1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
achterkant blijft veren
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 06 januari 2008 12:15 PM

Na de afgelopen dagen bezig te zijn geweest met het vervangen van de achterste draagarmlagers (wat allemaal goed gelukt is) heb ik meteen het rondje veerbollen gedaan (hydractiefbollen en lhm is 2 weken geleden ververst/vervangen) .Maar nu heb ik volgens het boek van IFHS de veerbollen besteld , dus 55 bar voor en 30 bar achter. is dit de normale combinatie? Want de achterkant blijft veren?

groetjes bjorn

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 06 januari 2008 12:51 PM
  [ # 1 ]

Wat bedoel je met ‘‘de achterkant blijft veren’‘? Dat er geen demping meer is ?

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 06 januari 2008 02:16 PM
  [ # 2 ]

Kan het zijn dat je achter bollen hebt voor een niet-hydractieve uitvoering? De combinatie die jij aangeeft klopt wel trouwens.
Misschien zit er per ongeluk een verkeerd dempertje in gemonteerd,
diameter moet ca 0,7 mm zijn bij een hydractieve bol, bij niet hydractief is de diameter boven de 1 mm…

Sjaak

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 januari 2008 02:27 PM
  [ # 3 ]

begin er inderdaad aan te denken dat er achter 2 voorraadbollen op zitten .....(dus zonder demping Surprisedops: ).

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
CITROENC6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 03-07-2004

Gepost: 06 januari 2008 03:11 PM
  [ # 4 ]

dat effect bereik je daar inderdaad mee maar dan nog zijn voorraadbollen doorgaans rond de 60 bar…

H

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 januari 2008 03:24 PM
  [ # 5 ]
CITROENC6 schreef:

dat effect bereik je daar inderdaad mee maar dan nog zijn voorraadbollen doorgaans rond de 60 bar…

H

60 +/- 5 bar Laughing

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 06 januari 2008 07:03 PM
  [ # 6 ]

nee dat lijkt maar zo , k heb er vandaag nog eens goed op gelet . hij veert achter heel soepel in verhouding met de voorkant . maar hij veert gewoon in en dan uit en weer in de rust stand . tot er weer een hobbel komt natuurlijk.En dan lijkt het alsof ie blijft veren zoals een schokdemper niet goed is

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 06 januari 2008 07:15 PM
  [ # 7 ]

Haal die achter bollen er nog eens onderuit en kijk of er idd een demperplaatje in zit, het is een vlak plaatje uiteraard rond en er moet een heel klein gaatje in het midden zitten, zit dat plaatje er niet in dan is het idd een voorraadbol.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 06 januari 2008 09:11 PM
  [ # 8 ]

Heb je een serie 1 of 2?

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 06 januari 2008 09:29 PM
  [ # 9 ]

Ik zie in je profiel dat je een BX en ID hebt, en dan komt de aanschaf van hydraktiefbollen mij een beetje vreemd over. Je spreekt ook over achterdraagarm lagers vervangen (volgens mij een typische BX kwaal)

Over welke auto hebben we het eigenlijk ?

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 06 januari 2008 10:23 PM
  [ # 10 ]

Een xm krijgt soms ook wel eens scheve achterwielen en hij heeft het onderwerp onder XM geplaatst.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 07 januari 2008 01:24 AM
  [ # 11 ]

Oh sorry, niet goed opgelet, ik kwam via de zijdeur binnen….

Profiel  
 
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 07 januari 2008 05:38 PM
  [ # 12 ]

Ik moet dat nog veranderen , een tijdje geleden heb ik dus de overstap gemaakt naar xm (zoals te zien is op het forum) , en het zijn zeker geen voorraadbollen . Ik ben wel zo ver dat ik weet wat de verschillen is tussen die bollen.dus er zit ook een schokbreker in.maar kan ook zijn dat de xm zo hoort te veren (soepel) . Maar hij wil ook niet in de sportstand .Dus dit moet ik nog eens nakijken.

Profiel  
 
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 07 januari 2008 05:41 PM
  [ # 13 ]

en wat ik nog wil toevoegen : de draagarmlagers achter is wel degelijk ook een xm kwaal . schijnbaar word het hele verhaal over de aanschaf van een xm door somige forum leden niet goed gelezen. bijna alle auto’s met onafhankelijk geveerde achterwielen hebben hier last van . dus ook het oh zo “degelijke” mercedes a type!

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 07 januari 2008 06:11 PM
  [ # 14 ]

Het zou ook kunnen zijn, dat de druk in de hydractivebol de middelste te hoog is, dat kan ook dit veergedrag vertonen, of toch te grote demper gaatjes? Voor veert ze wel zoals het hoort?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 07 januari 2008 07:49 PM
  [ # 15 ]

en wat ik nog wil toevoegen : de draagarmlagers achter is wel degelijk ook een xm kwaal . schijnbaar word het hele verhaal over de aanschaf van een xm door somige forum leden niet goed gelezen. bijna alle auto’s met onafhankelijk geveerde achterwielen hebben hier last van . dus ook het oh zo “degelijke” mercedes a type!

Oh, neem me niet kwalijk…....
Ik zal meteen het verhaal gaan lezen…
(Vond dat nl een beetje overbodig aangezien ik al jaren een XM heb, een grote inschattingsfout zie ik nu)

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook