Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb nog even mijn boek gechecked, en ook dat geeft als onderdeel nummer tot 11-72: S 5 402 986 J.
Hoe zeker weet je dat de remblokken die je nu uit je auto hebt gehaald de goede zijn??
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Da’s een goeie.
Op de remklauw staat ook een nummer dat niet klopt met het onderdelenboek: GX 25 100 01A
Is dit misschien een citroen CX remklauw (daar heb ik geen onderdelenboek van) of zijn die helemaal anders?
Verder zit er ook geen “ressort anti-bruit GX25 106 01A maar een soort veer-plaat. De remblokken vallen geheel onder de veerplaat, zitten dus niet vast met een schroef.
Dit zijn alle onderdelen van mijn achterrem.
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZJBQ8LWK
Overigens ben ik niet zeker van het bouwjaar van mijn auto, Chassisnummer lijkt er later ingelast.
Volgens Italiaanse papieren is het bouwjaar 1971
Chassisnummer is va 09-1972
Motornummer is een injectiemotor met carburateur…....
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maart schreef:Da’s een goeie.
Op de remklauw staat ook een nummer dat niet klopt met het onderdelenboek: GX 25 100 01A
Dit zijn alle onderdelen van mijn achterrem.
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZJBQ8LWKOverigens ben ik niet zeker van het bouwjaar van mijn auto, Chassisnummer lijkt er later ingelast.
Volgens Italiaanse papieren is het bouwjaar 1971
Chassisnummer is va 09-1972
Motornummer is een injectiemotor met carburateur…....
HUH?
Je hebt dus GS-remklauwen op je Sm
Alle nummers die met GX-beginnen zijn Gs onderdeelnummers.
Je moet eigenlijk ook even lid worden van de “Sport-Maserati” Group op Yahoo-groups. Wél in het Engels, maar een bron waar je niet omheen kunt
En wat is het motornummer? Heb je ook nog meer foto’s van je sm??
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Klopt dat met die GX code?
Volgens het onderdelenboek heeft de originele remklauw nummer GX 25 128 02.
Mijn auto:
chassis nummer: 00SB4844
motornummer: C114.03 300.757
maar dit blok lijkt te slecht om te reviseren, ik heb inmiddels ook een ander blok liggen: C114/1 104.253
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maart: iedere sm motor kun je laten reviseren, tenzij er een gat in het blok zit of een gat in een kop zit. Té slecht bestaat eigenlijk niet.
Wat wél heel belangrijk is: breng de motor naar een revisiebedrijf mét sm-ervaring
Ik heb effe gecheckt: er zijn enkele GX-onderdelen op de sm gebruikt. De remklauw zou daar een van kunnen zijn. Ik zou je willen aanraden om het blokjes probleem even met van der laan in abbenes te bespreken. Wim weet wel hoe je dit kunt oplossen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bedankt voor de tips!
De “originele” motor heeft ooit een vastloper gehad, er is een stuk uit het carter (bij de krukas binnen in de motor), daarna is de motor in Italie weer opgebouwd, heeft gereden en is toen door de vorige eigenaar weer uit elkaar gehaald (ca 10 jaar geleden). De motor ligt nu in onderdelen in de schuur.
Mijn tweede motor heb ik recentelijk in Munchen gekocht, die is ca 10 jaar geleden gereviseerd maar heeft daarna niet meer gelopen.
Ik ben benieuwd of dit verstandig was hoe die er van binnen uit ziet….
Mijn voorkeur is om de revisie/controle geheel zelf uit te voeren.
Voordat ik daar aan begin ga ik dit forum nog eens bestuderen om me een mening te vormen over de aanpassingen en verbeteringen die ik moet doen (uitlaatklep, oliekoeler, ketting en kettingspanner, oliepompasje, ontsteking enz.).
Maar ondersteuning / kennis is welkom & nodig.
Ik zal maandag van der laan in abbenes eens bellen voor remtips.
Is van der laan ook een goed adres voor revisie-tips/hulp?
Groet,
Maart
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Maart schreef:Bedankt voor de tips!
De “originele” motor heeft ooit een vastloper gehad, er is een stuk uit het carter (bij de krukas binnen in de motor), daarna is de motor in Italie weer opgebouwd, heeft gereden en is toen door de vorige eigenaar weer uit elkaar gehaald (ca 10 jaar geleden). De motor ligt nu in onderdelen in de schuur.
Mijn tweede motor heb ik recentelijk in Munchen gekocht, die is ca 10 jaar geleden gereviseerd maar heeft daarna niet meer gelopen.
Ik ben benieuwd of dit verstandig was hoe die er van binnen uit ziet….Mijn voorkeur is om de revisie/controle geheel zelf uit te voeren.
Voordat ik daar aan begin ga ik dit forum nog eens bestuderen om me een mening te vormen over de aanpassingen en verbeteringen die ik moet doen (uitlaatklep, oliekoeler, ketting en kettingspanner, oliepompasje, ontsteking enz.).
Maar ondersteuning / kennis is welkom & nodig.Ik zal maandag van der laan in abbenes eens bellen voor remtips.
Is van der laan ook een goed adres voor revisie-tips/hulp?
Groet,
Maart
jep al die dingen die je nu opnoemt zouden gedaan moeten zijn vermits de motor niet in de auto zit is het niet zo moeilijk dat te controleren.. dus opendoen die handel. Weet je waar het blok gereviseerd is?
zie zeker dat die curved - limiter er inzit de kleppen en oliepompasje vervangen zijn…dat is het belangrijkste…..
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
En..?? Ome Willem nog gebeld??
Maart schreef:Bedankt voor de tips!
De “originele” motor heeft ooit een vastloper gehad, er is een stuk uit het carter (bij de krukas binnen in de motor), daarna is de motor in Italie weer opgebouwd, heeft gereden en is toen door de vorige eigenaar weer uit elkaar gehaald (ca 10 jaar geleden). De motor ligt nu in onderdelen in de schuur.
Mijn tweede motor heb ik recentelijk in Munchen gekocht, die is ca 10 jaar geleden gereviseerd maar heeft daarna niet meer gelopen.
Ik ben benieuwd of dit verstandig was hoe die er van binnen uit ziet….Mijn voorkeur is om de revisie/controle geheel zelf uit te voeren.
Voordat ik daar aan begin ga ik dit forum nog eens bestuderen om me een mening te vormen over de aanpassingen en verbeteringen die ik moet doen (uitlaatklep, oliekoeler, ketting en kettingspanner, oliepompasje, ontsteking enz.).
Maar ondersteuning / kennis is welkom & nodig.Ik zal maandag van der laan in abbenes eens bellen voor remtips.
Is van der laan ook een goed adres voor revisie-tips/hulp?
Groet,
Maart
Lijkt erop dat het wel allemaal klopt, het zijn de remblokken van een vroeg model (alhoewel mijn auto in zijn eerste leven een injectiesysteem had dacht ik), en inderdaad erg lastig verkrijgbaar.
Eerste tip: ga eens bij de Franse club proberen -> goed voorstel denk ik.
Andere opties:
CX-blokken bewerken zou ook kunnen, anders remklauwen van een later model monteren.
Ik vond ook nog een frans onderhoudsboek waarin precies deze versie beschreven werd. Is dus wel origineel.
wordt vervolgd
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Als ik het goed begrijp,heb je nu 2 blokken? Daar moet toch 1 goede van te maken zijn of zelfs 2?
Ga je de carbu versie behouden of word het weer een injectie.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Maart schreef:Lijkt erop dat het wel allemaal klopt, het zijn de remblokken van een vroeg model (alhoewel mijn auto in zijn eerste leven een injectiesysteem had dacht ik), en inderdaad erg lastig verkrijgbaar.
Eerste tip: ga eens bij de Franse club proberen -> goed voorstel denk ik.Andere opties:
CX-blokken bewerken zou ook kunnen, anders remklauwen van een later model monteren.Ik vond ook nog een frans onderhoudsboek waarin precies deze versie beschreven werd. Is dus wel origineel.
wordt vervolgd
raar ik heb injectie motor 00031 maar mijn achterste blokken zijn sm blokken… de originele met asbest in. Vooraan ook trouwens
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Hoi allemaal,
Goed nieuws, ik heb op E-bay de passende remblokken gevonden!
Vandaag binnen, ze zijn nieuw (oude voorraad denk ik), merk APEC uit de UK.
Prijs: paar tientjes (de pond is laag).
En ik ben voor de zekerheid toch ook lid gworden van de Franse Citroen SM club.
Groet,
Maart
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maart, je hebt een PB!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als ik het goed begrijp,heb je nu 2 blokken? Daar moet toch 1 goede van te maken zijn of zelfs 2?
Ga je de carbu versie behouden of word het weer een injectie
Ik heb alleen maar een set carburateurs, dus ik ga de auto weer opbouwen met carburateurs.
Er zat nog een injectiecomputer (denk ik) rechts onder het dashbord en het motornummer is van een injectieversie, verder ialles al omgebouwd naar carburateurs.
PB?