mssl schreef:FmXXX-STanie schreef:eerst maar motorisch helemaal inorde maken..
hij moet nog een x overgespoten worden want hij heeft supper veel steenslag voor en op de zijkant..misschien dat het komt door het harde politie werk..
de vorige eigenaar zij dat dit een klpd auto geweest is vandaag de grote mistlampen..
maar daar heb ik zo mijn twijfels over !
Whaha Ik geloof echt niet dat de KLPD BX’jes hebben gebruikt
En toch moeten we het politieverhaal van deze auto wel serieus nemen.
Lang geleden (ergens in het voorjaar van 1995) heb ik deze auto een keer bekeken met mijn vader. Hij stond toen te koop bij de Visagarage aan de Houtmankade in Amsterdam. Ik meen dat er ongeveer 160.000 kilometer op de teller stond. In 1995 werd ons al verteld dat het een politieauto was geweest. Niet van de KLPD, maar van politie Noord-Holland Noord. De auto is gebruikt voor onopvallende (voor zover dat met een rode BX 16V kan) surveillances in Noord-Holland. Een beetje een voorloper van de cameraauto’s zoals die nu worden ingezet. Ook werden er flitscontroles mee uitgevoerd (daarom de grote lampen). Misschien dat er iemand bij de dealer in Alkmaar nog iets weet van de geschiedenis van deze auto. Of misschien zitten de onderhoudsboekjes er nog wel bij.
Mijn vader viste bij deze auto achter het net in 1995 en kocht de donker groene BX die ik nu nog heb. Laatste wat ik van deze auto weet is dat ‘ie van iemand uit de achterhoek was. Zo te zien aan de al een tijdje verlopen APK (augustus 2002) heeft ‘ie een paar jaar stil gestaan. Hopelijk komt het nu weer helemaal goed.
Stan, weet jij hoe lang de vorige eigenaar deze auto al had?
Ik spreek helaas ook uit ervaring dat de Politie wel degelijk BX’en gebruikt heeft…
En ik zou willen dat iedere politie-auto wit met rode en blauwe strepen was?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
mssl schreef:FmXXX-STanie schreef:eerst maar motorisch helemaal inorde maken..
hij moet nog een x overgespoten worden want hij heeft supper veel steenslag voor en op de zijkant..misschien dat het komt door het harde politie werk..
de vorige eigenaar zij dat dit een klpd auto geweest is vandaag de grote mistlampen..
maar daar heb ik zo mijn twijfels over !
Whaha Ik geloof echt niet dat de KLPD BX’jes hebben gebruikt
En ik weet nog een BX die als flitsauto is gebruikt
(Heeft ooit in het BX clubblad gestaan, maar dat was geen 16V )
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Mijn auto’s zijn ook regelmatig als flitsauto gebruikt. Alleen dan als fotomodel.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Mooie BX ! Als hij rijdend is tijd voor een meeting?
gefeliciteerd en veel plezier er mee!
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
BasisBIX schreef:
En ik weet nog een BX die als flitsauto is gebruikt
(Heeft ooit in het BX clubblad gestaan, maar dat was geen 16V )
Klopt, in de CitroVille (of was het nou de CitroExpert?) stond die. Maar dat is lang geleden, ik meen me te herinneren in 1999. “De flits-bx van de politie Haaglanden”, zo heette het artikel.
Toch grappig, ik had niet verwacht dat Stan zijn 16v echt een politieauto was geweest. Eigenlijk dacht ik dat het onopvallende surveillance-verhaal pas van de laatste tijd was.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 13-01-2008
- Xsara 1.6i coupe automaat
16v
Een mooie auto met een historie dus! Stan, ik zou proberen het verhaal te checken, en hier bewijs voor zien te krijgen. Word de auto niet meer waard van, maar is wel een heel leuk verhaal. Nog een tip, maak er weer een mooie strakke auto van en ga hem niet versporten.
Groeten, Richard
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
Toeters en bellen schreef:
Stan, weet jij hoe lang de vorige eigenaar deze auto al had?
ik weet dat hij hem 6jaar gehad heeft.. dusja de tijd stont still in de stal waar mijn beestje stont..
maar weet iemand trouwens hoe ik die motor computer onder de pasagiers stoel kan resetten ??
voor als ik alles klaar heb ??
Accupool er af.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
das alles ??
gewoon ff die polen er af ??
ik moest bij mijn Ax’je toch anders doen..
pool er af op de andere doen en weer er op zetten op contact en weer vanaf en allemaal gedoe enzo :S
dan heb iik het dus niet goed begrepen…
Dat is inderdaad alles. Voor het mooie wacht je even een aantal minuten voor je hem er weer op doet.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
en het werkt echt ??
wat nou alsk hem er een paar dagen af hou ?
werkt het dan beter ??
hahahahaa
Je moet de accuklem er ongeveer 15min af houden dacht ik…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
okee zal ik zo doen alsk weer thuis ben..
wat kan er trouwens kapot zijn aan mijn afstbediening voor de deuren ??
dat vraag ik me echt de heletijd af :S
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Heb je al nieuwe batterijen dan? Het kan ook nog zijn dat het knopje geen goed contact maakt. Je kan het printje voorzichtig uit de behuizing trekken en dan kan je kijken of de contactjes wellicht zijn gecorrodeerd.
Eveneens ben ik tevens ook.