code 24 blijft altijd terug komen na resetten , dat is toch die achterste abs sensor niet ? kun je d’er aan na demontage van het achterwiel ?
xm 21td 95’
Storing in het linker achterwiel is vaak de bedrading die langs de uitlaat loopt en te warm wordt. Probeer op assteunen eens de bedrading te controleren…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
problemen, heb uitleeskastje aan stekker a2 gehangen, krijg motor niet meer gestart, teken van stand van automaat staat niet meer op dasch, en kan dus niet starten, iemand raad ?
xm 21td 95’
probleem opgelost, was gewoon zekering doorgebrand, zekering nr 19
xm 21td 95’
begrijp alleen niet goed waarom hij niet startte , als ik goed zie is er toch geen enkel zekeringetje die het starten blokkeert ?
xm 21td 95’
Als je een automaat hebt, kan de zekering de spanning van de relais halen, die ervoor zorgt dat je alleen kunt starten in P of N.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
ok, dus geen startcode of alarm meer nodig, gewoon effie zekeringetje eruit, duurt nog minder lang dan startcode indrukken, en je kunt je auto s’nachts openlaten dus,
xm 21td 95’
feitelijk kan je de relais of de zekering eruit trekken, niemand kan m dan starten. Maar die junk kan wel je auto onderzeieken en in ieder hoekje zoeken naar, voor hem, waardevolle spullen. Nadeel, je hebt een ranzige junk in je auto gehad, voordeel is dat ie is opgeruimd (lees leeggeruimd).
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:feitelijk kan je de relais of de zekering eruit trekken, niemand kan m dan starten. Maar die junk kan wel je auto onderzeieken en in ieder hoekje zoeken naar, voor hem, waardevolle spullen. Nadeel, je hebt een ranzige junk in je auto gehad, voordeel is dat ie is opgeruimd (lees leeggeruimd).
geloof me, dat wil je niet , een zeikende junk in je auto..
M’n broertje heeft dat een keer meegemaakt in 020. ‘s-morgens vroeg lag die junk op d eachterbank en had gezeken op de voorstoel. Broertje kreeg nog een grote bek ook..
en ik ? ik lag in een stuip
Vanochtend na thuiskomst gelijk het kastje aangesloten en de vc computer uitgelezen: 23 24 en 53.
Na een reset brandt het lampje netjes na het omdraaien van de contact sleutel.
De Airco computer geeft geen reactie, maar dit komt waarschijnlijk omdat er geen climate control in mijn xm zit.
De ECU geeft helaas ook geen reactie. Zoals anderen al hebben ondervonden aan het begin van dit topic gaat wel de led continu branden, maar er komen geen codes uit. Ook het motor management lampje knippert niet.
Heb ik iets over het hoofd gezien?
kun je een xm s2 zonder sportvering ook uitlezen, en welke pinnen moeten daarvoor gebruikt worden ? en hoe controleer je dan of de fouten eruit zijn ? lampje sportvering zal niet branden zeker als er geen sportvering in zit, de uitleesstekker onder het stuur is wel aanwezig
xm 21td 95’
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
dirkjec5 schreef:kun je een xm s2 zonder sportvering ook uitlezen, en welke pinnen moeten daarvoor gebruikt worden ? en hoe controleer je dan of de fouten eruit zijn ? lampje sportvering zal niet branden zeker als er geen sportvering in zit, de uitleesstekker onder het stuur is wel aanwezig
Een niet-hydractieve XM (zonder sportvering) heeft volgens mij geen veercomputer dus dan valt er ook niets uit te lezen (qua vering).
dus die veert dan altijd goed zonder storingen !?
xm 21td 95’























Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
par eXeMple! schreef:dirkjec5 schreef:kun je een xm s2 zonder sportvering ook uitlezen, en welke pinnen moeten daarvoor gebruikt worden ? en hoe controleer je dan of de fouten eruit zijn ? lampje sportvering zal niet branden zeker als er geen sportvering in zit, de uitleesstekker onder het stuur is wel aanwezig
Een niet-hydractieve XM (zonder sportvering) heeft volgens mij geen veercomputer dus dan valt er ook niets uit te lezen (qua vering).
Hij zou even in comp bak moeten kijken in het motorruim of hij idd geen hydractive XM heeft?
Heb je bij de veerbollen voor dunne leidingen zoals bij de BX of dikke leidingen. (dun= niet active dik=wel active)
Maar dit weten jullie natuurlijk allang.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
eXpelliarMus schreef:par eXeMple! schreef:dirkjec5 schreef:kun je een xm s2 zonder sportvering ook uitlezen, en welke pinnen moeten daarvoor gebruikt worden ? en hoe controleer je dan of de fouten eruit zijn ? lampje sportvering zal niet branden zeker als er geen sportvering in zit, de uitleesstekker onder het stuur is wel aanwezig
Een niet-hydractieve XM (zonder sportvering) heeft volgens mij geen veercomputer dus dan valt er ook niets uit te lezen (qua vering).
Hij zou even in comp bak moeten kijken in het motorruim of hij idd geen hydractive XM heeft?
Heb je bij de veerbollen voor dunne leidingen zoals bij de BX of dikke leidingen. (dun= niet active dik=wel active)
Maar dit weten jullie natuurlijk allang.
Als je geen sport schakelaar naast de versnellingspook hebt, is hij niet hydractief.