een tct uit 1995 gaat het om en ok, mischien morgen even bij hegru vragen of ze iets voor me kunnen doen als ik daar ben om een koelslang te laten vervangen.
bedankt voor je info iig
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Hoi Jeroen,
als je zelf aan de slag wilt gaan met uitlezen, lees dan de 1e post en de link daar eens door, de schakeling in het kastje staat er gewoon in beschreven. Met alleen een haarspeld gaat het niet lukken, je hebt echt een LED en weerstand nodig.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!









Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Ja, en je steekt toch ook geen leds in je haar?
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
toch eens goed kijken wat in het haar van vrouwlief zit dan
vandaag helemaal vergeten bij de hegru om een reset te vragen
ach, koelslang is iig voor een schijntje (125euries) vervangen, dus ik mag niet klagen.
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Resetten bij de Hegru? Die hebben nog niet eens e-mail of een website, ik vraag me af of ze weten dat er in auto’s wel eens computers zitten























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Harm schreef:Resetten bij de Hegru? Die hebben nog niet eens e-mail of een website, ik vraag me af of ze weten dat er in auto’s wel eens computers zitten
ach, zij verrekken daar geld aan uit te geven wat jij dan weer niet hoeft te betalen
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Daarom, ik zeg ook niet dat dat negatief is ofzo, is juist een van de sterke punten van de Hegru!
Forget de Hegru, koop liever een ledje en weerstand en ga zelf aan de slag, nog leuk ook. Of, nog beter, stuur mij een berichtje en ontvang binnen een week een mooi kastje….
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
morgen met de hele kinderstoet (mams is werken) even de electro boer in de ronde meenemen.
Uit nieuwsgierigheid , die computers, ik heb twee kleinere pluggen vooraan zitten, en een grote met klembeugel erachter in die doos. Welke aansluiting is voor wat?
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
om t weten welke stekker je nodig hebt moet je even op pagina 1 kijken.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
ik heb heb type 2, dus met diagnose stekker onder het stuur. welke computer voor wat is in die doos is meer uit nieuwsgierigheid.
Ik kreeg alleen van de electroboer een 520 ohm weerstandje mee met de verklaring “die doet het ook” . mja, die geeft ook een weerstand idd, maar gaat het werken ? of is die 680ohm echt een must?
Met 2 kinders bij me van 8 maanden en 2,5 jaar had ik geen zin om nog langer te wachten , had me al een half uur gekost. prullaria nu wel bij elkaar, volgende is een doosje zoeken om het in te proppen en ff kijken of mijn soldeerbout het nog doet
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Tja, V=IxR, spanning blijft gelijk en de stroom zal laag zijn, ik denk dat het wel losloopt.
De veercomputer heeft twee stekkers, een witte en een zwarte, de motormanagement ecu heeft maar 1 grote en zit vast in een klem en met een schroef. Op de abs zit een wat kleinere zwarte stekker, op dezelfde manier vast overigens als de ecu.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Zeer nieuwsgierig geworden door dit topic ben ik eens in de computerkast gedoken en vind daar zeven loshangende stekkers. Het is een series 1 van juni 1994 en dus een overgangstype, maar zonder ABS en zonder airco.
Ik vind de volgende stekkers:
Een groene stekker met daarin een groene en een bruine draad.
Een blauwe stekker met daarin alleen een bruine draad.
Een zwarte stekker met vijf groene draden, met daarin een contrastekker met twee loops van een groene en een bruine draad, met een labeltje er aan waarop staat: slami ap nantes.
Een zwarte stekker met een 4 er op, waarin 5 groene draden zitten.
Een zwart stekkertje met daarin een groene en een bruine draad, met daarin een contra stekkertje met een loop van een groene draad, met daaraan een labeltje met ‘sylea vire’.
Onderin zit nog een connector, een witte of licht grijze met twee gele draden, een violette en een grijze draad. Deze krijg je niet ver genoeg omhoog om er bij te kunnen.
En er hangt nog een kleine zwarte stekker met een bruine draad die komt vanaf onder het KV reservoir.
Ik vermoed dat ik de groene en blauwe stekker moet hebben voor het uitlezen van de hydractief en de motormanagement computer, maar aan de groene stekker zitten twee draden en de vraag is welke je dan moet hebben.
Dat schakelingetje is voor mij een eitje, een weerstandje, een ledje, een pulsschakelaartje en een adaptor voor de aansteker heb ik wel liggen.
Wie helpt me met de juiste draadjes? Waarvoor alvast ultieme dank en eventuele drank.
malle pietje schreef:Tja, V=IxR, spanning blijft gelijk en de stroom zal laag zijn, ik denk dat het wel losloopt.
De veercomputer heeft twee stekkers, een witte en een zwarte, de motormanagement ecu heeft maar 1 grote en zit vast in een klem en met een schroef. Op de abs zit een wat kleinere zwarte stekker, op dezelfde manier vast overigens als de ecu.
tnx! gewoon proberen dan maar.
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx