![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2253.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ja het gaat om de keuze met het hoofd of met het hart zeg maar…
Maar die diesels zijn zo duur terwijl de staat van de auto er bij achter blijft. Zo’n benzine bak klopt dat wel wat beter van maar ja de brandstofkosten…
Blijft een lastig verhaal.
Eerst maar es kijken en dan zien we het vanzelf wat er gebeurt
idd eerst maar es kijken…
maar reken ook ff.. ik stook inmiddels een tank per week weg… en geloof me dat begin ik toch wel wat te voelen…
maaaaar ik hoop dat je iets moois vind…
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2253.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ik breng met de V6 iets meer dan een tank per week weg…
Maar ja het bloed zal kruipen waar het niet gaan kan en zo
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_610.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik vind altijd, de fijnste XM is een oud type V6 (want diravi) met oudspaaks stuur, handbak, en natuurlijk LPG… Ik vind de V6 en LPG oplossing zeker fijner dan diesel. Benzine souplesse, V6 rust, diravi sturen… en de kosten van LPG.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2253.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Maar het is best listig om zo’n XM te vinden. Niet als er veel tijd is maar ik wil graag voor de volgende apk en dat is over twee maanden, een nieuwe bak onder de kont.
Maar een mooie type 1 V6 met lpg is iinderdaad niet te versmaden ( denk ik ) Ik was dat namelijk ook van plan met mijn huidige wagen.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_610.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Stond niet zo lang geleden een 90’er V6 LPG met RVS uitlaat op marktplaats… weet niet wat er mee gebeurd is… en deze is er, van die prijs kan vast nog wel wat af:
http://www.autoweek.nl/occasiondata.php?oid=3910676&sprid=92506596&cache=no
Geen enkelspaaks stuur, maar verder voldoet ie aardig volgens mij.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7830.jpg)
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
En deze dan: http://www.autoscout.nl/Details.aspx?id=ikt2tehnwzq
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2253.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
ooooooooooh met tapijtjes!!!
maar wel echt 2 keer mijn budget…..
Dat is ook nog eens een beperking.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_129.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
sweef schreef:En deze dan: http://www.autoscout.nl/Details.aspx?id=ikt2tehnwzq
knappe jongen die op die wagen een nederlandse type-goedkeuring kan krijgen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:sweef schreef:En deze dan: http://www.autoscout.nl/Details.aspx?id=ikt2tehnwzq
knappe jongen die op die wagen een nederlandse type-goedkeuring kan krijgen
uhm, hoezo ? of is dat een domme vraag,... ops:
een ding weet je zeker Bart, zweven doet tie! is het niet op de bollen dan wel op de kleedjes..
Restwaarde van een td blijft tot 3 ton makkelijk gewaarborgd. Met een tct is t met 2-2.5 toch echt wel over voor veel mensen. Verder moet ik zeggen dat ik een td lekkerder vindt rijden dan een tct. TCT heeft een zenuwachtiger rijgedrag dan een td. Daarbij is de trekkracht van een diesel natuurlijk heerlijk! Neem daarbij het geld wat je bespaard en ik zou er zeker voor gaan…
Xsara Coupe
Xsara Coupe schreef:Restwaarde van een td blijft tot 3 ton makkelijk gewaarborgd. Met een tct is t met 2-2.5 toch echt wel over voor veel mensen. Verder moet ik zeggen dat ik een td lekkerder vindt rijden dan een tct. TCT heeft een zenuwachtiger rijgedrag dan een td. Daarbij is de trekkracht van een diesel natuurlijk heerlijk! Neem daarbij het geld wat je bespaard en ik zou er zeker voor gaan…
Xsara Coupe
Een diesel is niet te vergelijken met een benzinemotor, is altijd een totaal andere beleving, maar een TCT en zeker van na de helft van 1994 is bepaald niet nerveus, integendeel. Ik heb nog maar zelden een viercylinder benzinemotor meegemaakt die zo soepel loopt als de TCT.
1100 toeren in de 5e versnelling, is rond 40km/u en dat doet hij gewoon zonder schokken of stoten. Vanaf 1500 toeren er als een speer vandoor gaan is iets wat maar weinig turbo motoren doen, de TCT doet dat gewoon zonder enig probleem en als hij dat niet doet is er iets niet in orde met de afstelling.
Daar hoef je geen 6 cylinder voor te kpen hoor, de TCT rijdt net zo goed en is erg snel, heeft een blachelijk groot koppel voor een twee liter benzinemotor. Ik heb een 6 cylinder Jaguar, heb diverse V8 en V12 motoren beleefd, maar ben nog steeds geïmponeerd door de TCT. En de mijne heeft nu 265.000 km achter de wielen, loopt nog als nieuw, gebruikt geen druppel olie en ik heb het gevoel dat hij nog vrolijk een ton er aan plakt als het er geen twee zijn.
Als je file moet rijden is een diesel met automaat onovertroffen, lekker CDtje aanzetten en gewoon genieten van dat ongemak, helemaal goed.
Han S schreef:Xsara Coupe schreef:Restwaarde van een td blijft tot 3 ton makkelijk gewaarborgd. Met een tct is t met 2-2.5 toch echt wel over voor veel mensen. Verder moet ik zeggen dat ik een td lekkerder vindt rijden dan een tct. TCT heeft een zenuwachtiger rijgedrag dan een td. Daarbij is de trekkracht van een diesel natuurlijk heerlijk! Neem daarbij het geld wat je bespaard en ik zou er zeker voor gaan…
Xsara Coupe
Een diesel is niet te vergelijken met een benzinemotor, is altijd een totaal andere beleving, maar een TCT en zeker van na de helft van 1994 is bepaald niet nerveus, integendeel. Ik heb nog maar zelden een viercylinder benzinemotor meegemaakt die zo soepel loopt als de TCT.
1100 toeren in de 5e versnelling, is rond 40km/u en dat doet hij gewoon zonder schokken of stoten. Vanaf 1500 toeren er als een speer vandoor gaan is iets wat maar weinig turbo motoren doen, de TCT doet dat gewoon zonder enig probleem en als hij dat niet doet is er iets niet in orde met de afstelling.
Daar hoef je geen 6 cylinder voor te kpen hoor, de TCT rijdt net zo goed en is erg snel, heeft een blachelijk groot koppel voor een twee liter benzinemotor. Ik heb een 6 cylinder Jaguar, heb diverse V8 en V12 motoren beleefd, maar ben nog steeds geïmponeerd door de TCT. En de mijne heeft nu 265.000 km achter de wielen, loopt nog als nieuw, gebruikt geen druppel olie en ik heb het gevoel dat hij nog vrolijk een ton er aan plakt als het er geen twee zijn.
Als je file moet rijden is een diesel met automaat onovertroffen, lekker CDtje aanzetten en gewoon genieten van dat ongemak, helemaal goed.
Ze schijnen te bestaan, goeie tct’s. Ik heb tot nu toe alleen nog maar in nerveuze types gereden. Maar als ie goed is moet t een heerlijke auto zijn. Daarbij bedoelde ik met mijn kilometerstand niet dat de auto technisch op is. Zeker niet. Het wordt alleen lastig hem leuk te verkopen…
Met zoveel kilometer zou ik niet twijfelen en gewoon die 2.1 td doen. Het rijdt echt meer dan vlot genoeg!
Xsara Coupe
Dat laatste kan ik helemaal beamen. Het is natuurlijk iets anders dan een V6, maar vooral op de snelweg vanaf 120 doortrekken gaat prima vlot. Je bent gauw genoeg gewend aan de werking van de turbo om sneller te zijn dan het overige verkeer.
En wat Marco zegt, de restwaarde van een td met 2,5 ton of meer is veel hoger dan die van een willekeurige benzine met die stand.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Over de aanschaf van een XM lopen de meningen sterk uiteen. De kansen dat je iets vindt dat overeenstemt met je wensen zijn zeer klein. De kansen dat je een serie I XM vindt waarmee je kan leven lijken mij miniscuul, tenzij je een fervente hobbyist bent met een grote kennis van Citroens en met alle plezier elk weekend in je garage - als je die al hebt - bezig bent. En dan nog niets gezegd over hoe je gezin - als je die hebt - hierover denkt.
eXaMple heeft al een minder leuke ervaring te verwerken en ik zou zeggen bezint eer ge begint.
Neem eens een kijkje hier:
http://www.citroencarclub.org.uk/PostNuke/index.php?module=ContentExpress&file=index&func=display&ceid=31&meid=84
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569