Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
peije1979 schreef:Nou morgen met de 16v naar de garage,om de hele bende na te meten en controleren.
-injectierail eraf en reinigen + nieuwe ringen
-bobines contoleren + doormeten
-brandstofleidingen contoleren
-vulhals controleren
-diverse sensoren doormeten
-gaskleppositiemeter controleren
-vacuum geheel controleren-en de rest
Ben het nu spuugzat,kan niet eens normaal stadsverkeer rijden.Op de grote weg rijdt hij wel prima
Nou laat maar eens even weten dan wat je dat gaat kosten! Ben benieuwd, aangezien ik ongeveer hetzelfde actiepakket in gedachte heb als jou…
Ik hoop er ff foto’s van te maken
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Zo morgen weer ff verder.
Dan de injectorrail eraf en reinigen,want de o ringen waren nog niet binnen.
Alles wat we doormeten konden hebben we doorgemeten.
Met als resultaat dat alle waarden goed waren
Bobines waren iets hoger dan normaal 1.0 ohm. ipv 0.65 ohm,maar deze waren nog iets warm vandaar.
Gelijk maar ff nieuwe bougies erin gedaan,waren wat doorgeslagen.
Helaas heb ik geen foto’s kunnen maken,mss morgen nog.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
En? beter?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Eindelijk weer internet,laptop naar de .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken).
Maar ff over de 16v,het heeft iets geholpen.
-nieuwe bougies
-alles doorgemeten (alles OK)x
-de injectorrail heb ik nog niet gedaan,omdat de o ringen niet binnen waren.En de garage waar ik heen ga is nu ff 1 week dicht.Dus kan ik pas weer de 28e te sleutelen
Dus dan maar weer verslag
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
En hoeveel heeft die van jou nou gelopen op deze vorige bougies?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
euh ong 20000 km ops:
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
dat is een heel eind. ik moet nieuwe bij ongeveer 15000
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Ik schaam me er ook voor ja.
Moet er idd beter om denken
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
peije1979 schreef:Ik schaam me er ook voor ja.
Moet er idd beter om denken
5000km geleden zei mijn monteur: je moet je bougies vervangen over 10 tot 20dkm…..........................Terwijl ze er toen al zeker 5000km inzaten…
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Je kan ze beter elk jaar vervangen ze kosten toch geen drol.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Mijn idee
Ik heb tussen de 40 en 50 duizend km op een setje gereden en “op” waren ze nog niet.
Dat zeg ik ze kosten toch niks die dingen,dus waarom niet
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
jah je merkt het vanzelf met starten. alleen als ze ineens kapot gaan. beetje betrouwbaarheid meschien
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
als ik het zo hoor zit er een kans in dat het de bobines zijn, had ik ook met mijn motor, vervangen probleem was verholpen en loopt nu als een tierelier. succes
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Zow vandaag weer voor de verandering naar de garage geweest.
De zx had een paar probleempjes
-schokken (uitvoerig besproken ops: )
-Kraken voor (veerpoot)
-koplamp los (slelmotor bevesteging afgebroken)
-sideskirt los
Ga ik de auto ophalen komt er nog een probleem bij,
de rubbers van de achteras kapot .Dus moeten deze ook vervangen worden(dure grap volgens de monteur)
En dan gaat de auto voor de 28e nog ff goed gepoetst (polijsten)worden.
De achterspoiler spuiten (matzwart)en de 16v embleempjes plakken.
Zodat ik met een goed gevoel naar Nieuwegein afreis
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep