bij het starten geeft mijn c3 steeds een foute melding ivm de olie,
Normaal gezien zou er “olie ok” moeten op komen, maar blijft steeds “olie———” geven.
Hij is daarvoor nu al 3keer binnen geweest en steeds blijft hij de zelfde fout melding geven.
P.S.: ik controleer dikwijls mijn olie pijl en merk niets op van verlies??
Iemand een duidelijk antwoord hierop???
Wat is het bouwjaar van de C3?
Staat de auto goed horizontaal als hij allemaal———geeft?
Bouwjaar 2006, 45 000Km
14HDI
ja de wagen staat horizontaal.
Heb vandaag ook gemerkt dat er bij het rijden een verbrande olie geur in wagen hangt, en als ik mijn motor kap open doe zie ik geen lekkende olie,etc.. maar rijk ik ook wel duidelijk een verbrande geur van olie
auto is 14dagen geleden binnen geweest voor de indicator probleem, maar nog steeds niet opgelost
de geur van die olie staat mij ook niet helemaal aan vooral omdat ik met twee kinderen rond rij en zij ook deze giftige geur inademen
ja ik wacht steeds een tijdje voor ik start.
als ik de auto juist gekocht had werkte alles prima, volgens mij komt die fout melding door te veel olie in de motor.
volgende week maandag moet hij opnieuw binnen bij de garage ik ben benieuwd
het is trouwens de laatste keer dat ik bij deze (erkende) cotroen garage ga met mijn wagen, het zijn daar een hoop prutsers als je het mij vraagt
zeg nu zelf: in een erkenede citroen garage zulke fouten maken dat gaat er bij mij niet in,, is al mijn derde citroen en heb nog nooit zoveel pech gehad als nu,, is natuurlijk ook de fout van de garage
Mijn vorige auto, een C2 1,4i (bouwjaar 2004) had een soortgelijk probleem. Deze meldde steevast dat er TEVEEL olie in zat. Hiernaar heeft de dealer ook meerdere malen gekeken, maar niets gevonden. Niveau volgens de peilstok was telkens goed. Pas nadat de dealer de olie een keer ververst heeft was het probleem ‘spontaan’ opgelost. Volgens de monteur kan het probleem gezeten hebben in een ‘vastzittende’ sensor. Weet niet hoe dat werkt in zo’n modern motortje, maar het probleem was in elk geval weg, dus heb me er niet in verdiept ook.
De combinatie van verbrande olielucht en een laag olieniveau lijkt logisch, maar is het niet direct. Heb vele jaren 2CV gereden en die stonken ook vaak naar verbrande olie. Een heel klein beetje verbrande olie stinkt echter al enorm en een klein beetje verbrande olie zorgt niet direct voor een te laag olie niveau. Wanneer het peil volgens de peilstok goed is en je dashboard zegt iets anders, dan gaat er, naar mijn idee, eerder iets mis met de sensor dan met het olieniveau.
In elk geval succes met speuren naar het probleem!
Ben vandaag naar de garage geweest en ze hebben vast gesteld dat mijn “kleppendeksel” lekt, moet een week wachten voor het wissel stuk
Dit is mijn eerste citroen waar ik al zoveel problemen heb mee gehad
het benzine station waar ik veel langs ga verteld mij dat de c3 teveel elektronica bevat en dat daarom er zoveel problemen op duiken…
Samenvating: 1 x carter lekte, vervangen
1 x ruitensproeier stuk, vervangen
1 x kleppendekdeksel lekt, wachten op wissel stuk
P.S: auto is van 2006, 14HDI exclusive met 45D km op zijn teller
en bij het draaien hoor ik af en toe een gekraak, ik hou mijn hart al vast wat dit weeral gaat zijn
en dan is er nog altijd bij het starten de olie fout melding daarvoor is hij ook al 3 x binnen geweest maar nog steeds niet opgelost .. samen met het gerammel en gekraak in de koffer tijdens het rijden daar heb ik van miserie de kanten afgeplakt en is het gerammel is toch iets minder
Ik ben aan het overwegen om hem van de hand te doen en een andere wagen aan te schaffen
UPdate: vandaag lekte de olie van de motor, volgend touring carter dat lekt, auto is naar de garage gebracht en staat nu voor een paar dagen bij hen voor reparatie,,,, pffffff wat een auto
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 29-11-2006
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
motorolie
Is dit een typisch probleem voor de dieseluitvoeringen? Mijn vrouw rijdt in de 1.4 16v benzine uitvoering. Daar functioneert de controle perfect.
Ben benieuwd…
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5
Mijn C3 1.4HDi heeft na de 100.000 beurt hetzelfde, gebruik ik de peilstok dan staat de olie iets boven max. Bij de vorige andere beurten was het precies het zelfde, gewoon geen zorgen om maken en af en toe de olie controleren, liefst voor een koude start.
De oliepeiing geeft bij diverse auto’s problemen.
Pieter
heb mijn auto vandaag mogen terug halen, carter-rubber is vervangen samen met dat van het kleppen deksel, zware werken
ale op naar het volgende