Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
WOF heeft ook nog een paar erg mooie foto’s gemaakt
Verder m’n to do list ff bijgewerkt, en er komt meer bij dan eraf gaat
1. Antie roest behandeling
2. Bumper voor zit heel raar (soort van golf in) Die wil ik er af halen en kijken waarom dat is en of ik de zaak recht krijg.
3. Bumber achter zit er ook scheef op (zit links te ver naar beneden)
4. Er zitten voor Vredesteins onder, wil er eigenlijk Michelins onder hebben. (banden besteld en meteen erop als ik ze heb)
5. Beter afhangen, voorlopig niet beter te krijgen.
6. Nieuw tapijt! En dan het saaie licht grijze wat kapot is vervangen voor nieuw bruin tapijt..
Het zal wel niet origineel zijn in combinatie met zwart leer maar het oogt een stuk sfeervoller.
7. Uitzoeken waarom de pomp om de 3-4-5 seconden bromt.
8. De uitlaat zit niet goed in de motor ruimte..
9. Het klokje aan de praat krijgen. Is gelukt! Doet het weer!
10.Radio inbouwen. done
11.De KM teller is vies/niet goed.. ik heb in 1,5 week tijd 23000 km gereden…..
12.De gele lampen eruit en witte erin De verstraler moet ik idd slopen, en zo staat het ook wel stoer.. dus done!
Nieuwe puntjes:
13. Olie lekkage, ik sta zaterdag (morgen) om 10 uur bij Sanders voor de deur die de oliedruk sensor vervangen en meteen kijken wat er nog meer zo lekt.
14. Ik zoek een brink trekhaak.
15. Beter uitlijnen, de binnenkant van de banden zijn meer afgesleten dus heeft outspoor, denk dat ik em op 2 mm toespoor ga zetten..
16. nieuwe hoedenplank bekleding, en uitvinden waarom het eronder nat was, is nu nadat ik deze er 2 weken terug af trok kurk droog!
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gisteren bij Sanders geweest, nieuwe oliedruksensor erin en er lekt nu nog maar een klein druppeltje, dus ik ben al erg tevreden!
Verder zelf de sporing gemeten, en… echt vet outspoor!!! de binnenkant van de banden is ook verder versleten dan de rest en volgens mij komt dat daar door. Ik denk ook dat als ik de sporing goed heb het verbruik minder is en de DS echt stukken beter rijdt..
Dan besloten naast de voorbanden ook de XZX achterbanden er af te pleuren en er ook Xassen voor te kopen, die XZXen lijken me erg oud en die banden is toch mijn enige contact met de weg.. Zeker als ik 20/30dznd per jaar wil rijden…
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Hoe heb je de sporing gemeten?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Een recht stuk parkeerplaats gezocht, een lat tegen het wiel gehouden naar de achterkant en een streepje gezet, dan die lat naar de voorkant en daar ook een streepje gezet en andere wiel ook. Toen die afstand gemeten tussen de streepjes links en rechts..
Volgens mij kan je met die stang rechts (onder de accu) de sporing instellen?
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jij wil nieuwe tapijten? In een auto met zwart leer hoort grijs tapijt. GEEN bruin!!! Bruin is ook behoorlijk lelijk met zwart leer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Toch best sfeervol? Deze DS (1975) stond bij de l’est en heb ik in et echt gezien, vond het erg mooi.. maar dat was dus niet origineel dan…
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Die truc met de lat werkt goed, als de lengtes en verhoudingen kloppen.
De sporing kan je inderdaad rechts afstellen.
Voor wat betreft de kleur van de matten ben ik het met Waterman eens, in een auto met zwart leer hoort grijs tapijt. Het is wel jouw auto, dus de keus is uiteindelijk aan jou.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
CLL Martin schreef:
Toch best sfeervol? Deze DS (1975) stond bij de l’est en heb ik in et echt gezien, vond het erg mooi.. maar dat was dus niet origineel dan… :
(
Ik vindt dat bruin wel mooi,maar dan liever met bruin leren banken e.d.
Toch wel mooi zo’n pallas interieur, in die van mij zit zwart skai.
Is een pallas deur hetzelfde als een non pallas deur?, (je raad het al)
Om evt te verpallassen?
groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
CLL Martin schreef:Een recht stuk parkeerplaats gezocht, een lat tegen het wiel gehouden naar de achterkant en een streepje gezet, dan die lat naar de voorkant en daar ook een streepje gezet en andere wiel ook. Toen die afstand gemeten tussen de streepjes links en rechts..
Volgens mij kan je met die stang rechts (onder de accu) de sporing instellen?
Hoi Martin,
Ik had deze methode ook al eens bij de tiplijst gevonden en hier een programma van gemaakt. Kijk ook eens op :
.
Succes !
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
LET OP! omdat je maar 1 kant stelt moet je daarna het appeltje bijstellen! en eventueel je stuur weer goed monteren!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
CLL Martin schreef:
14. Ik zoek een brink trekhaak.
Ik heb net via Brink dealer een nieuwe besteld (ong. 250 euro inclusief kabelsetje en montagemateriaal). Ze schijnen ze (nog) op voorraad te hebben.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
CLL Martin schreef:
Toch best sfeervol? Deze DS (1975) stond bij de l’est en heb ik in et echt gezien, vond het erg mooi.. maar dat was dus niet origineel dan…
Wat maakt originaliteit jou nu uit? Jij moet er toch 20-30.000 km inzitten: ik zou het maar gezellig maken naar jouw smaak!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
ted.kampen schreef:CLL Martin schreef:
14. Ik zoek een brink trekhaak.
Ik heb net via Brink dealer een nieuwe besteld (ong. 250 euro inclusief kabelsetje en montagemateriaal). Ze schijnen ze (nog) op voorraad te hebben.
Brink maakt de trekhaken voor alle modellen waar (nog) vraag naar is. Ben laatst in de fabriek geweest. Ze heten nu Thule-Brink (Thule uit Zweden). Het maken van die trekhaken is echt interessant. De kogel wordt koud (!) aan de trekstang geperst (eind van de stang wordt koud gestuikt tot een kogel).
De montage-handleiding en goedkeuring kan je gewoon bij Brink downloaden.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Koud gestuikt tot een kogel?
Ik ben geen werktuigbouwkundige, maar dat klinkt alsof er een enorme smak energie voor nodig is! Hoe krijgen ze die kogel zo mooi rond? Zal wel een nabewerking zijn?
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
ID Super schreef:ted.kampen schreef:CLL Martin schreef:
Toch best sfeervol? Deze DS (1975) stond bij de l’est en heb ik in et echt gezien, vond het erg mooi.. maar dat was dus niet origineel dan…
Wat maakt originaliteit jou nu uit? Jij moet er toch 20-30.000 km inzitten: ik zou het maar gezellig maken naar jouw smaak!
Juist: Ervaring is iets ....
Super ID
Ja, ik kan het inderdaad weten: 600 km per week exclusief weekends…....