








Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Sorry, nog geen tijd gehad. ops:
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
ambijajance schreef:Hier nog een aardig naslagwerkje mbt storingproblematiek:
Helaas, daarin wordt geen xm van 1997 en verder behandeld.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!









Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Toch vraag ik me af of er onder de motorkap misschien niet een stekkertje te vinden is dat we toch kunnen gebruiken.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
In die haynes diagnose guide staat toch ook dat er langzame (met led afleesbare) en snelle codes zijn? (niet met led afleesbaar)
Volgens mij moeten jullie ophouden te hopen dat het mogelijk is met nieuwere XM’s!
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
sweef schreef:
Volgens mij moeten jullie ophouden te hopen dat het mogelijk is met nieuwere XM’s!
:





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
malle pietje schreef:ambijajance schreef:Hier nog een aardig naslagwerkje mbt storingproblematiek:
Helaas, daarin wordt geen xm van 1997 en verder behandeld.
Nee klopt, er wordt geen enkele auto van na 1997 behandeld, maar dat komt denk ik omdat het boek niet veel ouder is. Daarentegen hebben ze het wel al over de nieuwere protocollen.
sweef schreef:In die haynes diagnose guide staat toch ook dat er langzame (met led afleesbare) en snelle codes zijn? (niet met led afleesbaar)
Volgens mij moeten jullie ophouden te hopen dat het mogelijk is met nieuwere XM’s!
Als die Haynes niet ouder is dan circa 1997 en de xm’s van na 97 niet behandelt, wisten de schrijvers op dat moment ook niet hoe de xm’s van na 97 uitgelezen moesten worden. Dus met de Haynes komen we niet dichter bij de oplossing.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!









Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Ook het nieuwe kastje werkt niet hoor frank. Jammer maar helaas.
Ik heb net echter eens onder de motorkap gekeken en daar zit een stekker voorop de ECU doos gemonteerd. Laat dat ding nou toch 15-polig zin. Niet allemaal bedraad echter maar toch zou het de oplossing wel eens kunnen zijn. Het lijkt erop dat de OBD2 connector er dus wel is alleen niet op de van rijkswege voorgeschreven plaats. Daar zit namelijk die 30-polige connector. Met behulp van die 15-polige connector zou het mogelijk moeten zijn een en ander uit te lezen met behulp van een interfacekabel en een PC voorzien van het juiste programma.
Ik graaf nog even verder. Binnenkort zal ik het nieuwe kastje even testen op de Xm van m’n dochter.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Er zou ergens een 16 polige stekker moeten zitten ergens aan de passagierskant,bij de type II’s. en normaal moet je ergens tussen 2 pinnen,een brugje leggen,dan zou je het diagnosticeren kunnen doen,met het motormanagement lampje.staat hier trouwens al op een Engelstalig document van dit draadje.
Daar waar een 30 pin’s connector zit,is het uitlezen niet mogelijk met een zelf gemaakt kastje.
Maar dat zijn de allerlaatste XM’s geloof ik?Toch?
Blooper1963 schreef:Er zou ergens een 16 polige stekker moeten zitten ergens aan de passagierskant,bij de type II’s. en normaal moet je ergens tussen 2 pinnen,een brugje leggen,dan zou je het diagnosticeren kunnen doen,met het motormanagement lampje.staat hier trouwens al op een Engelstalig document van dit draadje.
Daar waar een 30 pin’s connector zit,is het uitlezen niet mogelijk met een zelf gemaakt kastje.
Maar dat zijn de allerlaatste XM’s geloof ik?Toch?
Een draadje overbruggen is exact hetzelfde als de werking van het kastje, je legt een brug naar de aarde, dan gaat het ledje, of bij ecu’s, het motormanagement lampje branden.
Bij de nieuwe xm’s na 97 lukt dat dus niet. Helaas! Stuur maar weer terug als je klaar bent, dan kan ik er nog iets mee.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Sorry héé,ik probeer enkel maar te helpen!
Het schijnt bij"SCANTOOL” dat ze daar een toestel hebben die de type II kan uitlezen.























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Trouwens, een XM van na 97,heeft die nog een 16 pin’s connector of een 30 pin’s?
Want de 30 pin’s zijn niet uit te lezen met een aan de massa gelegde draad.
Blooper1963 schreef:Sorry héé,ik probeer enkel maar te helpen!
Het schijnt bij"SCANTOOL” dat ze daar een toestel hebben die de type II kan uitlezen.
Misschien was de toon van mn berichtje nukkiger dan ik bedoelde hoor, niet boos worden! (komt omdat ik net thuis ben afgezet door de sleper…..grrrrr….zie mijn V6 draadje).
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
No big problems,pietje!
Heb ik ook als ik zulke problemen tegen kom.
Blooper1963 schreef:Trouwens, een XM van na 97,heeft die nog een 16 pin’s connector of een 30 pin’s?
Want de 30 pin’s zijn niet uit te lezen met een aan de massa gelegde draad.
Iedere type2 heeft die 30pins connector. Echter is het zo dat vanaf 1997 de protocollen in de auto anders zijn geworden en de auto dus niet meer met het kastje uit te lezen is. Daar komt het op neer. Het is dus niet per definitie zo dat een 30 polige stekker niet uit te lezen is…
Xsara Coupe