Denk niet dat de smurrie tot in je inlaat systeem komt hoor. Denk dus ook niet dat je het probleem hier moet zoeken, echter het schoonmaken van de slangen is wel even goed. En om de slang schoon te maken die het onderblok in gaat moet idd het inlaatspruitstuk er even voor weg, zo gepiept. Maar pas wel op met die slang, wil nog wel eens uitgehard zijn met de jaren en dan onderin afbreken.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Maar waar gaat die slang heen die aan de achterkant van de vulhals zit??
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
die gaat dus onder het inlaatspruitstuk het blok in…
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Nou gisteren dus ff bezig geweest met de schoonmaak van de leidingen.Het inlaatsysteem eraf alle olieleidingen eraf.De inlaat kleppen waren aardig smerig en het gasklephuis ook.Overal heb ik nieuwe slangeklemmen opgezet voor een goede afdichting,omdat er niet overal klemmen opzaten Al met al een klusje van ong 3 uur met koffiepauze Ik heb er gelijk nieuwe olie en oliefilter opgezet,dus is dat weer perfect
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
En rijdt-ie nou beter?
Jos van der Voort
Ik heb er nog geen lang stuk kunnen rijden Morgen weet ik meer.Dan moet ik naar m’n grootste passie (werken)
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
peije1979 schreef:Ik heb er nog geen lang stuk kunnen rijden Morgen weet ik meer.Dan moet ik naar m’n grootste passie (werken)
en????
Greetz
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Het heeft niet echt geholpen,dus het volgende project worden de injectoren.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
jij werkt c-ker bij dat kunstof kozijnen gebeuren in dokkum @ hogedijken tenminste daar zag ik een groene 16v staan
jep idd
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ik bij probosign vlak bij de wasbeer daar.. maar tegenover jullie hebben we nu ook een loods 1 van die gele deuren :p daar moet ik nu wel eens heen haha.
Het hoort gewoon bij zo’n 16v jong. Bij de mijne merk ik het nu ook wel weer een beetje met open uitlaat. Volgens mij hebben alle vroege 16v’s dat zo’n beetje.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Mischien wel ja maar het is wel hinderlijk.het is wrs kortzichtig maar toen ze nieuw uit de fabriek rolde moeten ze ook gewoon soepel hebben gereden
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Nou morgen met de 16v naar de garage,om de hele bende na te meten en controleren.
-injectierail eraf en reinigen + nieuwe ringen
-bobines contoleren + doormeten
-brandstofleidingen contoleren
-vulhals controleren
-diverse sensoren doormeten
-gaskleppositiemeter controleren
-vacuum geheel controleren
-en de rest
Ben het nu spuugzat,kan niet eens normaal stadsverkeer rijden.Op de grote weg rijdt hij wel prima
Ik hoop er ff foto’s van te maken
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Mijn 16V heeft er ook last van, soms wat vaker dan anders. Ben benieuwd naar de resultaten. Gaskleppositie zou in weze een goede verdachte zijn, maar een 16V heeft zowel een gaskleppositiesensor en een MAP sensor, beide informeren de ECU over de belasting. De belasting gebruikt de ECU weer om tijdstip van ontsteking en hoeveelheid benzine inspuiting te berekeken. Echter is 1 voldoende, ik weet jammer genoeg niet of de ECU van een 16V de mapsensor of de gaskleppositiesensor gebruikt of wellicht zelfs een combi van beide.