1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Vervangen koppeling prijzig
Ralph
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 12-04-2005

Gepost: 25 januari 2008 07:45 PM

Ik heb een prijsopgave gevraagd voor het vervangen van de koppeling aan de Citroën-specialist hier in de buurt. Ze schatten zp’n 700 euri’s.
Is dat een beetje redelijk??
Ik vind het een boel geld, en denk dat ik m’n geldboompje maar alvast wat mest ga gegevn

Xantia 1.9 TD Break

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 25 januari 2008 08:38 PM
  [ # 1 ]

Lijkt mij wel een nette prijs om eerlijk te zijn. Een koppeling vervangen is nou eenmaal een puist met werk.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 januari 2008 03:20 AM
  [ # 2 ]

Dat is een normale prijs, het is nu éénmaal een pokke klus en zeker bij een HP geveerde auto, overal leidingen waar je rekening mee moet houden. Ik ga binnenkort mijn koppeling vervangen, niet omdat deze gaar is, maar de krukaskeerring lekt. Het zal dus een flinke klus worden om een keerring van 2 tientjes te vervangen, de koppeling en alle andere zooi vervang ik preventief.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 26 januari 2008 03:10 PM
  [ # 3 ]

Ik kan dat alleen maar bevestigen. Aan materiaal kost het je nog niet eens zoveel (druklager, plaat, drukgroep, prise-as bus en allerhande pakkingen en keerringen voor zover van toepassing - met alles erbij maximaal 200 eur) maar je bent er best wel even mee zoet, en sommige dingen gaan handiger met zijn 2en.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 19 februari 2008 09:09 PM
  [ # 4 ]

Vorige eigenaar was een oud mannetje? 150k is wel vrij rap voor een koppeling.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 19 februari 2008 09:10 PM
  [ # 5 ]

775 voor xantia 18 16v? Dit is wat aan de prijzige kant want bij de 18 16v heb je toch redelijk de ruimte.
Bij een turbo diesel is het wat minder, en zit je waarschijnlijk met de zgn trek koppeling. Deze zit ook in de 20 16v

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 19 februari 2008 09:11 PM
  [ # 6 ]
PrutsyLJ schreef:

Vorige eigenaar was een oud mannetje? 150k is wel vrij rap voor een koppeling.

Mijn GT is met 164.000 km.  straks toe aan zijn derde koppeling Laughing


en dan heb ik er nog geen legale km in gereden   Very Happy

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 februari 2008 09:11 PM
  [ # 7 ]

150K in 10 jaar = 15k per jaar. Ik gok op veel stadsritten met veel koppeling-werk.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 19 februari 2008 09:14 PM
  [ # 8 ]
michel-16v schreef:

775 voor xantia 18 16v? Dit is wat aan de prijzige kant want bij de 18 16v heb je toch redelijk de ruimte.
Bij een turbo diesel is het wat minder, en zit je waarschijnlijk met de zgn trek koppeling. Deze zit ook in de 20 16v

Dat levert naar mijn mening geen extra werk op. Het zit alleen iets anders gemonteerd.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 19 februari 2008 09:14 PM
  [ # 9 ]

Hans Veltmann Hengelo berekende mij destijds bij mijn Xantia €680,-.
Omdat de auto echter nèt twee weken daarvoor bij hem was aangeschaft, kon ik een deal met hem maken: ik de onderdelen, hij de werkuren.
Ik denk dat €700,- dus redelijk is..
Misschien dat Lubbers iets goedkoper is, maar ben je bekend met ‘Citron’ in Almelo?
Piet is stukken goedkoper in het uur dan de gewone dealer, dat kan dus nogal schelen.
Laatst hoorde ik hem €480,- afrekenen na het vervangen van de koppeling in een Peus 807 (en dat is een vervelend blok, helemaal achterin de motorruimte..).
Ik moet trouwens nog een afspraak bij hem maken: mijn CX moet ook nog…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 19 februari 2008 09:16 PM
  [ # 10 ]
PrutsyLJ schreef:
michel-16v schreef:

775 voor xantia 18 16v? Dit is wat aan de prijzige kant want bij de 18 16v heb je toch redelijk de ruimte.
Bij een turbo diesel is het wat minder, en zit je waarschijnlijk met de zgn trek koppeling. Deze zit ook in de 20 16v

Dat levert naar mijn mening geen extra werk op. Het zit alleen iets anders gemonteerd.

Ik vind het toch aardig klooien om die gaffel achter dat treklager te krijgen. En het drukgroepset is volgens mij ook duurder

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 19 februari 2008 09:18 PM
  [ # 11 ]

Dat was hier toen zo gebeurd. Kwestie van het druklager goed zetten voor je de bak terug hangt. Wat betreft het prijsverschil moet ik je idd gelijk geven.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 februari 2008 09:41 PM
  [ # 12 ]

En dat vinden drukgroepjes/lagers niet leuk! Zo heb ik onlangs eentje vervangen met 92k op de klok. Het aantal kilometers zegt niets, de wijze van gebruik des te meer.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 19 februari 2008 10:04 PM
  [ # 13 ]

Stabistokjes, hoogteregelaarstokje achter, stekkerverbindingen gordelspanner (resulterend in airbaglampje). Dat zijn een aantal typische Xantia kwaaltjes. Overigens alle 3 erg eenvoudig te verhelpen.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 19 februari 2008 10:13 PM
  [ # 14 ]

Re: Vervangen koppeling prijzig

Ralph schreef:

Ik heb een prijsopgave gevraagd voor het vervangen van de koppeling aan de Citroën-specialist hier in de buurt. Ze schatten zp’n 700 euri’s.
Is dat een beetje redelijk??
Ik vind het een boel geld, en denk dat ik m’n geldboompje maar alvast wat mest ga gegevn

Ik was het ook kwijt voor de ZX 1.9D (bij Lubbers)

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 februari 2008 01:26 AM
  [ # 15 ]

Binnenkort is mijn koppeling aan de beurt, niet dat deze slecht is, de drukgroep word minder en de krukas-keerring lekt. Vooral om dat laatste ga ik de hele zooi goed aanpakken, zal een lange dag klussen worden Razz

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook