Ik trof in m’n sloop-ax een zo goed als nieuwe radiateur aan. Alleen was met deze auto veel te lang doorgereden met een hevige lekkende koppakking. Gevolg is nu dat de radiateur vol met een olie-achtige drap zit. Hoe krijg ik dit eruit (radiateur is dus gedemonteerd) zonder dat ik de radiateur om zeep help?
http://www.firma-bakker.nl/jb_radiator_additieven.shtml RADIATOR CLEANER
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Kan ik proberen, maar roest en kalkaanslag is nauwelijks een punt. Ik zoek eerder een geweldige ontvetter die niet funest is voor het aluminium.
Spoelen met soda-water, das algemeen bekend volgens mij…
abxsport schreef:Spoelen met soda-water, das algemeen bekend volgens mij…
Da’s weer niet goed voor aluminium. Maar het onvet wel als een trein.
mpostma schreef:abxsport schreef:Spoelen met soda-water, das algemeen bekend volgens mij…
Da’s weer niet goed voor aluminium. Maar het onvet wel als een trein.
Je moet t er natuurlijk niet in laten staan. Spoelen is erin, schudden en gekdoen, vervolgens er weer uit. Daarna paar keer naspoelen met koelvloeistof. Dan gaat t wel goed
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, een goedje welke wel goed ontvet, niet gaat schuimen en het alu niet aantast…
Eh… Citronella? Dit is een melk-achtig schoonmaakgoedje waar ik vroeger de vloeren mee dweilde. Het ontvet prima, en schuimt niet. Volgens mij is het erg neutraal, waardoor het het alu niet aantast. Maar dat kan ik niet met zekerheid bevestigen.
Volgens mij heb ik nu wat Patje bedoelt; een metaalvriendelijke ontvetter op citrusbasis. Het ziet er overigens al heel goed uit na een paar keer spoelen met kvs. Ik ben ook van plan om de radiateur nu vast te monteren, zodat ie nog even met goeddeels ‘oude’ kvs kan meedraaien en als de waterpomp vervangen moet worden ververs ik uiteraard het hele systeem.