Dag mede-citrofielen,
Alweer een blower die het niet doet en een eigenaar die wat advies zou kunnen gebruiken om de dame weer te laten blazen.
De feiten:
- XM V6 12v 1995 (serie 2) aut
- digitale blower/airco-unit
- alle lampjes van de blower werken, maar hij blowt niet
Ik heb de overige lijntjes op het forum over dit euvel doorgenomen. Ik heb de zekeringunit onder de kap opengehad. Op de plek waar volgens mijn boekje een 10A zekering voor de ventilatie-voeding zou moeten zitten, zat geen zekering . Terwijl ik de afgelopen 18 maanden toch van een lekkere wind heb kunnen genieten. Ik heb op die plek een zekering geduwd, maar dat leverde niet het gewenste resultaat op.
Voor zover ik kan beoordelen zijn alle zekeringen okay, zowel van de unit onder de kap als onder het dashboard. Ik heb ook die twee dikke 40a zekeringen bekeken naast de zekeringunit onder de kap, maar die zijn volgens mij ook goed (tenminste, er zit een niet-onderbroken s-vormig staaldraad in).
Aangezien alle lampjes het doen lijkt mij dat de blowunit voeding krijgt, maar waarom dan niet blazen ?
Heeft iemand van jullie een idee waar ik nog naar kan kijken?
BTW, waar zit de fan zelf eigenlijk? Bij mijn BX-en, die ik eerder had, zat de fanunit onder de kap tegen het dashboard aangeplakt. Maar waar vind ik die bij mijn XM?
Thanks alvast!
Bixem
zou die zekeringen van 40Amp. er toch eens uitrekken,en eventueel
eens doormeten,heb hetzelfde voorgehad.
soms maken de zekeringen ook slecht kontakt.
Rik.