Anderhalve week geleden heb ik een C5 2.0 Ligne Prestige Break automaat gekocht uit 2005. Prachtige auto, optimale veiligheid voor onze kleine en onszelf. Kracht, souplesse en comfort. Vooropgesteld dus: geen spijt van de aankoop. Maar de auto toont het volgende verschijnseltje.
Af en toe schijnen de koplampen een fractie van een seconde een stuk zwakker. Dit gebeurt met name bij het optrekken en het automatisch schakelen in de volgende versnelling. Volgens de dealer (tot wie ik mij wendde voor een reeks andere fabrieksgarantie-items) hoort dit bij de C5 omdat de stroomvoorziening zo in elkaar zit.
Tja, ik weet het niet, ik ben 20 jaar Volvo gewend, maar legt Citroën de lat echt zo laag? Accepteert het merk dat koplampen gewoon maar een beetje knipperen? Hoort dit inderdaad bij de C5?
Dit schijnt te maken te hebben met de electrische pomp van het hydraulisch systeem. Deze zorgt kortstondig voor een dipje.
Zie het als een flinke stereo in je auto waarbij de koplampen ook een dip laten zien op de maat van de bas.
(enne, een volvo heeft geen hydraulisch systeem)
dit is zo.
als de pomp de autohoogte corrigeert tijdens het rijden dan krijgen de lampen een dipje.
dus niks aan de hand
Hehe ik neem aan dat dit alleen gebeurt bij conventionele lampjes en niet bij hoogspannings-Xenon. Misschien helpt het om er duurdere merklampjes in te draaien. Ik heb Philips Nightguides in mijn XM en die zijn wat moeilijker te intimideren dan de pitjes van 1,50 die er eerst inzaten. Ze branden dan ook alleen als de motor loopt hehe.