Binnenkort moet ik de stuurstanghoezen vervangen.
Nu dacht ik de stuurkogels aan het “wiel” vast te laten en de stuurstang rechtsom los draaien!,nu is mijn vraag : is de stuurstang te verdraaien in het stuurhuis ? of komt de stang dan uit het stuurhuis ? het gaat om een C15 zonder stuurbekrachteging ! Gr claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Als je de stuurhoes eraf hebt kan je inderdaad de het hele zwikje in een keer eruit halen.
Maar je krijgt de hoes niet over de binnenste stuurkogel.
Dit moet toch echt de stuurkogel losdraaien.
Zie deze foto maar van het geheel:
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Dus er is niet aan de stuuras te draaien!? Eigenlijk dacht ik het zó te doen:
Contramoer van de stuurkogel los en dan draai je (misschien) de stuurarm los van de stuurkogel,(maar ik weet niet of die stuuras te verdraaien is t.o.v. het stuurhuis)hoef je niet veel te slopen,en als die 2 gescheiden zijn schuif je de nieuwe hoes over de stuuras heen !! Claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Dat kan wel inderdaad.
De binnenste stuurkogel kan gewoon draaien.
Dan blijft je stuurkogel aan je fusee hangen .Let wel op dat je de huidige afstand van stuurstang tot center stuurkogel onthoudt.
Anders moet je hem opnieuw uitlijnen.
Maar echt handig gaat dat niet denk ik.
Je drukt in principe het stuur of het wiel weg.
De stuurkogel los tikken gaat makkelijker denk ik…
I Claudius schreef:Dus er is niet aan de stuuras te draaien!? Eigenlijk dacht ik het zó te doen:
Contramoer van de stuurkogel los en dan draai je (misschien) de stuurarm los van de stuurkogel,(maar ik weet niet of die stuuras te verdraaien is t.o.v. het stuurhuis)hoef je niet veel te slopen,en als die 2 gescheiden zijn schuif je de nieuwe hoes over de stuuras heen !! Claus
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Ja ik denk dat je gelijk hebt,op deze manier (de mijne) draai je de hele voortrein scheel,doe toch maar zoals jij het verteld,en flink meten en markeren,het karretje is op het moment perfect uitgelijnd,OK bedankt voor de hulp Gr Claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Vrij eenvoudig te doen..
Sla (rustig) met een centreerpen ergens aan de onderkant van de stuurkogel een putje. Meet de afstand van het putje tot de contramoer.
Los maken -> hoes vervangen ->vastzetten.
Bij het vastzetten meet je of de afstand tot het putje weer gelijk is.
Het komt niet op de 0.1 mm aan. Ik heb het zelf al zo vaak op die manier gedaan en werkte prima!
Succes ermee!
I Claudius schreef:Ja ik denk dat je gelijk hebt,op deze manier (de mijne) draai je de hele voortrein scheel,doe toch maar zoals jij het verteld,en flink meten en markeren,het karretje is op het moment perfect uitgelijnd,OK bedankt voor de hulp Gr Claus
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!