Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
De Broo en ik zijn bij deze XM V6 wezen kijken en voor iemand die een V6 zoekt is dit geen verkeerd exemplaar!! Zie http://auto.marktplaats.nl/citroen/140524286-citroen-xm-3-0-v6-vsx.html?return=eJwtjFsKgzAURPcixM88tA+IiNidBJOSYKKX3NhKS/feK+3XnHkwRiv9Dlp2qNXpqit0Jk++86WAFmJewS08mTwXiMYU5EsUvwkHD8Mee1Vb7MvK2lGx9mYDAWkspK8AhHi3+G/hSCVBomJctuRymMjOT7J7Ys25kY8LBSseP00NsPWy6j5fa+Izkg==&df=1&fta=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&fta_ind=2&fs=1
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ben ik het niet echt mee eens. Je kan het ook heel goed treffen met een serie 1, maar iets kopen wat van een liefhebber is geweest waarvan je weet dat er regelmatig onderhoud is gepleegd is denk ik wel raadzaam. Maar er zijn zeker zat goeie serie 1’s te vinden, maar koop zeker niet de 1e de beste.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
eXpelliarMus schreef:De Broo en ik zijn bij deze XM V6 wezen kijken en voor iemand die een V6 zoekt is dit geen verkeerd exemplaar!! Zie http://auto.marktplaats.nl/citroen/140524286-citroen-xm-3-0-v6-vsx.html?return=eJwtjFsKgzAURPcixM88tA+IiNidBJOSYKKX3NhKS/feK+3XnHkwRiv9Dlp2qNXpqit0Jk++86WAFmJewS08mTwXiMYU5EsUvwkHD8Mee1Vb7MvK2lGx9mYDAWkspK8AhHi3+G/hSCVBomJctuRymMjOT7J7Ys25kY8LBSseP00NsPWy6j5fa+Izkg==&df=1&fta=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&fta_ind=2&fs=1
Dat ziet er IDD heel mooi uit! Grr. . ., als ik niet zo ver weg zat . . .
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Oh ja, er staat een V6 met maar een ton op de teller op de site van de XM club te koop:
http://www.xmclub.nl/advertenties/advertenties.html
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
En nog eentje, wel beetje veel geld, maar dit vind ik wel een redelijk ultieme auto:
http://autoscout24.nl/Details.aspx?id=vwcshdesnfjh
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ik vind die prijzen zo belachelijk ver uit elkaar liggen, er is een bepaalde gemiddelde waarde voor een goede XM met een redelijk aantal kilometers, maar het gaat wel heel extreem en met name in de hoogte.
Ik heb een heel goede XM, mankeert echt niks aan en rijdt nieuw, maar kwam hem aan de straatstenen niet kwijt, 900 euro was het hoogste bod terwijl de reparatie en onderhoudkosten van de afgelopen twee jaar tussen de 5 en 6 duizend euro hadden bedragen als ik niet bijna alles zelf zou kunnen en het dus zou moeten uitbesteden.
Als ik een XM zou zoeken en ik kwam een echt goede tegen dan zou ik best een goede prijs willen betalen, maar het moet wel leuk blijven.
Zo vind je op het Jaguar forum regelmatig mensen die van plan zijn een XJ6 of XJ12 aan te schaffen. De XJ serie van Jaguar kun je bijna horen roesten als er geen wind is en een echt goede is dan ook zeldzaam.
Als je dan zo’n ding koopt en je komt er achter dat je roestproblemen hebt die mooi waren verborgen, dan heb je een groot probleem en zeker als je dat zelf niet kunt, body repair is veel kostbaarder dan een motor revisie. En als je dan vier jaar verder bent is die auto eindelijk goed en mooi en als je dan alles goed boekhoudkundig hebt bijgehouden heeft hij je vier keer zoveel gekost als hij ooit zal opbrengen bij verkoop.
Stel dus dat je een mooie Jaguar wilt en je komt er een tegen die echt heel mooi en heel goed is, maar hij kost 20.000 euro. Dan is mijn advies: laat hem keuren door iemand die er alles van weet en koop hem als hij goed is. Leen het geld bij mijnheer Rabo als je het niet hebt en ga er voor. Je hebt dan direct een goede auto waarmee je kunt gaan rijden, het scheelt je een hoop geld, werk en ellende.
En zo moet je dat ook zien met de XM, dat is een kwestie van gezond verstand, als je een echt goede en mooie vindt: kopen voor een normale en redelijke prijs. Maar wat sommige met name garagebedrijven menen te kunnen vragen is gewoon idioot en het is nog zeer de vraag of zo’n auto echt goed is, breek me de bek niet open .
Een XM is een zeer ingewikkelde auto waar heel veel aan kan mankeren en waar veel verborgen kan zijn.
Mijn XM staat in een verwarmde plek op vier blokken hout en wacht geduldig op betere tijden, deze auto is zo goed dat ik hem niet ga weggeven want dat kan altijd nog.
Mijn XM staat in een verwarmde plek op vier blokken hout en wacht geduldig op betere tijden, deze auto is zo goed dat ik hem niet ga weggeven want dat kan altijd nog.
Die betere tijden komen waarschijnlijk nooit hoor. De stalling en conservatie zal meer kosten dan het profijt in de betere tijden. Misschien een pessimistische voorspelling, maar weggeven kan je hem straks ook niet meer, omdat niemand hem wil hebben! En, rij je nu Jaguar of Citroen?
(Dit is een Citroen forum )
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Ik heb een loods van 250 m2 en dus ruimte zat. Ik rijd nu Jaguar als het droog is en Peugeot als het nat is en ooit rijd ik weer met die XM, het is nu gewoon te duur omdat ik er maar heel weinig mee reed.
Er komen betere tijden hoop ik als het per kilometer moet worden betaald en niet meer die belachelijke houderschapsbelasting die mij per kilometer gewoon te veel kostte. De Jag is belastingvrij.
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
@sans pareil: Wat een gave bak die witte!! oooooooooh….
Maar toch ga ik op diesel jacht. Gewoon qua financieel verhaal kan ik me geen hele leuke uitstapjes veroorloven.
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bwwoiooiwoio
kijk hier word ik nu hebberig van….
Maar ja de gevreesde 2.5..
Is die nou echt zo erg?
Ik hoor van alles maar wie heeft er nu 1?
en is daar tevreden over?
Ziet er best netjes uit en de prijs op zich is nog best te pruimen.
Ik vind het alleen wel een risico, een 2.5 met 288k op de teller. Je geeft hierboven ergens aan dat je weinig speling hebt momenteel. Is het niet betr een 2.5 te nemen als je wel die speling hebt ?
Overigens ben ik het ook met Harm eens, er staan xm-en momenteel te koop met prijzen die echt de pan uit rijzen. Bijna 7k voor een xm 16v met 140-150k op de teller is echt absurd. Zeker als dat dan ook nog een eenvoudige sx betreft…
En dan die dealer in Zwartsluis… die heeft wel lef hoor..
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ja het is een vreemde wereld hoor die 2e hands auto handel..
Echt geen pijl op te trekken
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gewoon voor een 2.1TD gaan inderdaad. Rijdt heerlijk rustig, mooi koppel op lage toeren, ik ben er net mee naar Zwitserland geweest; lekker zweven op de Autobahn en ook in de bergen volop kracht.
Ik heb hiervoor een TCT gehad, datrijdt inderdaadzenuwachtiger. Wat betreft de kilometerstand, ik heb er eentje gekocht met tegen de 4 ton aan. Ik heb de auto zelf grondig beoordeeld en heb er 800€ voor betaald. De vraagprijs was 1500€, maar ja, een XM met zoveel kilometers ... blijft lang staan. Ik heb bij de RDW gekeken hoelang hij stond en heb gewoon hoog spel gespeeld, al geef ik toe, ik had er geen cent meer voor betaald, principe kwestie.
Al met al heb ik er flink onderhoud aan gedaan, maar ik koop bewust liever een auto die in de basis goed is, maar wat werk nodig heeft. Want zo kan ik het werk zelf doen en weet je zeker dat het gebeurt is en hoe ! Geen moment spijt gehad van deze slee ...
Succes met je zoektocht ! En als je nog een beetje tijd hebt ... dat is namelijk je grootste voordeel.
Nu C5 tijger…
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Nb ik heb hier ooit een topic geopend over 2.1 en 2.5 TD’s ..
Hier pak aan , al is het meeste hier al genoemd.
Nu C5 tijger…