2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Typische XANTIA kwaaltjes?
Janwillem
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 204
Geregistreerd: 20-01-2007

Gepost: 25 januari 2008 09:07 PM
  [ # 16 ]

Re: Typische XANTIA kwaaltjes?

T(h)ijs schreef:
Tystos schreef:

6 Deurrubber versleten (opgelost mbv sloop)
11 Rubber knop op afstandbediening versleten

Check, vooral dat deurrubber wil ik toch eens vervangen want het maakt geluid en er komt koude lucht naar binnen. Ik heb overigens nog wel een nieuwe denk ik, dat knopje van de deurvergrendeling in de deur zelf gaat altijd kapot volgens mij. Bij onze ex-ZX heb ik dat ook gezien.

Verder is het gewoon een suffe auto die het vooral moet doen, de CX is voor de leuk.

Nu je het zegt ja… Bij mij was dat knopje van de deurvergrendeling ook al gaar. Bij 2 van de 4.
Iemand enig idee wat daar de oorzaak van is? Of hoe dat op te lossen?

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 25 januari 2008 11:09 PM
  [ # 17 ]

Het knopje zit op een ijzeren pinnetje geklemt die de deur ingaat. Dat klemmetje gaat stuk of laat los en daarmee verlies je grip op dat pinnetje, i.e. je krijgt een los knopje.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 04 juni 2008 03:20 AM
  [ # 18 ]

Even een update, heb de Xant inmiddels een half jaar en hij rijdt echt perfect! Gemiddeld 1:9 op LPG.

Tot dusverre uitgevoerd cq. verholpen:

1 Piepende aanjager van climate control.
Volledig uit de lagers en zelfs aan de onderkant door de behuizing heen gesleten, na 3 maanden helemaal uitgevallen, hele ventilator vervangen door een exemplaar van Bart Ebben. Dit geheel is overigens wel demontabel zodat ook koolborstels vervangen kunnen worden. Tis een motortje van Siemens.

3 Gecorrodeerde accu (plus) pool met spanningdippen tot gevolg. (heet!)
Accuklem vervangen door een universele en gesmolten isolatie omwikkeld met PVC-tape, nog geen 5 euro en een uur werk en alles werkt weer perfect.

4 Doorgezakte voorstoelen, spiralen snijden in het schuimrubber.
Opgelost met droogloopmat er tussen. Koord rond de stoelbekleding los, bekleding plus schuimrubber optillen, mat op maat knippen, op de spiraal leggen, schuimrubber en bekleding weer laten zakken en het koord weer opspannen. Zit weer als een vorst!

10 Lege/defecte airco (door jaar stilstand?)
Laten vullen door dealer (113,- ex) en werkt echt weer perfect.

12 Kilometerteller blijft geregeld hangen op 69??
Instrumenten paneel uigebouwd, de 4 (gebroken) solderingen van de teller gesoldeerd en het was opgelost. Bleek later ook al ergens hier op het forum beschreven Rolling Eyes

To be continued..

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 05 juni 2008 11:21 PM
  [ # 19 ]

Zijn contactslot, palletje hoogteregelaar achter(break?) lekkende achterklep break al genoemd. Als we het over typesche Xantia kwalen hebben zijn dit er ook een paar.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 12 augustus 2008 10:30 PM
  [ # 20 ]

Heb je de sleutel al iets ingedrukt of uitgetrokken tijdens het draaien?

Jeroen

Profiel  
 
Just
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 13 augustus 2008 06:10 PM
  [ # 21 ]

slijtage van de sleutel is idd veel voorkomend. Heb er al veel over gelezen en heb dezelfde kwaal bij mijn xantia (‘93). Mijn oudes hebben hetzelfde bij hun zx en xm. Ik heb de sleutel van de afstandsbediening (die overigens helemaal kapot is, schijnt ook wel vaker voor te komen..) laten kopieren en deze doet het in de deuren prima. Helaas werkt deze niet op het contactslot, maar daar werkt de gare oude (originele citroen) sleutel nog wel op. Niet echt elegant, met 2 verschillende sleutels om te openen en te starten, maar ja, het werkt. Een nieuwe sleutel bij de dealer bestellen vond ik te duur.
Groeten, Just

Profiel  
 
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 13 december 2008 09:13 PM
  [ # 22 ]

Het begint nu toch wat een serieuzer probleem te worden met het stuurhuis. De lekkage is heftiger geworden, en delen van de stuuromwenteling gaan zwaar, vooral nu in deze kou. Iemand een idee hoe ik dit weer goed kan krijgen? De lekkage zit in het midden van de auto dus niet rond de cilinders zelf schat ik zo in.

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 28 december 2008 12:19 AM
  [ # 23 ]

niemand??

Is er niemand die hier ervaring heeft met een dergelijk probleem? Ik krijg een beetje de indruk dat het op een sloop of reviesie deel uit gaat komen.. Iemand daarvoor een suggestie waar je daarvoor kunt aankloppen? Alle input is welkom!

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 december 2008 12:21 AM
  [ # 24 ]

Een gebruikt stuurhuis zal je zonder veel problemen kunnen vinden. Slopers genoeg inmiddels.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 28 december 2008 02:21 AM
  [ # 25 ]
waterman771 schreef:

Een gebruikt stuurhuis zal je zonder veel problemen kunnen vinden. Slopers genoeg inmiddels.

Ik proef hier een lichte ondertoon wink

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 29 december 2008 02:08 AM
  [ # 26 ]

- Knipperlicht-pook, heb zelfs een rokende gehad dat ik dacht dat de auto ging afbranden, dit viel gelukkig mee. Heb nu een reserve (die ook al eens probleempjes had) in de kofferbak liggen met torc sleuteltjes.
- Lekkende anti-zink kleppen, in ieder geval aan de achterkant.
- Defecte brandstofpomp heb ik ook al eens problemen over gelezen op dit forum en heb ik zelf recent ook mogen vervangen.

Denk nu niet dat een Xantia een slechte auto is, de jongste modellen zijn nu ook ongeveer 8 jaar oud…...

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Elvis
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 313
Geregistreerd: 20-08-2007

Gepost: 29 december 2008 07:51 PM
  [ # 27 ]

Een een vraagje tussendoor, gisterenavond kwam mijn vrouw thuis met de Xantia en ik zag even later dat er een diesel plekje onder de auto liggen vanmorgen is zer weer mee vandoor gegaan dus ik heb nog niet kunnen kijken wat er aan de hand is weet iemand wat het kan zijn ik weet wel dat het niet door blijft lekken alleen als de motor draait.

Als het mee zit kan ik morgenochtend even gaan kijken wat het is.

Laat maar horen

The King is in de building

Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011

Citroen C3 14 exclusief 2003

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 29 december 2008 09:22 PM
  [ # 28 ]
Elvis schreef:

Een een vraagje tussendoor, gisterenavond kwam mijn vrouw thuis met de Xantia en ik zag even later dat er een diesel plekje onder de auto liggen vanmorgen is zer weer mee vandoor gegaan dus ik heb nog niet kunnen kijken wat er aan de hand is weet iemand wat het kan zijn ik weet wel dat het niet door blijft lekken alleen als de motor draait.

Als het mee zit kan ik morgenochtend even gaan kijken wat het is.

Laat maar horen

Ik weet niet of het voor alle diesels geldt, voor de HDI van ons is er een brandstof-retourslang (vanaf de motor terug naar de tank, aan de passagierszijde onder de auto) met een koeler onder de auto gemonteerd, zou de leiding / koeler hiervan kunnen lekken ?

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Kakelbont
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 04-01-2005

Gepost: 30 december 2008 10:07 AM
  [ # 29 ]
Elvis schreef:

ik weet wel dat het niet door blijft lekken alleen als de motor draait.

Als het mee zit kan ik morgenochtend even gaan kijken wat het is.

Laat maar horen

In het vervelendste geval een lekke brandstofpomp Rolling Eyes

Hopen op een lek leidinkje dan maar Wink

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook