Laat nu een roetfilter monteren voor ‘slechts’ 100 euro!
shoutje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-02-2007

Gepost: 25 januari 2008 08:47 PM

Vandaag ontving ik een actiefolder van Citroën Nederland voor de montage van een roetfilter voor ‘slechts’ 100 euro.

Heeft er al iemand ervaring met deze roetfilters, gemonteerd door de Citroën dealer?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 januari 2008 03:21 AM
  [ # 1 ]

Voor welke motor is dat roetfilter? Alleen de HDI ??

Profiel  
 
shoutje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-02-2007

Gepost: 26 januari 2008 12:45 PM
  [ # 2 ]
ZX1.4i schreef:

Voor welke motor is dat roetfilter? Alleen de HDI ??

Naar mijn mening wel, omdat dieselauto’s veel meer schadelijke roetdeeltjes uitstoten dan benzineauto’s.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 januari 2008 01:01 PM
  [ # 3 ]
shoutje schreef:
ZX1.4i schreef:

Voor welke motor is dat roetfilter? Alleen de HDI ??

Naar mijn mening wel, omdat dieselauto’s veel meer schadelijke roetdeeltjes uitstoten dan benzineauto’s.

Roetfilters bestaan niet voor benzine Wink

Hij bedoeld denk ik of ze ook onder de 1.9D en 1.9TD geplaatst kunnen worden of dat de filters alleen geschikt zijn voor de nieuwe HDi motoren Wink

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 26 januari 2008 08:30 PM
  [ # 4 ]
R&DY; schreef:

Bij mij komt zo’n ding er ZEKER NIET onder. Laat staan dat ik er ook nog voor moet gaan betalen.

Ik kan uit betrouwbare bron (Innovam) vermelden dat een roetfilter z’n werking nog lang niet heeft bewezen…

Emiel

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 29 januari 2008 02:12 AM
  [ # 5 ]

roetfilters

roetfilters zijn uiteraard enkel voor diesels, maar het er achterna op plaatsen is om problemen vragen, de software van de auto is er niet voor gemaakt, en de roetfilter kan zichzelf dus nooit reinigen, waardoor het na een tijdje verstopt geraakt, en veeeeel geld zal kosten…

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 29 januari 2008 02:19 PM
  [ # 6 ]

diesel

als je geen 20000km meer in een jaar doet , waarvan wekelijks minimum een rit die 40 a 50km duurt aan 1 stuk moet je geen diesel meer kopen met een roetfilter, anders zal het je handenvol geld kosten als dat ding kapot is, en het begint maar zichzelf te reinigen op zoon afstanden….

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 januari 2008 09:20 PM
  [ # 7 ]

Lever je ook niet vermogen in?
En als je vermogen inleverd zal dat zijn door meer weerstand, wat ook weer niet goed zal zijn voor het verbruik…

Dat vind ik ook al 2 redenen om er niet aan te beginnen Wink

Goed, gelukkig heb ik benzine Cool

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 29 januari 2008 09:30 PM
  [ # 8 ]

Aftermarket roetfilters zijn veel minder effectief dan fabrieksfilters. Precies omdat een fabrieksfilter zichzelf kan regenereren en daar de hulp van de motor nodig heeft. Een aftermarket filter dat net zo effectief zou zijn, zou binnen no-time verstopt zitten. Vandaar dat aftermarket filters veel minder roet filteren maar zichzelf ook niet hoeven te regenereren.

Bij installatie zal je geen vermogensverlies merken. Dan is het roetfilter nog fris en nieuw. Mocht het filter toch dichtroeten dan ga je dat wel merken.

Het is vooral leuk als je door het roetfilter bepaalde priviliges zou krijgen (of er worden je geen priviliges afgepakt), maar vooralsnog is daar geen sprake van.

Ook zag ik op de erkenningslijst alleen maar een paar HDI’s staan en geen 1.9D(dw8) om maar te wzijgen van oudere wagens met mechanische inspuiting. Dus daar heb je dan niet veel aan.

Het is net als met die regeling eind jaren 80 waarmee je met subsidie een katalysator onder je benzine auto kon laten monteren. Het doet wel iets, maar helpt weinig. Voor de uitstoot is het echt het best om gewoon alle auto’s te vervangen door nieuwe schone auto’s en de ouwe meuk eruit te kieperen: die ouwe meuk opleuken is gewoon niet te doen.

Daarmee nog niet gezegd dat het voor het milieu in het algemeen ook het best is, want met het produceren van nieuwe auto’s en het afdanken/slopen van auto’s kost ook een hoop energie.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 januari 2008 09:35 PM
  [ # 9 ]
mpostma schreef:

Daarmee nog niet gezegd dat het voor het milieu in het algemeen ook het best is, want met het produceren van nieuwe auto’s en het afdanken/slopen van auto’s kost ook een hoop energie.

Precies, dus als iedereen nu gewoon zuinig en normaal met zijn oude auto omgaat dat zou nog een veel beter tip zijn Wink

Ik denk dat de meeste auto met normaal onderhoud en goed verstand makkelijk 400 a 500k kunnen halen Wink

Goed nieuwe auto’s verkopen is ook wel weer goed voor de economie, en geld moet nu eenmaal rollen Razz

Profiel  
 
shoutje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-02-2007

Gepost: 31 januari 2008 12:02 AM
  [ # 10 ]

Vriendelijk bedankt voor de vele reacties! Géén roetfilter onder mij Picasso dus.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 31 januari 2008 02:35 AM
  [ # 11 ]

Net zo min als onder mijn olieboot Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 31 januari 2008 02:42 AM
  [ # 12 ]

Ach, ik zou er best een willen, maar ik krijg geen subsidie.  Laughing

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook