1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Blok van Kalifa - batterij laad niet meer…
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 31 januari 2008 05:06 PM

bij een ritje deze namiddag merkte ik op dat de wagen stilviel….en ik kreeg hem niet meer gestart… de starter was dood…. lichten gaan nog….

blijkbaar werkt of de alternator of de regulator niet meer….

het beste denk ik is om een alternator met ingebouwde regulator zien te vinden die op de voet van een sm past weet er iemand welk model dat is?

dirk sassen heeft er zo een in zijn gamma maar in principa kan je dit als je de nummer weet zelf gaan halen wat ik ook van plan ben…

Dus de vraag is… wie weet welke alternator met min 70Ah er op een sm past….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 januari 2008 05:15 PM
  [ # 1 ]

Als de SM-dynamovoet identiek is aan de DS-dynamovoet kan je 70A-dynamo’s kopen met ingebouwde spanningsregelaar.

Citroen!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 31 januari 2008 08:38 PM
  [ # 2 ]
DriverD schreef:

Als de SM-dynamovoet identiek is aan de DS-dynamovoet kan je 70A-dynamo’s kopen met ingebouwde spanningsregelaar.

NOPE

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 januari 2008 08:40 PM
  [ # 3 ]

gewoon effe een bx dynamo verbouwen. Walter weet ook hoe dat moet!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 31 januari 2008 11:15 PM
  [ # 4 ]

Is dat zo walter? Very Happy

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 februari 2008 12:02 PM
  [ # 5 ]

Je moet de VALEO A 13 N 158 hebben uit de reno express.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 01 februari 2008 03:15 PM
  [ # 6 ]

bedankt bogaard! is kijken of we daar verder iets mee kunnen

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 02 februari 2008 08:58 PM
  [ # 7 ]
bogaard77 schreef:

Je moet de VALEO A 13 N 158 hebben uit de reno express.

YEP!! weet je van mij, en heb ik ook
@ kalifa: je moet ergens een echte VALEO A 13 N 158 zien te scoren van een renault express 1400cc type 2,dan moet je daar de poulie,de ventilator en de voorste behuizing afslopen,en al het genoemde van uw originele Paris Rhone,uit uwe SM ook slopen en overbouwen dan heb je identiek dezelfde voet en uitzicht maar met ingebouwde regulateur. en ook 70 A. meer heb je ni nodig. Wink
Voor de bedrading,vraag je het aan walter of stuur je een PB naar mij,het is poep simpel Laughing

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 03 februari 2008 01:57 AM
  [ # 8 ]

Weet dat bij een sm injectie een 70Ah maar net voldoende is zou liever een van 80 of 100 Ah hebben…. Er moet een alternator zijn met een vermogen van 70 Ah of meer bij dirk sassen die heeft die in zijn cataloog staan voor 298 euro en die wil ik alleen is da te veel geld dus als ik weet dewelke dat is kan ik die hier voor een pak minder krijgen…..viavia….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 03 februari 2008 02:00 AM
  [ # 9 ]
Blooper1963 schreef:
bogaard77 schreef:

Je moet de VALEO A 13 N 158 hebben uit de reno express.

YEP!! weet je van mij, en heb ik ook
@ kalifa: je moet ergens een echte VALEO A 13 N 158 zien te scoren van een renault express 1400cc type 2,dan moet je daar de poulie,de ventilator en de voorste behuizing afslopen,en al het genoemde van uw originele Paris Rhone,uit uwe SM ook slopen en overbouwen dan heb je identiek dezelfde voet en uitzicht maar met ingebouwde regulateur. en ook 70 A. meer heb je ni nodig. Wink
Voor de bedrading,vraag je het aan walter of stuur je een PB naar mij,het is poep simpel Laughing

Trouwens volgens walter heeft die alternator maar 50Ah of 60 wat zeker te weinig is voor een sm injectie…. een carbu heeft tenslotte veel minder elektriciteit nodig…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 03 februari 2008 02:10 AM
  [ # 10 ]

NEEN!! een renault express TYPE II heeft een alternatror van 70 Ah,en is ook verkrijgbaar in 90 Ah!! ik heb er toch één,dus ik zal het wel weten. Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 februari 2008 12:14 PM
  [ # 11 ]

70 amps is ruim genoeg!

Deze 70 amp heeft NIETS met de 70Ah van de accu te maken.

Ga maar eens berekenen wat al je verbruikers samen verbruiken…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 04 februari 2008 07:45 PM
  [ # 12 ]

Volgens walter is een alternator van 70 Ah maar net voldoende voor een injectie zeker als je met alle lichten ’ s nachts en muziek en ruitenwissers gaat rijden….

Hij zou het liefst een van 110 Ah steken…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 04 februari 2008 07:50 PM
  [ # 13 ]

De eenheid Ah wordt hier verkeerd toegepast. Dit slaat op het uithoudingsvermogen van een accu. Een accu van 70Ah kan dus een uur lang 70 Amp. leveren, daarna is hij (theoretisch) leeg. Op een dynamo is dit niet van toepassing.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 04 februari 2008 09:11 PM
  [ # 14 ]
patje74 schreef:

De eenheid Ah wordt hier verkeerd toegepast. Dit slaat op het uithoudingsvermogen van een accu. Een accu van 70Ah kan dus een uur lang 70 Amp. leveren, daarna is hij (theoretisch) leeg. Op een dynamo is dit niet van toepassing.

HALLO het gaat hier wel om het vermogen ( in ampere ) dat die ALTERNATOR kan leveren .

We hebben het hier NIET over de batterij .

En om helemaal juist te zijn : het vermogen van de batterij wordt uitgedrukt in Ah ( ampere - uur ) .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 februari 2008 01:10 AM
  [ # 15 ]

Hallo!   Laughing

We hebben het over de stroom welke een dynamo kan opwekken, de eenheid voor stroom is Ampere.
Jij hebt het nu over het vermogen in Amp welke een dynamo kan leveren. Maar zoiets bestaat niet. Vermogen wordt altijd uitgedrukt in Watt (P). En om daar aan te komen heb je naast de stroom (I) ook de hoeveelheid spanning nodig (U). Want P=UxI
(Waarmee ik niet wil zeggen dat “Watt” doorgaans gebruikelijk is bij dynamo’s. Maar als je mij wilt verbeteren in termologiën, gebruik dan de juiste!)

Verder was ik er van op de hoogte dat het hier NIET om een accu ging. Er werd echter wel een eenheid gebruikt welke doorgaans voor accu’s gebruikelijk is. Vandaar dat ik dit noemde.

En om je helemaal juiste laatste opmerking te bevestigen; dat is exact wat ik een stukje boven je reeds had geschreven!  Laughing

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook