5 van de 25
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
STan’s 16v new pics @ p22
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 31 januari 2008 11:45 AM
  [ # 61 ]

je hebt nog geen idee hoeveel vermogen je straks hebt stan ga nou eerst een rijden met die bolide en wen er eerst eens aan.

je trekt nagonoeg elke golf ,astra enzo eruit waarom moet het nu nog sneller.

hoe meer je aan de motor kloot deste meer ondrhoud ga je er aan krijgen.

als je meer vermogen zou willen spaar dan eerst een hoop geld en laat de motor dan onderhande nemen door specialisten er zijn nl zoveel mogelijkheden om je blok te optimalizeren met een berg vermogenwinst zonder dat je de hele contructie gaat veranderen.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 31 januari 2008 12:06 PM
  [ # 62 ]
BX19TZI schreef:

Ik heb de kat er tussen uit gehaald.
Je komt dan sowieso niet door de apk heen.

Sowieso? De meeste 1.9 8v’s halen nog prima hun CO waarde zonder kat. Na 1/1/1993 met de 4 gas test moet je wel een kat hebben om em nog te kunnen halen.

Race nokkenassen zijn leuke dingen voor diegenen die er bewust mee bezig zijn. Je verandert de karakteristiek van de motor. Hij krijgt bijv. meer kracht in de hoge toeren. Maar in de lage toeren gaat het achteruit. Wagens met racenokkenassen lopen over het algemeen niet erg mooi meer stationair. Laat ik maar zeggen: race nokkenassen zijn leuk speelgoed voor mensen die weten waar ze mee bezig zijn, maar alleen al zoals je de vraag stelt denk ik nog niet echt dat je een idee hebt waar je mee bezig bent. Geeft niks: iedereen moet het leren, maar vandaar mijn welgemeende advies:

Ik zou echt eerst maar eens (zoals al gezegd) hem technisch in orde maken (wat je van plan was), ermee gaan rijden en tegen de tijd dat je er een beetje aan gewend bent (en dat kan best een tijd duren) leg je er een keer een open luchtfilter in voor een lekker geluidje. Voor de vermogenswinst hoef je het niet te doen. Na 2 x gasgeven ben je er aan gewend en voelt het weer als anders, zo klein is dat verschil.

Profiel  
 
FmXXX-STanie
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 31-08-2007

Gepost: 01 februari 2008 02:05 AM
  [ # 63 ]

ik ben een saab 95 arrow gewent van mijn ouders..
alhoewel dat wel een automaat is is dat ding toch zoo fCing snell..

dusja een bx 16v zal ik waarschijnlijk binnen een week wel onder de knie hebben ?! toch ??

ik rij per week ongeveer 1000 tot 1500 kilometer..
naar school naar emmen en weer naar huis..
int weekend naar de vriendin in utrecht..

dusja euhm ik denk dat ik dar niet zoon moeite me heb..

ik denk dat als de kat er onderweg gaat er een kat vervanger onder komt..
gewoon zoon stukje die net zo lang is als de kat maar van dat flexibele spul gemaakt is..

Profiel  
 
FmXXX-STanie
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 31-08-2007

Gepost: 01 februari 2008 03:06 PM
  [ # 64 ]

soww wat een snel stukje rekenen Shocked

dat is wel veel jaa klopt..
maar voor naar mijn werk te rijden krijg ik gewoon per dag een x aantal liter benzine voor (wat bijna een volle tank is)

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 01 februari 2008 03:12 PM
  [ # 65 ]

Jij schreef net dat je ouders een Saab hebben en dat je wel snel aan het vermogen van een 16v gewend zou raken. Mij lijkt dat die Saab wel een iets betere wegligging heeft met al die electronica (ESP, ABS en evt ASR) en de 16v zal echt niet ingrijpen als jij te snel een bochtje neemt oid.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 februari 2008 03:18 PM
  [ # 66 ]
FmXXX-STanie schreef:

soww wat een snel stukje rekenen Shocked

Heeft ie voor doorgeleerd Wink Maar zo moeilijk is het niet..

Ik zou zeggen: rij eerst maar eens in dat ding, maar em technisch in orde. Je zult dan vanzelf ervaren of je hem krachtig genoeg vind of dat je perse extra wil.. In dat laatste geval zou ik maar hard gaan sparen.

Profiel  
 
FmXXX-STanie
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 31-08-2007

Gepost: 19 februari 2008 01:21 AM
  [ # 67 ]

ik ben er uit wat ik nog extra aan mijn 16v ga doen..

er komen spatbord verbreders op van een sport..
en sport morettes..
en natuurlijk navigatie laten inbouwen..
en dvd speler..
hij word van binnen gewoon meer waard dan de hele auto zelfe..
voor moeten nog even armsteunen met asbakjes inkomen..
gewoon even van ahter deuren van een andere bx afdraaien en vervangen..
en de binnenkant worden somige onderdelen mee gespoten in de carrosserie kleur..
en de orginale mistlampen gaat er weer in !

en misschien heek misschien de musketier bumper + grill..

licht er aan of ik die bumper kan vinden of niet..

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 19 februari 2008 01:51 AM
  [ # 68 ]

Zonde gast, zou hem zeker orgineel houden, zoveel zijn er niet meer!

Maar heb je hem wel al?? want ik zie een hoop plannen maar nog geen 16v?

Je moet trouwens alles zelf weten maar wou even mijn mening geven Wink

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 19 februari 2008 02:07 AM
  [ # 69 ]

Dag mooie 16V, welkom verklote 16V. Spul mag dan meer waard zijn dan de hele auto, een 16V in topstaat is tegenwoordig al redelijk wat waard en die ‘goodies’ maken zo’n auto hooguit minder waard.

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 19 februari 2008 09:11 AM
  [ # 70 ]

helaas stan kan ik zoals meer mensen hier het niet tof vinden dat je een schitterende 16v gaat verbouwen maar het is jouw wagen en je moet doen wat jij mooi vind.
kijk als deze kar nou rot en heel erg lelijk was kon ik het wel begrijpen maar die rode 16v is werkelijk schitterend en om die zo aan te pakken !!!

terwijl hij nog niet eens bij je voor de deur staat.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 19 februari 2008 11:34 AM
  [ # 71 ]
Poekoek schreef:

Dag mooie 16V, welkom verklote 16V. Spul mag dan meer waard zijn dan de hele auto, een 16V in topstaat is tegenwoordig al redelijk wat waard en die ‘goodies’ maken zo’n auto hooguit minder waard.

+ het feit dat niemand die auto ooit meer zal willen hebben.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 19 februari 2008 11:35 AM
  [ # 72 ]

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH menig citrofiel droomt van een 16v jij hebt er 1 en wat doe je ermee Shocked

 

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 19 februari 2008 11:40 AM
  [ # 73 ]

Jammer dit, Stan.. Rolling Eyes

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 februari 2008 11:41 AM
  [ # 74 ]

Ach ja, ieder zijn meug toch? Stan, ik wens je veel plezier met het verbouwen.
En de restwaarde? Ach, bijna elke BX is net zoveel waard als een knappe fiets…. Liever een BX verbouwen dan een willekeurige andere Citroën van < ‘80.

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 19 februari 2008 11:54 AM
  [ # 75 ]

patje74   Geplaatst: 19 Feb 2008 08:41   Onderwerp: 

————————————————————————————————————————

En de restwaarde? Ach, bijna elke BX is net zoveel waard als een knappe fiets…. 

dit is weer een opmerking van lik m’n vestje natuurlijk.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
 
5 van de 25
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook