed genoeg voor op de snelweg.

Ook gekeken naar het verbruik de 1e week 1 op 13.4

Meteen je top kunnen testen? Wink

Verbruik is met dit weer best redelijk. Als het straks warmer wordt wordt het vanzelf beter Smile

Profiel  
 
Bandro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 05-01-2008

- Xsara 1.4I Difference II
Gepost: 22 januari 2008 02:42 PM
  [ # 35 ]
Arjan Verkade schreef:
Bandro schreef:

Zaterdag ff naar Duitsland gegaan (Kleve) totaal 250 km gereden die dag, auto houdt zich prima, de 1.4 is goed genoeg voor op de snelweg.

Ook gekeken naar het verbruik de 1e week 1 op 13.4

Meteen je top kunnen testen? Wink

Verbruik is met dit weer best redelijk. Als het straks warmer wordt wordt het vanzelf beter Smile

heb doorgetrokken tot 150 ging makkelijk, moet alleen nog me bandenspanning nakijken, en dat vandaag evt aanpassen,

Voor de rest, kan ik niks anders zeggen, dan dat het een prima auto is

U96 4-life

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 januari 2008 08:44 PM
  [ # 36 ]

150 is zeker geen probleem, dat heb ik vandaag ook wel aangetikt Wink

Profiel  
 
Bandro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 05-01-2008

- Xsara 1.4I Difference II
Gepost: 23 januari 2008 02:42 PM
  [ # 37 ]

volgende keer kijk ik wel wat de top is.

naar me werk lukt het niet, alleen maar 30-50-60 zone’s Sad

U96 4-life

Profiel  
 
Hertogjan
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 23 januari 2008 08:35 PM
  [ # 38 ]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de top Bandro, ik ben er zelf nog niet aan toegekomen. Dat wil zeggen, ik woon vlakbij Duitsland en heb op een rit naar Oberhausen wel 170 gekruist, maar “durfde” niet verder omdat ik hem nog maar net had. Wel loopt hij als op rails; ook bij die snelheid. En er zat nog veeeel meer in, dat wel. Zal ook wel moeten, want de fabriek geeft 196 km/h op. Benieuwd of ik de 200 op de teller nog eens zal halen.
Ik vind het wel leuk om af en toe eens ongemeen te gassen; de wagen is dan gemeen snel. Een Alfa 156 1.8 bestuurder raakt me niet kwijt, tot zijn/haar grote ongenoegen. Zo’n saaie grijze Citroën Break, hi hi hi….

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 23 januari 2008 08:41 PM
  [ # 39 ]
Hertogjan schreef:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de top Bandro, ik ben er zelf nog niet aan toegekomen. Dat wil zeggen, ik woon vlakbij Duitsland en heb op een rit naar Oberhausen wel 170 gekruist, maar “durfde” niet verder omdat ik hem nog maar net had. Wel loopt hij als op rails; ook bij die snelheid. En er zat nog veeeel meer in, dat wel. Zal ook wel moeten, want de fabriek geeft 196 km/h op. Benieuwd of ik de 200 op de teller nog eens zal halen.
Ik vind het wel leuk om af en toe eens ongemeen te gassen; de wagen is dan gemeen snel. Een Alfa 156 1.8 bestuurder raakt me niet kwijt, tot zijn/haar grote ongenoegen. Zo’n saaie grijze Citroën Break, hi hi hi….

Jou verhaal komt me bekend voor op mijn autoweek review over mijn xsara Wink ... Topsnelheid is echt keer leuk om te doen, ik ging ver over de 200… eat that Wink Razz

gr en succes…

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 januari 2008 08:46 PM
  [ # 40 ]
Hertogjan schreef:

Wel loopt hij als op rails; ook bij die snelheid. En er zat nog veeeel meer in, dat wel. Zal ook wel moeten, want de fabriek geeft 196 km/h op. Benieuwd of ik de 200 op de teller nog eens zal halen.

Ik kan je uit ervaring melden dat zo’n Xsara ook op hogere snelheden als een huis op de weg ligt. Harder dan 190 wil ze niet op de cruisecontrol, dus daarboven zul je het zelf moeten doen - als je uberhaupt al aan de 190 komt.

Ik heb de mijne nog net niet op de 200 gekregen, maar tijdens een poging (190+) kon ik bij wijze van spreken met één handje sturen, terwijl ik nog relaxed naar achter hing..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 januari 2008 09:15 PM
  [ # 41 ]
Hertogjan schreef:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de top Bandro, ik ben er zelf nog niet aan toegekomen. Dat wil zeggen, ik woon vlakbij Duitsland en heb op een rit naar Oberhausen wel 170 gekruist, maar “durfde” niet verder omdat ik hem nog maar net had. Wel loopt hij als op rails; ook bij die snelheid. En er zat nog veeeel meer in, dat wel. Zal ook wel moeten, want de fabriek geeft 196 km/h op. Benieuwd of ik de 200 op de teller nog eens zal halen.
Ik vind het wel leuk om af en toe eens ongemeen te gassen; de wagen is dan gemeen snel. Een Alfa 156 1.8 bestuurder raakt me niet kwijt, tot zijn/haar grote ongenoegen. Zo’n saaie grijze Citroën Break, hi hi hi….

Als het verkeer zich er toe leent krijg je de 1.6 16v wel op de 200 op de teller Wink
Tellersnelheden wijken bijna altijd af naar boven, dus je lijkt harder te rijden.

Profiel  
 
Hertogjan
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 24 januari 2008 12:49 AM
  [ # 42 ]

Klopt r1Ch, ik heb het verhaal bijna gekopieerd, komt omdat die confrontatie met die Alfa zo leuk was. BMW’s 316/318 lust ik ook wel rauw. 320’s wordt al wat lastiger, want 6 cilinders he?
Ik ben trouwens wel benieuwd naar die tweeliters in een Xsara; dat moet helemaal gaan als de brandweer. Maar ik zie op dit forum (nog) niet iemand met een dergelijke versie

Profiel  
 
Bandro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 05-01-2008

- Xsara 1.4I Difference II
Gepost: 24 januari 2008 11:40 AM
  [ # 43 ]

ik denk dat je de 1.6 wel over de 200 (op de teller) kan krijgen

de 1.4 rond de 170-180

maar wat er gezegd wordt over de wegligging is mooi, met mijn 1e auto een Ford Escort 1.6 GT uit 1990, heb ik 215 op de teller gereden, maar die zweefde alle kanten op

U96 4-life

Profiel  
 
Erik636
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 27-12-2007

Gepost: 24 januari 2008 05:54 PM
  [ # 44 ]

Ik heb laatst tussen de 190 en de 200 op de teller gezeten met de 1.6 vtr. Hij had inderdaad nog wel wat over, denk dat de 210 op de teller wel te halen is Rolling Eyes

De auto bleef op hoge snelheid inderdaad relaxt rijden! Alleen aan de wind en de omgeving hoor en zie je dat het zo hard gaat Laughing

Maar goed hoe vaak rijd je dat nou…. Wel leuk om te weten wat die kan Very Happy

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 januari 2008 08:38 PM
  [ # 45 ]
Hertogjan schreef:

Klopt r1Ch, ik heb het verhaal bijna gekopieerd, komt omdat die confrontatie met die Alfa zo leuk was. BMW’s 316/318 lust ik ook wel rauw. 320’s wordt al wat lastiger, want 6 cilinders he?
Ik ben trouwens wel benieuwd naar die tweeliters in een Xsara; dat moet helemaal gaan als de brandweer. Maar ik zie op dit forum (nog) niet iemand met een dergelijke versie

VTS gaat zeker als de brandweer Wink
Ik heb in een 137 pk versie gereden, en dat gaat heel soepel.
167 pk heb ik nog niet in gereden Wink

Bandro schreef:

ik denk dat je de 1.6 wel over de 200 (op de teller) kan krijgen

de 1.4 rond de 170-180

Ik heb de mijne op 180 precies op de GPS gehad, de teller gaat dan richting de 190 Cool
(beladen auto en 2 personen)
Wegligging bleef idd prima.
Toch niet verkeerd, fabrieksopgave is de topsnelheid 171 Wink

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook