even een paar foto’s gemaakt bij vierhouten.
dit is de goede kant want in het linkervoorspatbord zitten twee kleine deukjes waar ik me nu steeds meer aan begin te ergeren, ze zitten er al jaren maar nu moet er tzt toch maar een ander scherm op.
nog maar even zoeken naar een spatbord dan kan ik die van de winter er op zetten.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mooie BX hoor!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Schitterende BX hoor! Hangt de uitlaat wat scheef?
nee scheef hangt ie niet, het is een langere pijp dan normaal.
imitatie demper denk ik, die heb ik op de sloop gevonden.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
ik vond nog een mapje met plakletters, dus de oude garagereclame van de kentenplaathouder eraf gehaald en mijn eigen tekst erop.
leuk klusje voor op de zondagmiddag.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Ik vond het toch niet wat eigenlijk,
totdat er vanmorgen een vw golf of polo vlak achter me reed en over de drempel klapte waar ik met de bix overheen zweefde kreeg ik opeens het volgende idee.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Vandaag eens met de binnenspiegel aan het klooien geweest, dat ding hangt precies in mijn gezichtsveld ik ben ongeveer 1m80 lang waardoor ik het verkeer van rechts wel eens niet goed kan zien, vanmorgen bijna raak. ook in de peugeot 205 hezelfde probleem. nu past die van de bx ook in de peugeot en zit daar 2 cm hoger dus daar is het probleem nu opgelost, nu de bx nog.
aan de spiegel van de peugeot, nu van de de bx zit een stangetje naar beneden die wou ik buigen maar breekt meteen af, dus afzagen en een nieuwe gemaakt van een aluminium stangetje maar nu meteen maar naar boven en weer met een busje op het overgebleven stukje wat nog op de spiegel zit vastlijmen, nu zit ie flink hoog en kunnen de zonnekleppen nog naar beneden.
ik zal morgen even een foto maken van het geheel.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
nu zit de spiegel ongeveer 4 cm hoger en dus niet meer in het gezichtsveld. het is een beetje gepruts maar zie ik tenminste verkeer van rechts.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
begonnen met de motor, compressie gemeten 15 bar als de meter goed aangeeft tenminste maar in ieder geval allemaal precies evenveel, en dat met 170000 km op de teller !.
ook de klepspeling gecontroleerd, die is na 40000 km nog hetzelfde gebleven vergeleken bij de laatste meting.
niets aan doen dus, verder de boel schoon maken en ook meteen maar een kleurtje hier en daar.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mooi!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Vandaag de bx weer geschorst voor de winter,pekel heb ik een hekel aan.
motor en versnellingsbak olie afgetapt en dan verder met de klus, eerst de motor maar verder schoonmaken en polijsten bedrading opnieuw omwikkelen met tape, de oude is niet best meer en dan zie ik wel weer verder.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Complimenten hoor! Wat ziet die auto er verschrikkelijk netjes uit!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Inderdaad!
Ich bin ein Breaker
Vandaag heb ik een paar gele H4 lampen gekocht bij de action, wie heeft er ervaring mee?
Ik kan ze er wel inzetten maar ik heb de accu uitgebouwd en aan de druppellader staan, en dan kan ik ze toch niet testen want de bx is geschorst.
als ze goed zijn koop ik er nl nog een paar.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.