6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
Bandenmaten
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 11 januari 2008 01:43 PM
  [ # 76 ]

Remt de dame niet vierkant naar beneden? De mijne wel.


toch?

.komma

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 januari 2008 01:45 PM
  [ # 77 ]

Het derde remlicht was bedoeld om door de auto voorje heen te kunnen kijken dat 2 of 3 auto’s voor je iemand gaat remmen, maar met de SUVs van tegenwoordig die als een soort Night riders rond rijden is ook dat weer onmogelijk geworden…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 11 januari 2008 01:50 PM
  [ # 78 ]

klopt, erger!
Ik heb ook een soort busje. Je zit wat hoger, iets, en ziet dan niet door de ramen van de auto’s voor je. Dus geen enkel remlicht behalve de kerel voor je. en achter me zien ze . . . .mij.

.komma

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 januari 2008 02:17 PM
  [ # 79 ]
Dirkman schreef:

Remt de dame niet vierkant naar beneden? De mijne wel.


toch?

Als je hard remt wel . Zo hoort het. Bij zachtjes remmen gaat bij mij de kont omhoog…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 januari 2008 03:54 PM
  [ # 80 ]

Bij hard remmen gaan je achteremmen vrijwel gelijk meewerken met je voorremmen en blijf je dus rechtliggen. Daar bij de DS de motor- en bak steunen op de zelfde hoogte zitten als het zwaartepunt heeft je auto zowiezo weinig neiging tot duiken.
bravo ontwerp!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 12 januari 2008 01:28 AM
  [ # 81 ]

Je krijgt vierkante banden nooit meer helemaal goed.
In ieder geval je XVS’en zsm naar voren toe tbv van veiligheid (meeste remkracht voor en sturen, aandrijving ook voor).
Je kunt het altijd proberen met de Vredesteins achter: misschien voel je niets meer….

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 12 januari 2008 02:07 AM
  [ # 82 ]

Zijn de wielen wel goed uitgeballanceerd?
Dat kan namelijk ook een hobbel effect geven.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 12 januari 2008 08:59 AM
  [ # 83 ]
Wolfman schreef:

Zijn de wielen wel goed uitgeballanceerd?
Dat kan namelijk ook een hobbel effect geven.

Geen balanceerloodjes…

knuffel

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 12 januari 2008 01:22 PM
  [ # 84 ]

Ook heel scherp, Super ID.  Wink

Profiel  
 
Pierre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 12 januari 2008 10:50 PM
  [ # 85 ]

Altijd van je eigen waarnemingen uitgaan en niet van vorige eigenaren.
De Vredesteins (het moet maar) naar achter (kun je lekker hard draaien) en de hoogteslag bekijken.  De XVS’n naar voren, dat is, zoals al gesteld, sowieso beter.

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 16 januari 2008 08:53 PM
  [ # 86 ]

Misschien de voorkant op een bokkie zetten, naar rechts sturen en even goed luisteren en voelen.
Je zou denken dat als het een lager is dat hij dan altijd piept..

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 16 januari 2008 11:48 PM
  [ # 87 ]
Sjaak de Bollenboer schreef:

Daar zijn we weer Wink

Ik kom zojuist terug van de Kwik-Fit waar ik mijn bandjes heb laten uitlijnen en goh wat rijdt dat nu weer lekker.

Nu dit weekend nog even voor naar achter en vice-versa en ik ben gelukkig.

Heb je bij Kwik-fit je wielen laten balanceren of uitlijnen? Toen ik er laatst was, konden ze niet balanceren. Geen apparatuur voor, werd gezegd…..

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 17 januari 2008 01:40 AM
  [ # 88 ]

Meestal hebben ze geen flens meer voor de 5-gaats velgen van de DS.

knuffel

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook