1 van de 2
 1 2 Volgende > 

het tankklepje-incident en garantievraag
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 481

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 17 januari 2008 08:00 PM

precies de titel van een boek?

Daarstraks de dealer gebelt wanneer ik kan komen om het haperende tankklepje te repareren.
dealer: dat kan gerepareerd worden, we kennen het probleem, kom volgende week vrijdag om xx uur.
ik: op citroen-forum kent men het probleem, het schijnt maar 10 minuutjes te duren, er zou een brief naar de dealers gezonden zijn hierover (zoals staat in andere post hierover), kan het niet vroeger? (ik heb vrijdag volgende week werken, en kan maar tot 16 uur terecht bij dealer, te laat dus, en dan is het +/- 5 weken van nu voor ik kan, want ben ook op vakantie daarna)
dealer: nee, hoelang dat duurt maakt niet uit, ze kunnen vanalles zeggen op dat forum en wij hebben geen brief ontvangen daarover (ze kennen nochtans het probleem, dat was al gezegd door hen, waardoor ze de tijd toch weten hoe lang het duurt?),we zien de hele auto na als we de klep repareren.
ik: dat is toch pas gebeurt, 1000 km geleden, met het eerste nazicht.
dealer: ja, maar toch kan het niet vroeger.
ik: laat het dan maar.

In tussentijd is het niet zo een probleem, als het klepje niet meer gaat klemmen, maar dit is de tweede maal dat ik bel met de dealer, en deze is steeds vrij onvriendelijk, ook bij het eerste nazicht, al hebben ze wel parkeersensor zonder problemen vervangen.
Ik ga het nu laten doen bij een Citroen-hersteller vlakbij, die gebeld, en kan volgende week donderdag komen, ook wel even maar het kan ten minste ook wat later om 19u.
wat garantie betreft, kan ik gewoon naar die hersteller gaan voor de onderhouden? of moet dat bij de aankoop-dealer tijdens de garantieperiode?(aankoop-dealer beweerde dat het 1ste onderhoud ben hen moest, maar misschien bedoelde hij het nazicht?)

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  

ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 17 januari 2008 08:58 PM
  [ # 1 ]

Zo te lezen, heb je met een vrij klant-onvriendelijke dealer te maken… Dan zou ik me afvragen of ik daar nog wel naartoe wil gaan Confused

Voor zo ver ik het weet, voor de garantie is alleen van belang dat je de onderhoudsbeurten door de erkende Citroen dealer laat doen en aan hem ook ingrijpende reparaties overlaat die te maken hebben met de veilgheid en de hoofdzakelijke werking. Zo iets als een brandstofklepje valt bij mij niet onder één van de twee genoemde. Dus zou ik zeggen dat je vrij bent om te doen wat jou het beste uitkomt.

Profiel  

rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2516

Gepost: 17 januari 2008 09:07 PM
  [ # 2 ]

Volgens mij mag je kiezen waar je naartoe gaat.

Voor het eerste nazicht (1500-2500km) moet je wel bij je dealer van aankoop gaan omdat dit een gratis nazicht is (dat je dus eigenlijk al aan die dealer betaalt heb bij aankoop).

Profiel  

Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 17 januari 2008 09:33 PM
  [ # 3 ]

ok, dank u voor de uitleg,
de tankklep is in garantie, dat is een stangetje naar het schijnt, dat wat afgevijld dient te worden, omdat dat van fabriek af te lang is, en de tankklep soms niet doet openspringen omdat het blijft haken.
De citroen-hersteller waar ik waarschijnlijk zal gaan, is een officiele hersteller, staat in de lijst van officiele herstellers(is geen verkoper van nieuwe citroens schijnbaar), op citroen.be.

5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 17 januari 2008 10:02 PM
  [ # 4 ]

hoi dat is allemaal geen probleem

ik heb mijn c5 bij een consessiehouder gekocht.
maar ik ga op onderhoud bij een hersteller die wel auto’s verkoopt, maar hij moet ze wel via een consessiehouder bestellen.

(in dit geval een andere)

maar nooit problemen gehad met de garantie Wink

Profiel  

C4 Berline
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 187

Gepost: 17 januari 2008 11:32 PM
  [ # 5 ]
Gunther schreef:

.
De citroen-hersteller waar ik waarschijnlijk zal gaan, is een officiele hersteller, staat in de lijst van officiele herstellers(is geen verkoper van nieuwe citroens schijnbaar), op citroen.be.

Is het een van bij “ons” in Merksem?

Profiel  

Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 18 januari 2008 11:29 AM
  [ # 6 ]
C4 Berline schreef:
Gunther schreef:

.

Is het een van bij “ons” in Merksem?

ja, in de laaglandlaan, toen we de auto kochten zijn we niet langs geweest daar, ik veronderstel dat hij geen nieuwe citroens mag verkopen, vermits hij op citroen.be niet staat als verkoper, maar zoals hiervoor gezegd kon het misschien wel, via concessiehouder (is dat verkopen door aan te kopen via een andere dealer of zoiets?), misschien had ik beter daar ook eens gaan horen toen, tja te laat daarvoor huh . Hij is vlak bij huis, voor onderhoud is het in elk geval wel makkelijker Wink.

Profiel  

Casey
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 167

Gepost: 18 januari 2008 01:00 PM
  [ # 7 ]

Verhaal lijkt een beetje op mijn ervaringen…

Auto besteld bij concessiehouder in H, maar omdat dat 100km ver weg is voor de eerste beurt naar concessiehouder in B. Zeer onvriendelijk behandeld en ook simpele dingen als het aanzetten van het SUAL systeem wilden ze niet doen. Ben daarom naar een ‘hersteller’ gegaan, op 1 km van het werk: prima service, brengt en haalt me op, en is VEEL vriendelijker… En heeft geen enkel probleem om garantie-klussen uit te voeren!

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 18 januari 2008 01:11 PM
  [ # 8 ]

Om even terug te komen op je garantie-verhaal en de eventuele verplichting om dit bij de dealer te laten uitvoeren waar de wagen gekocht is;

patje74 schreef:

Om mijn verhaal nog even te verduidelijken, even een quote van de ANWB;

In veel bepalingen is de verplichting opgenomen dat u verplicht bent reparaties en onderhoudsbeurten te laten uitvoeren door een merkdealer of garage. Zo niet, dan vervalt de garantie. Dit mag nu niet meer. Wanneer u tijdens de garantieperiode onderhouds- en reparatiewerkzaamheden door een niet merkdealer of -garage heeft laten uitvoeren, mag de fabrikant of importeur u geen garantie weigeren. De enige eis die nog gesteld mag worden is dat de werkzaamheden vakkundig en volgens de voorschriften van de fabrikant zijn uitgevoerd.

Bron; ANWB Rechtshulp

Geplukt uit dit topic

Profiel  

ice96
> 1000 berichten

Gepost: 18 januari 2008 02:49 PM
  [ # 9 ]

Het antwoord mag dan wel vet gedrukt zijn maar de laatste zin kan nog altijd roet in het eten gooien:

De enige eis die nog gesteld mag worden is dat de werkzaamheden vakkundig en volgens de voorschriften van de fabrikant zijn uitgevoerd.

Het zou maar gebeuren dat bij aanspraak op garantie, Citroen twijfels gaat voorleggen over de vakkundigheid van werkzaamheden… Niemand hoopt natuulijk dat het hem/haar overkomt maar mocht dit gebeuren dan is het niet even bij de garage langs en alles is geregeld.  Shocked

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 18 januari 2008 03:00 PM
  [ # 10 ]

maar de topicstarter vroeg of het mogelijk was om bij een erkende citroen hersteller te gaan,
en dit kan sowieso zonder problemen.

Wink

Profiel  

ice96
> 1000 berichten

Gepost: 18 januari 2008 03:05 PM
  [ # 11 ]
ronama schreef:

maar de topicstarter vroeg of het mogelijk was om bij een erkende citroen hersteller te gaan,
en dit kan sowieso zonder problemen.

Wink

Dit bestrijd ik ook helemaal niet. Ik wil alleen mensen waarschuwen over de evtuele “gok” om bij een niet erkende (door Citroen) garage te gaan…  Cool

Profiel  

C4 Berline
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 18 januari 2008 06:57 PM
  [ # 12 ]
Gunther schreef:

ja, in de laaglandlaan, toen we de auto kochten zijn we niet langs geweest daar, ik veronderstel dat hij geen nieuwe citroens mag verkopen, vermits hij op citroen.be niet staat als verkoper,...

Daar heb ik m’n berlingo gekocht en hij is oficiële dealer
Voor m’n onderhoud ga ik naar die op de oude bredabaan, die is kleiner maar prima service

Profiel  

cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 690

Gepost: 19 januari 2008 01:04 PM
  [ # 13 ]

Wbt je dealer: een officiële dealer in België heeft verplicht een Citroën Chrono Service (dacht dat ze je binnen de 30 min moesten helpen). Dit is voor normaal klein onderhoud, een klein stangetje afvijlen hoort daar toch ook bij?
Dus in feite: gewoon gaan en een monteur aanspreken zou ook kunnen Wink

Profiel  

Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 19 januari 2008 04:53 PM
  [ # 14 ]
C4 Berline schreef:
Gunther schreef:

ja, in de laaglandlaan, toen we de auto kochten zijn we niet langs geweest daar, ik veronderstel dat hij geen nieuwe citroens mag verkopen, vermits hij op citroen.be niet staat als verkoper,...

Daar heb ik m’n berlingo gekocht en hij is oficiële dealer
Voor m’n onderhoud ga ik naar die op de oude bredabaan, die is kleiner maar prima service

goed, bedankt voor info, waarom niet laten onderhouden bij laaglandlaan? goede/slechte ervaringen mee?

cocico schreef:
Wbt je dealer: een officiële dealer in België heeft verplicht een Citroën Chrono Service (dacht dat ze je binnen de 30 min moesten helpen). Dit is voor normaal klein onderhoud, een klein stangetje afvijlen hoort daar toch ook bij?
Dus in feite: gewoon gaan en een monteur aanspreken zou ook kunnen

inderdaad, die chronoservice was me ook opgevallen bij de dealer waar ik kocht (Citroen Antwerpen (in Wilrijk), dus geen kleine garage), des te meer waarom het mij verbaasde dat het niet sneller kon voor zoiets kleins. Ik heb in elk geval al beslist daar niet meer te gaan voor onderhoud, collega op werk heeft c5 gekocht een jaartje terug en had me er al voor gewaarschuwd (nadat ik daar besteld had) dat ze niet klantvriendelijk zijn, nochtans moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat de mecanicien(s), die de auto uitlegde, en die na het nazicht een beetje uitleg kwam geven wel vriendelijk waren, in tegenstelling tot het administratief personeel waar wij in contact zijn met gekomen (behalve dan de verkoper, maar dat zou pas straf zijn als die onvriendelijk is ).

Profiel  

C4 Berline
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 19 januari 2008 07:51 PM
  [ # 15 ]

Slecht ben ik er niet geweest en net om de hoek maar bij die op de bredabaan voel ik me beter.
Zolang je niet naar deurne gaat bij garage C@#$|£ maar dat is een ander verhaal.
Bij citroën antwerpen (wilrijk) heb ik ook m’n wagen gekocht en als ze willen gaat het wel sneller maar de wil ontbreekt er soms.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook