Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik heb er even een vraagteken achter gezet. Na het weekend weet ik het zeker.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
een paar dingen van mijn kant. Je hebt namelijk een paar belangrijke feiten niet in de gaten.
Idd zijn er in Duitsland zogenamde “Umweltzonen” en er geldt geen enkele uitzondering voor bezoekers, touristen een andere buitenlanders.
Enkel auto’s met een “H”(historisch)-kenteken mogen alleen naar bv. meetings rijden.
oke, wat ik aan jou kant zal doen:
ga naar een ANWB-winkel. Zij kunnen je zeggen of je WEL of GEEN Umweltplakette krijgt. Krijg je geen UMWELTPLAKETTE mag je niet met de auto in deze UMWELTZONES rijden.
maar nog iets anderes:
je wilt of moet langere tijd in Göttingen en omgeving rijden en je zult de meeste tijd in Duitsland zijn en ook (waarschijnelijk)wonen. Je bent dan eigenlijk verplicht je auto in Duitsalnd te laten registreren en daar ook een TORENHOGE(want geen milieuvriendelijke wagen)belasting te betalen.
Ik heb namelijk twee Duitsers naar Nederland “geholpen” en zij hebben ook nog hun Duitse kentekens. Als ze hier van de Douane aan de kant gezet worden, hebben ze twee weken de tijd. Dan moet de wagen in Nederland op kenteken staan en wegenbelasting betaald worden.
Het moet niet gebeuren, maar het kan.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ah dank voor je info.
Dat van die belasting wst ik niet. Ik heb op dit moment twee duitse huisgenoten die hier ook elletwee met de auto zijn en dit neit hebben omgezet.
Omgekeerd woont een vriend van mij ook al een jaar in Duitsland met z’n (moderne) auto op nederlands kenteken.
Maar ik begrijp dat je gewoon moet hopen niet gepakt te worden door de douane?
Ik meot zoieso nog even naar de ANWB en dan zal ik dat van die zones ook even vragen.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
CitZX1.8iFurio schreef:
Ik meot zoieso nog even naar de ANWB en dan zal ik dat van die zones ook even vragen.
ze kunnen je over alles nauwkeurig een duidelijk informeren. Ik hoop dat je de auto kunt houden.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik hoop het ook!!
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Dit lijkt me een verstandige keuze….
Maar ja, dat is mijn mening natuurlijk
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Het is zeker de verstandigste keuze…. Dat wist ik ald ie tijd al.
En ik ben me er nu ook op aan het instellen dat ik er ook heel blij mee ben. Het blijft natuurlijk een hele leuke en mooie BX, daar veranderd een mooie GS/A niks aan.
Ik heb trouwens een optoepje geplaatst voor een sleutelmeeting.
Er zijn 3 tot 4 man nodig denk ik om ‘lekker’ te sleutelen en wat gezelligheid te maken.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Hier kunnen we verder discussieren over technische zaken:
- Klepseals vervangen/stellen etc.
- Uitlaat vervangen
- Ontluchting tank
- And more…
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Is dit de goede uitlaat?
Ik heb trouwens ook jusit het idee dat het stuk waarmee de uitlaat aan de motor zit (hoe heet dat? inlaatspruitstuk??) vooral vervangen moet worden. Zit dat hierbij?
Zit ook (ik ze m niet op de lijst) de lange pijp (hoe heet dat ding) erbij?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Tussen het uitlaatspruitstuk en de voorpijp zit een conische ring.
Hij staat er ook bij op het plaatje.
Die moet je er dus wel bij hebben
Of denk je dat het uitlaatspruitstuk zelf ook vervangen moet worden?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
vreemd… er staat bij 1.9 84-92
De type1 1900 bxen hadden volgens mij inderdaad zo’n uitlaat.
Maar volgens mij hadden de type 2 en 3 (dus 86-93) veel dikkere uitlaten, die er ook heel anders uitzien…
oja, was bosal niet een wat minder goed merk? of vergis ik me met een ander merk…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Een GT heeft gewoon de dempers dezelfde dempers als een 1400.
Alleen die voorpijp is een dikke
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Wat is nu precies het uitlaatspruitstuk?
Wat is nu precies de voorpijp?
Het ligt een beetje aan de prijs (geen idee wat het kost), maar het liefst wil ik gewoon de hele boel vervangen, van voor naar achter.
Op dit moment zit er een piepklein lekje (den ik) ergens vooraan. Bij 4000 toeren hoor je een scheetje als je het gas dan los laat.
Volgens die grafiek op bosal heeft de motor ook 77 kw, maar dat is toch 75 kw?
Kan ik van iemand een bevestiging krijgen dat bosal een goed merk is, wat zijn alternatieven?
Als het er in juli opgesleuteld moet worden, moet ik namelijk dit soort onderdelen gaan bestellen.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Het uitlaatspruitstuk zit aan de motor en is het stuk wat van 4 pijpjes naar 1 gaat.
De voorpijp zit weer aan het spuitstuk en loopt onder de auto verder naar achteren
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Je uitlaatspruitstuk zit op de motor geschroefd (dik ijzeren ding bestaande uit 4 buisjes die naar een grote ronde aansluiting lopen)
Daarop schroef je de voorpijp (het meest linkse uitlaatdeel op het plaatje)
Edit: oh te laat
Als je de boel gaat vervangen, vergeet dan vooral 256-781 niet! dat is een soort van ‘zachte ring’ die voor de afdichting tussen spruitstuk en voorpijp zorgt.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993