Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Er staan op marktplaats twee nieuwe voorschermen voor type 1 BX te koop. Ik heb dus een verse deuk in mijn rechter voorscherm. Nu heb ik al een nieuwe van de sloop gevonden, maar helaas met knipperlicht en dat heeft mijn BX niet. Die op marktplaats zijn dus beter.
Weet iemand wat het kost om zo’n voorscherm te laten spuiten of is het goed zelf te doen?
Als het goed zelf te doen is kan iemand mij dan het proces uitleggen (primer, lak (welke?) etc) van lakken/behandelen.
gr. Simon
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Neem eens contact op met . Hier heb ik zeer goede ervaring mee. Goed en niet duur, en voor jou ook nog eens redelijk in de buurt.
Ik had drie offertes laten maken voor een gevalletje schade, dus uitdeuken en spuiten + nevelen van omliggende plaatdelen (metalic lak). Twee maal rond de 1500,- maar hier 950,- incl. gratis vervangend vervoer voor een week. En je zag werkelijk geen kleurverschil. Echt vakwerk!
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
hmmm. Maar dat is niet echt waar ik naar op zoek ben. Bij mij hoeft er in dat geval niet uitgedeukt te worden. Alleen een nieuw voorscherm dat gespoten moet worden.
Ik ben ook benieuwd of je dat als amateur een beetje mooi kan doen, en zo ja hoe?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Die prijzen zijn neem ik aan ergens anders voor. Een beetje spuiter zal je zo’n 200-250 euro vragen voor een schermpje spuiten… Misschien iets meer, misschien iets minder. Er zullen er ook zat zijn die 150-200 vragen. 300 zal ook kunnen…
Xsara Coupe
Heb net prijs laten maken voor delen van xm.
motorkap,gril,spatbord,bumpervoor,en in een spatbord een plek spuiten,en in een deur ook een plek spuiten.
alle delen zelf schuren en tot bij hem brengen.
spuiter doet dus primer lak en afwerklak,plus alles afplakken waar nodig.
duurtijd is een week.
prijs tussen 300 en 350 euro.
Rik.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
CitZX1.8iFurio schreef:hmmm. Maar dat is niet echt waar ik naar op zoek ben. Bij mij hoeft er in dat geval niet uitgedeukt te worden. Alleen een nieuw voorscherm dat gespoten moet worden.
Ik denk niet dat ze enkel uitgedeukt materiaal kunnen spuiten….
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Dank voor je beschrijving van hoe er gespoten moet worden, maar ik heb absoluut geen cabine, ik doe het gewoon in een schuur. Dan moet het toch ook wel mogelijk zijn om zo’n voorscherm te spuiten?
Ze zijn inderdaad nieuw en nog zwart.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik heb geen verstand van spuiten vandaar alle vragen. Een spuit en compressor houdt neem ik aan in dat je het met meer druk en gelijkmatiger kan verspreiden dan met een gewone suitbus toch?
Wordt het met een gewone spuitbus dan echt niet mooi?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ow. Enig idee waar je zoiets kan huren? Kun je daar dan de spuitbus op aansluiten of iets dergelijks?
Geldt het ook voor de primer dat ie er emt compressor opgespoten moet worden? Lijkt me niet toch?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Jawel, ook de primer. Hoe beter de ondergrond, hoe mooier het eindresultaat. En nee, je sluit niet een spuitbus aan. Kijk even goed naar de avatar van hennyxm.
Bedenk wel, dat spuiten een vak apart is. Dat doe je niet zomaar even. Niet met een compressor en niet met een spuitbus.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik begrijp het. Wil je spuiten, dan moet de portemonnee open en als jhet niet kan, kun je het beter laten doen.
Jammer. Ik dacht ik vraag eens rond om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Eerst maar eens wat technische dingen aan de GT doen en als ik dan nog ergens een potje met goud vind dan kan dat ook altijd nog.
bedankt voor je advies!
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Metallic is niet te spuiten met een bus, ik bedoel je zal altijd een groot verschil zien met de rest van de auto.
Ook al is de kleur perfect en zonder wolken gespoten en de blanke lak zoals het hoort.
Spuitbussen zijn goed als je één enkel object volledig gaat doen, een fiets bvb..
En dat is niet om spuitbussen af te kraken, ik gebruik momenteel ook niets anders, kijk maar in mijn fotoboek over de C15 en de C25.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
als je hem toch laat spuiten…
er staan 2 type 1 voorschermen NIEUW!!! zonder knipperlicht
niks voor jou?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Volgens mij heerst er een misverstand. Ik ga de auto niet helemaal laten spuiten. Veel te duur voor mij als student. Die voorschermen op marktplaats die vind ik inderdaad ook erg aantrekkelijk voor mijn GTtje. Misschien koop ik ze gewoon en als ik ooit nog een keer meer geld heb, en dat zal een keer komen, laat ik ik ze spuiten. Wel een uniek kansje volgens mij namelijk, twee van die schermen zonder knipperlicht.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
CitZX1.8iFurio schreef:Volgens mij heerst er een misverstand. Ik ga de auto niet helemaal laten spuiten. Veel te duur voor mij als student. Die voorschermen op marktplaats die vind ik inderdaad ook erg aantrekkelijk voor mijn GTtje. Misschien koop ik ze gewoon en als ik ooit nog een keer meer geld heb, en dat zal een keer komen, laat ik ik ze spuiten. Wel een uniek kansje volgens mij namelijk, twee van die schermen zonder knipperlicht.
juistem
Laat hem ooit als je geld hebt het scherm dan spuiten
Ik ga trouwens informeren naar de striping (wil ik op rol laten maken) ook belang bij?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Hmm… interessant. Ik heb net van motip twee van de rolletjes gekocht. Daarbij is de rode precies goed (3mm), maar de zwarte 12mm ipv 15mm meen ik. Die ga ik er overigens pas op doen als ik nieuwe deuren heb.
Is volgens jou die motip striping niet goed dan of wil je gewoon wel 15mm ipv 12mm?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)