rentes schreef:Bij mijn Picasso (geleverd in oktober ‘07) met de speciale LPG aanbieding, reset de benzinemeter zit elke keer dat ik het contact uitzet. Heb nog nooit gehad dat ie zich niet resette.
Ik vind het inderdaad wel onhandig dat de meter terugloopt tijdens gebruik….. maar daar kan ik wel mee leven.
Rene
Rene, heb jij het systeem van Eurogas?
C4 Picasso Intensive / Seat Mii
C5 2.0HPi Berline 1 / C4 GP 2.0 L. Business LPG / C4 Berline VTI 120 Tendance / C5 1.6HDI Break 2 / C5 1.6THP Sedan Lim. Business 3 / C5 1.6HDI Sedan L. Business 3 / C4 Berline VTI 120 L. Business / C5 2.0HDI Tourer L. Business 3 / C1 Collection / C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 / C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 / C5 2.0HDi Tourer “Allemange” 3 / C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik heb een berlingo 2.0HDi met hetzelfde probleem, de meter reset niet, waardoor een stukje stadsverkeer tot de tank leeg is laat denken dat je een op negen rijd ofzo, waardoor je soms bij 500 km al op reserve staat. Natuurlijk gaat er dan niet veel in, maar het is erg moeilijk om in te schatten wanneer ie nu echt leeg is. Zeker aangezien er zich ook nog een probleem voordoet bij het vullen van de tank, dit moet zo druppelsgewijs gebeuren wil de pomp niet afslaan, dat je nooit weer of je nu een tank vol dieselolie of een tank vol schuim hebt
In 95% van de gevallen reset de meter zich bij mij. Een enkele keer lijkt die “te blijven hangen”. Maar dat komt dan de volgende keer goed.
Ik heb mijn GC4P in Zwaag gekocht. Ze hebben er weer naar gekeken, maar het probleem is nog niet opgelost…..
C4 Picasso Intensive / Seat Mii
C5 2.0HPi Berline 1 / C4 GP 2.0 L. Business LPG / C4 Berline VTI 120 Tendance / C5 1.6HDI Break 2 / C5 1.6THP Sedan Lim. Business 3 / C5 1.6HDI Sedan L. Business 3 / C4 Berline VTI 120 L. Business / C5 2.0HDI Tourer L. Business 3 / C1 Collection / C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 / C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 / C5 2.0HDi Tourer “Allemange” 3 / C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
@robenot: Ik viel niet over je citaat van Citroen Nederland, maar over “en dat verhaal van de benzinetank leegrijden, raakt kant nog wal.” Als de meter niet reset moet je dus op de gok gaan rijden en kan je als je zonder gas zit ook je benzine leeg rijden. Je metertje staat op een zeker moment op leeg, maar de tank kan vol, leeg of er ergens tussenin zijn. Snappie?
... LPG systeem ... ik heb inderdaad een eurogas. geleverd door de dealer. Geinstalleerd door een lokale installateur.
Rene
graddus schreef:Ik heb een berlingo 2.0HDi met hetzelfde probleem, de meter reset niet, waardoor een stukje stadsverkeer tot de tank leeg is laat denken dat je een op negen rijd ofzo, waardoor je soms bij 500 km al op reserve staat. Natuurlijk gaat er dan niet veel in, maar het is erg moeilijk om in te schatten wanneer ie nu echt leeg is. Zeker aangezien er zich ook nog een probleem voordoet bij het vullen van de tank, dit moet zo druppelsgewijs gebeuren wil de pomp niet afslaan, dat je nooit weer of je nu een tank vol dieselolie of een tank vol schuim hebt
Denk niet dat dit hetzelfde probleem is. Je moet even langs de dealer gaan om de auto uit te laten lezen. Er zit waarschijnlijk wel een storing in het systeem.
nog een manier voor een reset
Het ontgrendelen van de benzineklep leidt bij mij niet tot een reset van de bezinemeter. Ik heb nog wel een andere manier:
- Schakel over op bezine
- zet de motor af
- wacht even (of ga even tanken )
- start de motor
Deze procedure zorgt er in mijn geval voor dat de meter is gereset. Natuurlijk niet vergeten om weer over te schakelen op LPG.
Vanwege dat laatste doe ik dit alleen bij een korte stop zoals bij een tankstation of als ik voor een gesloten overweg sta.
C4P 1.8 LPG, Ligne Business, Gris Fer
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
GuuZ schreef:Hoeveel KM rij gemiddeld met een volle tank gas? 300 maar?
ik rij tussen de 350 en 400 km met een volle tank. Rij hem ook volledig leeg tot-ie begint te piepen, schakel dan over op benzine.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Een verbruik van 1:8.5 op LPG is een normaal verbruik. Het verbruik op benzine minus minstens 20%=verbruik gas.
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Het is jammer dat er geen grotere tank gemonteerd wordt. Moet m.i. wel kunnen. Zag nl. pas een C4GP rijden met een reservewiel en die steekt behoorlijk verder onder de auto uit dan mijn lpg-tank. Maar ja voor 295 euro mag je niet klagen natuurlijk.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
GuuZ schreef:Mijn C4 krijgt ook LPG maar vind dit wel erg weinig…
Rij nu en Ford Focus diesel en rij zo’n 1000 KM in de week. Nu is dat ongeveer 1 soms 2 keer tanken in de week… gaat dus wel even wennen worden straks een keer of 3, 4 in de week.
Maar wel goed voor Airmiles
<reclame>
Bij de Esso krijg je momenteel je momenteel coupons waarmee je 50% korting op een diner, bioscoopkaartje of verwenarrangement voor 2 personen kunt krijgen. Eén coupon per 25 liter. Je hebt er twee nodig. Gaat lekker hard dus,
<reclame>
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Ik rij nu sinds een week of 4 op LPG met de 1.8 motor. Ik heb geen probleem met het resetten van de benzinemeter.
Het verbruik op gas valt me echter wel tegen: ik zit nu op een gemiddelde van 1 op 9 en ik rij zeer rustig . Bij lange snelwegritten waarbij ik steeds 120km/h op CC rij stijgt het verbruik naar 1 op 8,5 of nog slechter met stevige tegenwind. Bij ritten naar m’n werk op een 100km/h weg zit het verbruik op 1 op 9,5.
Het overwinnen van de rijwindweerstand heeft kennelijk nogal wat invloed op het verbruik van de 1.8 motor. Misschien moet de 1.8 ook wel erg hard werken bij dit soort snelheden. . .
Ben wel benieuwd of dat bij de 2.0 motor ook zo is. Heeft iemand daar LPG verbruikgegevens van?
Citroën C4 Grand Picasso 1.8 LB LPG
snelheid zit kwadratisch in je luchtweerstand.
Frontaal oppervlak en de vormfactor (Cw-waarde) beiden lineair.
Dus ja: je snelheid heeft een enorme invloed. En 1 op 9 vind ik voor een busje best netjes gezien het verbruik van mijn C5.
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
TR6fan schreef:
Ben wel benieuwd of dat bij de 2.0 motor ook zo is. Heeft iemand daar LPG verbruikgegevens van?
Ik zit tot nu toe op exact 1 op 8,0 (12,51 ltr. per 100 km.). Dit over 4.274 km. Waarvan eerste 2.000 km. op benzine gereden. Het benzine verbruik lag iets boven de 1 op 9,5.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)