wie o wie weet waarom je met een Xantia turbodiesel automaat maar 800kg geremd mag trekken en met handgeschakelde turbodiesel van het zelfde jaar met dezelfde motor opeens 1500kg mag trekken.
800 kg zit je zo aan
Re: xantia td automaat aanhangergewicht
vinnie schreef:wie o wie weet waarom je met een Xantia turbodiesel automaat maar 800kg geremd mag trekken en met handgeschakelde turbodiesel van het zelfde jaar met dezelfde motor opeens 1500kg mag trekken.
Ik ben hier ook eigenlijk wel benieuwd naar… Weet iemand het antwoord?
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Daar is dan maar een antwoord uit te concluderen he, dat de automaat dat niet aan kan.
Dat is op XC-NL al eens voorbij gekomen: link
Kort gezegd:
Citroën heeft destijds een beetje gestrooid met trekgewichten. In de folders van Nederland en België stond dit voor de BreakTD:
Folder / ongeremd gewicht / geremd gewicht:
België Januari 1998 / 730 kilo / 900 kilo
Nederland Januari 1999 / 500 kilo / 800 kilo
Nederland Mei 1999 ? 730 kilo / 1200 kilo
België januari 2000 / 730 kilo / 1200 kilo
En naar de reden van de verschillen en wijzigingen blijft het gissen. Het zit ‘m in de combinatie van automaat en TD-koppel, aangezien bijna alle Xantia II’s 1500 kilo mogen trekken, ook de 2.0 16v benzine met hetzelfde type automaat (AL4) als de bovengenoemde TD.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Er zit een 4hp14 automaat in de xantia en die is idd niet zo gek sterk. Ook heeft deze bak geen externe olie koeler zodat je bij manoeuvreren de bak snel sloopt. In bv de xm zit de 4hp18 en die heeft wel een losse olie koeler. Deze auto kan dan wel 1500kg trekken.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.