4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
rem onderdelen
Maart
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 434
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 30 januari 2009 12:32 AM
  [ # 46 ]

Maart, je hebt een PB!

Wat bedoel je met PB?

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 30 januari 2009 12:40 AM
  [ # 47 ]

PB == persoonlijk bericht. Kun je via MIJN CFNL zien.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25575
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 januari 2009 12:25 PM
  [ # 48 ]
Maart schreef:

Ik heb alleen maar een set carburateurs, dus ik ga de auto weer opbouwen met carburateurs.
Er zat nog een injectiecomputer (denk ik) rechts onder het dashbord en het motornummer is van een injectieversie, verder ialles al omgebouwd naar carburateurs.

Ik wil die injectie compu van je wel hebben!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3708
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 30 januari 2009 01:34 PM
  [ # 49 ]

Maart:

Even over de nummers:

C114/3 300.757 is een Injectieblok van ‘72
C114/1 104.253 is een carburateurblok van 71
Je chassisnummer 00SB4844 zegt dat je SM origineel een carburateur is uit 1971. Ik denk dat ze er later een injectieblok in gelepeld hebben, geheel onwetend over de kleine verschillen.

Je kunt “gewoon” carburateurs monteren op een C114/3 blok: Wat er anders is: De inlaatkanalen zijn een millimetrtje groter and de nokkenassen hebben een iets ander profiel. Die koppen zijn later ook op de 3 liter carburateurs gemonteerd. In principe zou het kunnen zijn dat je de carburateur jetting iets zou moeten aanpassen.

groet,

Peter

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Maart
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 434
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 31 januari 2009 12:07 PM
  [ # 50 ]

Dank je voor de informatie!
Wel een interessante en lastige puzzel (vind ik) om uit te zoeken hoe de auto origineel geleverd is.

Ik denk inderdaad dat het bouwjaar 1971 of 1972 is. De deurklinken hebben een ingebouwd slot (ik las dat dat later veranderd is).

Ik denk nu dat het van origine een injectie model uit 1972 was waar men een carburateur ingezet heeft.
Eea is lastig te bepalen omdat het lijkt dat er ook ooit een ander (ouder?)chassisnummer inglast is….

Kan ik aan een kaal chassis zien of het een injectiemodel is?
Bijvoorbeeld bevestiging benzinepomp, gat voor choke kabel of bevestigingspunten injectie onderdelen?

Ik denk overigens dat ik het carburateurblok van 71 ga gebruiken. Dit lijkt de beste van de twee.

Groet,
Maart

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 31 januari 2009 12:24 PM
  [ # 51 ]

Kijk even onder het dekseltje van de benzinemeter in de kofferbak of je een metalen of kunststof benzinetank hebt .

Verder zijn er een hele boel dingen anders , plaats van de bobijnen , dubbele benzineleidingen ......

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3708
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 31 januari 2009 03:45 PM
  [ # 52 ]

Maart:

Een 00SB4844 is definitief een SM carburateur, daar is geen twijfel over.
De chassisnummer van de injecties beginnen met 00SC

Dus als je een ingeslagen 00SB nummer hebt dan is het een carburateur.
Zoals Walter zegt: Kijk eens naar de benzinetank: De Injecties hebben een metalen tank, de carburateurs een kunststof, en kijk eens bij de passagiersstoel onder de voetmat: Daar zit bij een injectie de Bosch control unit, als die er uit gehaald is dan moet je nog de ophaning ervan zien.
Kijk eens naar je relais: grote relais (+/- 4x6 cm)  is carburateur, kleine relais (+/- 3x3 cm ) .

Over je motor: Mijn advies om de kosten in de hand te houden: Kijk welke motor de best krukas en zuigers heeft, neem die als basis.
Kijk of je nog holle uitlaatkleppen hebt ? Die zou ik vervangen.
Kettingen en spanners: kijk of je kettingen nog nieuw zijn ( rek meten door vergelijken of precies meten) , als die blokken niet gelopen hebben kun je de beste onderdelen nemen. Oliepompasje zou ik vervangen, tenzij je al een “lange as” hebt van een later model, , onsteking kun je later nog doen.
succes,

Peter

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Maart
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 434
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 01 februari 2009 01:03 AM
  [ # 53 ]

Benzinetank is metaal.

-> dus van oorsprong injectie (denk ik).

groet,
Maart

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 februari 2009 01:21 AM
  [ # 54 ]

Maart, het chassisnummer SB hoort NOOIT bij een Injectie Wink  Wink  Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 01 februari 2009 12:50 PM
  [ # 55 ]

Dan is er waarschijnlijk al een ander in gelast of geslagen. Wink

Profiel  
 
walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 14 mei 2011 08:08 PM
  [ # 56 ]

de remmmen achter slepen van mijn ‘71 SM; en die moet in orde voor Venetie. cheese  Demonteren dus maar.
Blijkt dat er kleine remblokjes inzitten, zoals die van een GS, en die zouden dus te klein zijn (breedte ok, maar hoogte te weinig), maar ze dragen wél de notering Textar V-1431 FF, wat, meen ik, in de US werd gebruikt? Of vooraan? huh
De schijven zijn nog 6-7 mm dik. Heeft iemand enig idee hoe dik die minimum moeten zijn? Ik meen dat ze voor 12 mm zijn en er een tolerantie is van 2 mm. Achter origineel 7 mm, te vervangen als <6 mm.
Waar vind ik de juiste achterremblokjes (ik heb er nog wél latere, mét slijtagedraad liggen, maar hopeloos te groot)? buiten de Franse Club dan; heeft iemand ooit VW Karmann Ghia blokjes aangepast?
dank je

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7309
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 14 mei 2011 09:12 PM
  [ # 57 ]

Dit zijn van de 1e versie zonder indicatie

http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=263&returnId=263&itemId=2747  Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 22 mei 2011 11:47 AM
  [ # 58 ]

ondertussen ff naar Parijs, remblokjes gehaald bij de Franse club. Dan met madame naar Parijs natuurlijk, 28° was het er, en de winkels open… smirk 
Die nieuwe blokjes zien er idd correct uit. 35 euro per setje van 4, dat is de helft van Citroworld.
Maar dan, ik heb een ‘oud’ model sm, dat is voor 11/72, met de oude blokjes. De nieuwe blokjes passen mooi, mits voorzichtig de zijkantjes wat opschonen, bijvijlen, maar er zaten GS blokjes gemonteerd, met een haarspeld borgpin (splitpin) in. hmmm
Bij de nieuwe blokjes is het gaatje te klein voor die borgpin, wat me doet vermoeden, dat dit ook niet origineel is. Het onderdelenboek helpt me niets, het toont alleen de nieuwe remmen.
Weet iemand dit? Zijn de achterremmen origineel geborgd met deze splitpennen of hoort er een soort stalen stangetje/veer zoals de latere remmen?
dank je

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7309
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 22 mei 2011 12:03 PM
  [ # 59 ]

Met een bout & moertje.  Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 22 mei 2011 12:06 PM
  [ # 60 ]

ah mooi, dank je. Smile
Blijkbaar mankeert er dan bij mij nog een afdekplaatje ook, het onderste op de foto.
Ga ik daar ook nog ff naar op zoek. gulp

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook