Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik rijdt dagelijks een stukje snelweg van 18 km en dan nog eens 9 km over een provinciale weg. Deze weg leidt langs 3 dorpen en schijnbaar tel je in Brabant als dorp niet echt mee als je niet minstens 3 stoplichten hebt. Op deze 9 kilometer kom ik 8 stoplichten tegen, en duurt gemiddeld langer als die 18 km snelweg. Ik spreek trouwens van verkeerslichten als er meer als de helft over het algemeen op groen staat, en dat is dus niet het geval.
Kijk verkeerslichten dienen om verkeer te regelen en een vlotte doorstroming te waarborgen. Stoplichten dienen voor het tegenovergestelde. Stoplichten moeten mensen straffen voor het feit dat ze individueel vervoer kiezen. Deze straffen komen nog bovenop allerlei andere kosten en heffingen.
De regering gaat ook nog eens steeds verder door ons een schuldcomplex aan te praten en te stellen dat fijnstof slecht is en CO2 ervoor zorgt dat ik binnenkort het jaar door met de DS kan rijden omdat het dan toch niet meer vriest.
Nu hefet de overheid daar zelf zeker ook een aandeel in. Met de stijgende brandstofprijzen en accijnzen wordt de rol van de overheid steeds groter in deze.
Als de overheid de afstelling van de stoplichten niet verandert, kost het iedereen meer tijd en brandstof om van A naar B te komen. Als er dan een zwaarbeladen vrachtauto voor je rijdt en bij elk stoplicht weer vaart moet maken als het na te lang wachten weer op groen springt, dan kan ik alleen maar concluderen dat fijnstof schadelijk is, omdat die vervuildende vrachtauto-uitlaatgassen en niet te vergeten fijnstof door mijn ventilatie komen.
Ik heb daarom een brief aan de wegenbelastingen gestuurd met de vraag om compensatie voor autorijdend Nederland totdat de stoplichten verkeerslichten zijn geworden. De reactie was dat ze alleen maar een uitvoerend orgaan zijn en dat ik het maar bij de Nationale Ombudsman moet proberen of zo. Dit traject heb ik zojuist ook doorlopen en de conclusie hiervan is dat er niets aan te doen is, behalve een politieke partij van mijn keuze maar aanschrijven over verbeterpunten.
Ik voel me genaaid en gefrustreerd in deze. Heeft iemand nog suggesties ? Weet iemand waar je zo’n VETAC transponder kan krijgen zodat je net als bussen de stoplichten kan beinvloeden ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Welke boerengaten zijn dat dan?
bartjes schreef:
Ik voel me genaaid en gefrustreerd in deze. Heeft iemand nog suggesties ? Weet iemand waar je zo’n VETAC transponder kan krijgen zodat je net als bussen de stoplichten kan beinvloeden ?
Dr zitten hier aardig wat buschauffeurs op het forum, maar ik betwijfel of de dorps stoplichten daar ook mee werken.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Wat heeft dit met Xantia’s te maken?????
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Willem schreef:Wat heeft dit met Xantia’s te maken?????
Dit heeft met autorijden in het algemeen te maken en dat het steeds duurder wordt en we steeds minder door kunnen rijden.
Die gaten waar ik het over heb zijn Eersel, Duizel (goed zoeken anders kijk je daar overheen, ik noem dit ook geen dorp want ze hebben maar één stoplicht), Hapert en Bladel.
Het gaat om provinciale weg waar dus wel lussen in de weg zitten die door bussen en dergelijke beinvloed kunnen worden. Ik maak dit namelijk regelmatig mee dat stoplichten verdacht kort op groen staan en er dan vlak erna een bus van een andere kant komt.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
bartjes schreef:Willem schreef:Wat heeft dit met Xantia’s te maken?????
Dit heeft met autorijden in het algemeen te maken en dat het steeds duurder wordt en we steeds minder door kunnen rijden.
Dit topic heeft inderdaad NIETS met Xantia’s te maken, dus daarom sleep ik hem naar ander onderwerp.
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Re: STOPlichten
bartjes schreef:Ik voel me genaaid en gefrustreerd in deze. Heeft iemand nog suggesties ? Weet iemand waar je zo’n VETAC transponder kan krijgen zodat je net als bussen de stoplichten kan beinvloeden ?
Als er mensen met zo’n ding gaan rijden moet de rest dus nog langer wachten. Mocht dat je opzet zijn dan vind ik dat puur egoistisch!
De rest staat voor dezelfde lichten als jij en wil ook gewoon naar het werk.
Verder denk ik dat steeds minder stoplichten beinvloedbaar zijn door deze apparaten door de komst van steeds meer busbanen die ervoor zorgen dat bussen voorrang hebben.
Als een bus in een lange rij staat voor het stoplicht heeft hij ook niets aan dit apparaat want dan zal eerst de gehele rij voor hem door het stoplicht moeten. Dat geld overigens ook voor jou, dus je zal er nog niet mee overal door kunnen rijden.
Er zijn 3 oplossingen.
- Dichterbij je werk gaan wonen
- Dichterbij gaan werken
- Thuiswerken
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Re: STOPlichten
Arjan Verkade schreef:bartjes schreef:Ik voel me genaaid en gefrustreerd in deze. Heeft iemand nog suggesties ? Weet iemand waar je zo’n VETAC transponder kan krijgen zodat je net als bussen de stoplichten kan beinvloeden ?
Als er mensen met zo’n ding gaan rijden moet de rest dus nog langer wachten. Mocht dat je opzet zijn dan vind ik dat puur egoistisch!
De rest staat voor dezelfde lichten als jij en wil ook gewoon naar het werk.Verder denk ik dat steeds minder stoplichten beinvloedbaar zijn door deze apparaten door de komst van steeds meer busbanen die ervoor zorgen dat bussen voorrang hebben.
Als een bus in een lange rij staat voor het stoplicht heeft hij ook niets aan dit apparaat want dan zal eerst de gehele rij voor hem door het stoplicht moeten. Dat geld overigens ook voor jou, dus je zal er nog niet mee overal door kunnen rijden.Er zijn 3 oplossingen.
- Dichterbij je werk gaan wonen
- Dichterbij gaan werken
- Thuiswerken
Het mooie zou ook zijn als iedereen zo’n VETAG transponder monteert. Het wordt dan even een chaos, de wetgever zal moeten ingrijpen en als ze dan toch die besturingskasten open hebben, kunnen ze best de stoplichten op elkaar afstellen. Niets egoïstisch aan dacht ik ?
Toch kies ik voor optie 4, laat de wetgever de stoplichten efficienter afstellen. Rijkswaterstaat kijkt nu toch al mee door allerlei camera’s die bij elk stoplicht hangen. Dan kunnen ze net zo goed een betere doorstroming verzorgen.
Is het trouwens ook egoïstisch als ik met m’n Xantia over een bussluis rijdt waar alle andere mensen moeten wachten voor een stoplicht ?
Ik denk van niet, hadden ze allemaal maar een Citroën moeten kopen.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Ik verbaas mij als vrachtwagenchauffeur idd ook wel eens op stoplichten ja. Er zijn bepaalde steden bij waar ze wel een groene golf weten… voor auto’s ja.
Een zware vrachtwagen komt te langzaam op gang bij stoplicht een dat die te laat is voor de groene golf van stoplicht 2. En zo gaat het naar stoplicht 3 ed ed.
En dan die 60km zone’s met verkeersdrempels. Dit komt neer om met 20km eroverheen te hobbellen en dan even gas te geven naar een 40km en dan weer remmen naar 20km…
Dan nog maar een paar rotondes neergooien, wat opstakels op de weg. Remt verkeer lekker en zeker vrachtverkeer.
Conclussie hoe meer maatregellen men bedenkt voor automobilisten, hoe meer je de fijnstof van vrachtwagens omhoog brengt omdat de obstakels niet daar op zijn berekend.
Zo halen we onze CO2 norm wel ja
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard