Hallo
Ik heb mij progress nou een paar weken en heb het benzine verbruik is gemeten ik kwam uit op 1 op 11 wel met snel optrekken en doorrijden leek mij best wel veel maar heb ook veel in de stad gereden en niet veel op de snelweg. Nou heb ik ook gelezen dat je met super 98 zuiniger kunt rijden als met euro 95 maar welke is er in verhouding goedkoper want super is natuurlijk wel duurder maar ik weet niet hoeveel zuiniger die dan gaat rijden. heeft iemand dit al een keer uitgeprobeert wat er voordeliger is.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
wat voorn uitvoering betreft het?
alleen GT/digit/sport/16V en GTI loont 98 en dan bij de 98 nog niet eens zo zeer
edit: snel gelezen… 1600 progress gewoon 95 tanken. 1 op 11 is wel gortig maar voor alleen stad met flink trekken niet abnormaal
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:wat voorn uitvoering betreft het?
alleen GT/digit/sport/16V en GTI loont 98 en dan bij de 98 nog niet eens zo zeer
edit: snel gelezen… 1600 progress gewoon 95 tanken. 1 op 11 is wel gortig maar voor alleen stad met flink trekken niet abnormaal
@Daan, je kan GT/Digit/TRS, Sport, 16v of GTI echt niet over 1 kam scheren vwb 98.
Volgens fabrieksspecificatie MOETEN de oudere GT/Digit/TRS, Sport, oude GTI en 16v op 98 (officieel ook nog eens gelood). Met een wat ouder blok met gedaalde compressie zul je niet per definitie problemen krijgen met 95.
De katmodellen kunnen allemaal prima op 95 en alleen de GTI 16v (met pingelsensor) heeft een motormanagement dat profiteert van hoogoktanige benzine.
De modernere modellen met injectie gaan gewoon op 95 en daarbij is 98 tanken onzinnig.
1 op 11 is normaal voor stevig doorrijden en redelijk wat stadsritten met een 1600. Overigens zijn er mensen die 1 op 16 halen met rustig rijden. Dan hangt het ook nog eens sterk van de conditie van motor af of je die gunstige waarden nog kan halen.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mpostma schreef:
@Daan, je kan GT/Digit/TRS, Sport, 16v of GTI echt niet over 1 kam scheren vwb 98.
Volgens fabrieksspecificatie MOETEN de oudere GT/Digit/TRS, Sport, oude GTI en 16v op 98 (officieel ook nog eens gelood). Met een wat ouder blok met gedaalde compressie zul je niet per definitie problemen krijgen met 95.
Mee eens staat aangegeven maar mijn 21 jaar oude GT wil ook wel op 95 alleen 98 gooi ik er toch liever in (vind hij ook lekkerder)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
GTI16v mk1 heeft GEEN pingelsensor, en dus neem ik zeker de gok niet.
Auto is om te knallen en dat kan het beste met 98, voorkeur voor BP Ultimate.
1 op 7 is normaal, maar heb er wel een hoop lol van.
Volgens fabrieksspecificatie MOETEN de oudere GT/Digit/TRS, Sport, oude GTI en 16v op 98
Is dat zo joh? Dan moet ik in de gti ook 98 gooien?
In de cat-loze GTi is 98 wel aan te raden ja. Officieel moet er ook 98 in. Ik heb nog nooit 95 getankt met de BX
In Duitsland kan je V-Power tanken met octaan 100…dat wil wel in een cat-loze 16V
*Overigens kan ik met de 16V 1 op 14/15 halen als ik me echt goed beheers met de rechtervoet !!!!
*1 op 10 is standaard met gewoon rijgedrag en ook snel optrekken enzo.
*1 op 6 is haalbaar als je echt veel haast hebt of als je je gewoon eens lekker wilt uitlezen ops:
*NB : ik heb hem wel gechipt
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Harm schreef:Volgens fabrieksspecificatie MOETEN de oudere GT/Digit/TRS, Sport, oude GTI en 16v op 98
Is dat zo joh? Dan moet ik in de gti ook 98 gooien?
Voor zover ik weet wel ja. Overigens kan het goed zijn dat door compressieverlies of een iets mildere onsteking (minder vooronssteking) de motor niet pingelt op 95 en dus prima loopt. Meja, het verschilt nogal. Net als met de BX Sport. Sommige lopen schijnbaar prima op 95 terwijl andere exemplaren echt gaan pingelen als je ze niet op 98 laat lopen.
Ik moet binnenkort naar duitsland met mij bx. Nou wou ik misschien de v-power daar proberen. Ik tank nou bij de witte pomp en ik wil kijken of die beter loopt op v-power. Kan ik dit er gewoon in mikken of kan er dan iets mis gaan. En weet iemand ook hoe de normale benzine in duitsland heet.
robinrossie schreef:Ik moet binnenkort naar duitsland met mij bx. Nou wou ik misschien de v-power daar proberen. Ik tank nou bij de witte pomp en ik wil kijken of die beter loopt op v-power. Kan ik dit er gewoon in mikken of kan er dan iets mis gaan. En weet iemand ook hoe de normale benzine in duitsland heet.
V-Power en andere sorten “extra-benzine” is goed voor extrakosten, maar levert niets op
soms verbruikt de motor nog meer van de duure spul, want hij die niet so makkelijk kan verwerken.
Mijn ervaring met 95 en 98 is dat ik even zuinig rijd (gemiddeld 1:14,2).
Wat betreft waar ie lekkerder op loopt of beter op reageert.. kan ik niet zeggen. Ik ga er eens goed op letten en goed uittesten!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8001.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
robinrossie schreef:Ik moet binnenkort naar duitsland met mij bx. Nou wou ik misschien de v-power daar proberen. Ik tank nou bij de witte pomp en ik wil kijken of die beter loopt op v-power. Kan ik dit er gewoon in mikken of kan er dan iets mis gaan. En weet iemand ook hoe de normale benzine in duitsland heet.
Ik heb ooit ergens gelezen dat de Duitse V Power een hoger oktaangehalte heeft dan de Nederlandse (97) dus laat je daar niet door misleiden…
In mijn ervaring zijn de 16’s en 19’s niet gevoelig voor wat je tankt. Met mijn GTi heb ik alles van 95, 98, v-power en excellium wel eens getankt, maar nooit enig verschil gemerkt.
Waar ze wel erg gevoelig voor zijn is het gebruik: bij veel korte ritjes zuipt ie veel meer dan wanneer je er alleen lange ritten mee doet. Mijn GTi ging van 1 op 8 naar 1 op 11 toen ik er geen korte ritten meer mee reed.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_729.jpg)
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ambijajance schreef:robinrossie schreef:Ik moet binnenkort naar duitsland met mij bx. Nou wou ik misschien de v-power daar proberen. Ik tank nou bij de witte pomp en ik wil kijken of die beter loopt op v-power. Kan ik dit er gewoon in mikken of kan er dan iets mis gaan. En weet iemand ook hoe de normale benzine in duitsland heet.
Ik heb ooit ergens gelezen dat de Duitse V Power een hoger oktaangehalte heeft dan de Nederlandse (97) dus laat je daar niet door misleiden…
In DE is het oktaan 100, en hier in NL idd 97
Ik heb met de BX 1.6 en de XM gemerkt dat ze op Euro 95 van Total goed en zuinig lopen.
Overigens is het me ook opgevallen dat beide auto’s op euro 95 van Texaco rustiger lopen maar iets minder km’s maken dan die van Total.
Hoewel de Total benzine meestal wel goed is, tank ik voortaan altijd Texaco 95. Auto’s lopen hierop rustiger en trekken goed door indien nodig.
Wat betreft Texaco 95 of 98 heb ik bij beide auto’s geen verschil gemerkt.
—> Just can’t get enough of the "Magic Carpet" ride <—
In de Gti (‘89 met kat) gooi ik 98, daar rijdt hij zuiniger op. Op 95 loopt ie ook wel goed, maar lijkt aanmerkelijk meer te zuipen (ik heb ‘m nog te kort om getallen te kunnen geven). In mijn boekje staat 97 als aanbevolen brandstof aangegeven.
Qua merken; ik rijdt alles door elkaar, en tank wanneer hij bijna leeg is. Maar meestal esso en tinq door elkaar.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)