

































Totaal aantal Berichten: 15728
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
ctaservice.nl en dan naar bestellingen, daar staat het zeker ergens tussen
PS Maarten, je hebt toevallig geen versnellingsbak over na deze operatie?




Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
ik ga het blok morgen ophalen bij Auto Renaissance in Amsterdam, ik wil wel voor je informeren als je dat graag hebt? Ze hebben een complete ID uit voorjaar 1966 gesloopt begrijp ik.
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net


































Totaal aantal Berichten: 15728
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ja vraag er eens naar als je wilt.





Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4




Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
graddus schreef:Ja vraag er eens naar als je wilt.
heb het blok vandaag opgehaald, was nog een heel gedoe en ik ben even vergeten te vragen. Sorry. Bel maar met Auto renaissance in Adam als je het echt wilt weten ...
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net




Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
GeraldDSuper schreef:Maarten,
Als je toch naar Zeeland gaat voor de ketting, is dit wellicht interessant: Bij autosloperij Bongers in Zeeland staat een ‘66-er ID op de sloop. De kinnebak, voorbumper en veel klein spul aan de voorkant zitten er nog op. De motor is volgens mij een latere (korte slag). zie ook
ja een ventilatormotor moet ik ook hebben, maar ik denk niet dat ik naar Zeeland ga, ik ben nogal postorderig
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Even een oud topic afstoffen!
Ik heb bij mijn oude langeslag motor ook de distributieketting en tandwielen vernieuwd. De ketting zit nu lekker strak om de tandwielen heen.
Nu heb ik mijn ID bijna klaar en bij het proefdraaien is er een licht schurend geluid waarneembaar in de buurt van het distributiedeksel.
Ik maak me wel wat zorgen! Iemand dit ooit meegemaakt?
MVG





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Is het een idee om het deksel tijdelijk te verwijderen? Dan weet/hoor je meteen wat er aan de hand is.
Citroen!
DriverD schreef:Is het een idee om het deksel tijdelijk te verwijderen? Dan weet/hoor je meteen wat er aan de hand is.
Is het mogelijk dan om het deksel te verwijderen met de motor ingebouwd? Vooral omdat de tunnel/schutbord van de oude types van onderen toe loopt???





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ik ging ervan uit dat de motor nog niet in de auto gemonteerd was….
Citroen!




Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
alexander schreef:Even een oud topic afstoffen!
Ik heb bij mijn oude langeslag motor ook de distributieketting en tandwielen vernieuwd. De ketting zit nu lekker strak om de tandwielen heen.
Nu heb ik mijn ID bijna klaar en bij het proefdraaien is er een licht schurend geluid waarneembaar in de buurt van het distributiedeksel.
Ik maak me wel wat zorgen! Iemand dit ooit meegemaakt?
MVG
Ja ik heb dat ook gehad.
Toen ik de ketting,spanner,geleider vervangen heb en alles gemonteerd had waren er schurende geluiden
waar ik van dacht oeps heb ik iets niet goed gedaan dus kap er weer af(bij ging dat makkelijker omdat er een gat in de tunnel geslepen was) maar ik kon niets zien en ik had ook niets fouts gemonteerd.
Dus ik ben er gewoon mee gaan rijden en na 100km ofzo was het geluid weg waarna ik nog weer gekeken achter het deksel en niets verontrustends te zien alleen dat de kettinggeleider en de spanner niet meer glommen waar de ketting liep dus ik denk dat dat het geweest is en dat is inmiddels 60000 geleden.
and still going.
Greetz Martijn
C5V6-CXGTITURBO2 schreef:...... ging dat makkelijker omdat er een gat in de tunnel geslepen was ......

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gebeurt vaker hoor, zo’n inspectieluik. Ook veel gedaan om de distributiedelen te vervangen zonder de motor en bak uit te hoeven bouwen. Na het werk de boel evt. weer dichtgelast en voor de rest zit het toch netjes achter de bekleding.
Een beetje hetzelfde idee als het vervangen van de kachelradiateur bij een CX. Daarbij werd dan ook gewoon met een stanleymes het kachelhuis aan de zijkant opengesneden zodat een nieuwe geplaatst kon worden. Scheelde toch het uitbouwen van het complete dash en werkte goed.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991




Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
Inderdaad gebeurt vaker!
Dat deden deden ze 20jaar geleden al
Greetz Martijn
Ik denk dat ik zoals Martijn schreef gewoon ga rijden en hopelijk gaat het vanzelf weg..
Als het blok eruit zou moeten zou ik toch daarvoor gaan in plaats van een gat zagen in m’n mooie eerste neus ID waaraan nog nooit gelast is….
Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk!
In ieder geval bedankt voor de reacties.