Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Vandaag weer aan de GT geklust en het bixje is weer droog. De remleiding heb ik vervangen, alleen de leiding klep—> regelaar nog niet. Zonder verwijderen van aandrijfas was het niet echt mogelijk de leiding op de hoogteregelaar te vervangen. Goed, die leiding lekt ook nog niet dus dat kan nog wel heel ff.
Volgend troubleding is dat ie inneens aan de backfire gaat. Tijdens starten, wat nu nu moeizaam gaat, maar als ie eenmaal loopt dan valt ie ook na een minuutje mooi lopen ineens weg..
Oftewel: waar komt een backfire vandaan?
fact: hij heeft orga 3048 en is dus geboren op 14 maart 1985. Dus bijna jarig.
Bougiekabels of verdelerkap lek? Kleppen ontregeld?
Ich bin ein Breaker
Onsteking te vroeg mischien?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Dat laatste opperde Ruben ook. Qua kleppen ontregeld; wat houdt dat in? Bougiekabels kan natuurlijk, oude harde gele meuk zit er op.
Qua kleppen ontregeld; wat houdt dat in?
Zou kunnen dat ze te strak staan en daardoor niet goed meer sluiten.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Jij bent wel heel goed bezig, ik wist niet dat je zo’n techneut was? Maar wel heel leuk, ik ben enorm benieuwd naar deze wagen.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Bougiekabels die zorgen voor backfire, dat mag je me toch eens uitleggen
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
BasisBIX schreef:Assitch schreef:woutersmits schreef:ff wat anders: weet er iemand wat te doen met een (fabrieks)schuifdak dat niet meer verder open wil en niet meer dicht terwijl het motorke wel graag werken wil?
mogelijk vastgeroeste of gebroken geleidingen
auto is toch ook al enkele jaren niet meer gebruikt?
maar eea vergt toch wel kennis ivm demontage hemel etcHet gehele schufdak + hemel vervangen door een ander schuif/kantel dakkie uit een sloper, is het makkelijkst.
Heb ik bij mijn GT ook gedaan
kjom maar eens met een orginele bruine hemel incluis orgineel schuifdak dat na 24 jaar nog werkt
de citroen-liefhebber
Citroenbx schreef:Bougiekabels die zorgen voor backfire, dat mag je me toch eens uitleggen
niet direct backfire, wel overslaan, stotteren, niet mooi lopen, verdelerkap en bougies daardoor eerder moeten vervangen.
en zeker als de auto straks op lpg zou gaan rijden kan het ontstekingsijsteem niet goed genoeg zijn…...
klepspeling zowiezo in ieder geval controleren, al is het maar voor je eigen gevoel…
de citroen-liefhebber
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Uiteraard, maar heeft niks met backfire te maken
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Assitch schreef:BasisBIX schreef:Assitch schreef:woutersmits schreef:ff wat anders: weet er iemand wat te doen met een (fabrieks)schuifdak dat niet meer verder open wil en niet meer dicht terwijl het motorke wel graag werken wil?
mogelijk vastgeroeste of gebroken geleidingen
auto is toch ook al enkele jaren niet meer gebruikt?
maar eea vergt toch wel kennis ivm demontage hemel etcHet gehele schufdak + hemel vervangen door een ander schuif/kantel dakkie uit een sloper, is het makkelijkst.
Heb ik bij mijn GT ook gedaan
kjom maar eens met een orginele bruine hemel incluis orgineel schuifdak dat na 24 jaar nog werkt
Ow ja…. ops:
De hemel is bruin bij die GT….
Dan denk ik dat je alles van een ander schuifdak over zult moeten bouwen op de originele hemel, maar dat is wel een flinke klus
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ik denk eerlijk gezegd dat dat dakkie alleen wat smeermiddel nodig heeft. maar aangezien ik de leidingen en techniek eerst in orde wil hebben komt het er even niet van om dat ding beter te bestuderen….
Ik heb ‘m gisteren even van heel dichtbij mogen aanschouwen.
Wat een ervaring om de GT Vert Cali na al die jaren eens in het echt te zien.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ha wout,
ik hoorde gisteren al dat je langs was geweest. Leuk is hij he! En dan staat ie er nog niet eens heel florisant bij nu met die ontmantelde voorkant…
Hij liep weer lekker gisteren, alleen met warme motor start ie lastig. en wil ie dus wat backfire geven. Wellicht kan ie verzopen zijn omdat de choke niet perfect werkt (duh..).
Gisteren ook de schade wat beter bekeken. De balk (voorste 25 cm) ik ook een beetje naar beneden geknikt. Hopelijk is dat een recht te krijgen, we gaan het iig proberen.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Eindelijk weer wat gedaan! olie met filter en 4 andere banden op velgen van ruben.
verdelerkap/rotor/bougie’s en kabels zijn gekocht en worden de volgende keer gemonteerd.
daarna schade zo goed en zo kwaad het gaat in orde maken en naar de RDW!
Het bixje heeft een flinke tijd staan draaien en lijkt steeds beter te lopen, slechts 1x backfire gehad. stationair loopt ie echter nog niet helemaal stabiel. Ik denk ook dat ik straks de nieuwe weber van Ruben op de GT ga schroeven.